Kjære Tv2 Sporten v/ Øyvind Alsaker

Man må jo nesten rose Tv2 Sporten for å bruke qlickbait headinger, men det er vel det de lever av?! Uansett så skulle Tv2 Sporten hatt gullmedalje i å lokke lesere inn på sine artikler. I dag gikk jeg faktisk inn på en artikkel, ikke fordi heading var “crazy” som den pleier, men fordi du, Alsaker skulle mene noe om Gary Neville, det måtte jo bare bli artig og det ble det. Ihvertfall i mine øyne.:) For å være helt ærlig så har jeg venta på noe lurt fra en av dere i “ekspert” panelet hos Tv2 Sporten, det vil si deg Øyvind eller dine kamerater Brede og Simen, etter at Mr Neville sa at Liverpool burde ryke ut av Champions League for å satse på Premier League. Hva som definerer ett menneske som “ekspert” vet jeg ikke så jeg “googlet” det, vet du hva som kom opp? En ekspert er en person som konsistent presterer eksepsjonelt innenfor et bestemt området, for å bli ekspert kreves det daglig og intens øvelse innenfor ett spesifikt området i minimum 10 år. Basert på denne beskrivelsen kan man trygt kalle Neville en ekspert. Du sier i din blogg i dag at Gary Neville mangler innsikt? Why?  Alle vet jo at Klopps lag sjeldent holder fra start til slutt i en tøff liga ? Alle vet at Klopp har barneversjonen av Tom Nordlie syndromet, hvor han fysisk tømmer alle spillerne for energi. Jeg kan forestille meg at det er slitsomt å være spiller når ens egen manager enten skriker eller fråtser så det skummer ut av kjeften hver eneste dag. Eller?  Jeg lurer på hvor din innsikt kommer fra som du kritiserer Neville for å mangle? Vel den godeste Gary Alexander Neville har “bare” 602 kamper, hele karrieren sin i Manchester United samt spilt utallige kamper i Champions League. Vel, i mine øyne så har han både innsikt og den nødvendige ekspertisen. Mulig du synes jeg tar feil siden jeg er Manchester Rød 🙂 Men da kan du som er Liverpool-Rød svare på dette:

  1. Hvorfor er du konstant kritisk til Manchester United?
  2. Hvordan kan du uttale deg i media om at Jose` Mourinho er konstant sur og negaitv og tro at han er slik på treningsfeltet ?
  3. Hvorfor er alt “happyland” i Liverpool hele tiden?
  4. Hvorfor mener du at Klopp og Pochettino skal få all den tid de trenger ( de er inne i sin 4 og 5 sesong) mens du mener at Mourinho skal bygge verdens beste lag på 2 sesonger? 
  5. Hvordan kan dere i Tv2 sporten si at det er klokt at Conte bør ta over Manchester United?
  6. Hvorfor er det bedre med en manager som aldri vinner noe enn en som på 2 sesonger har vunnet mer en Klopp på 4 sesonger?
  7. Hvorfor mener du Pochettino er en bedre manager enn Jose` Mourinho? Han har aldri vunnet noe som helst, kjære Alsaker.

Foreslår at du gjør som jeg gjorde, gjør et googlesøk for å forstå forskjellen på fakta og mening!

Det er for meg mangel på innsikt fra deg, så jeg føler den problemstillingen du skildrer går begge veier 🙂  Ett lite råd fra meg, prøv å skjul dine følelser for hvilket lag du holder med eller skriver blogg om som i dag. Det er en dårlig skjult hemmelighet at du holder med Liverpool på samme måte som at alle som kjenner meg vet at jeg elsker Manchester United. Du besitter mye kunnskap om fotball og jeg setter pris en voksen samtale om fotball, men jeg har fortsatt til gode å se deg komme med en voksen kommentar vedrørende Manchester United!

NB: Skulle du lese denne bloggen så hils Petter Myhre og Kasper Wikestad fra Unitedtim og fortell dem at dem er rollemodeller i mine øyne for hvordan eksperter skal opptre både på TV og på nettet,

 

9 kommentarer
    1. Til eksempel: Marcus Rashford har fått mindre spilletid = Mourinho har mistet troen, satser ikke på ungdom…. etc. Om Solanke hører man ikke mye om….

    2. Ikke rart man hører om Rashford og ikke Solanke når man ser på resultatene de to respektive lagene leverer fremover på banen. Man skal være ganske uintelligent om man påstår at Solanke skal inn for Firmino feks. Men å påstå at Rashford som alerede har levert på ett høyt nivå, kanskje burde spille mer ettersom han må utvikle seg mer, og det er plass i første elleveren til United til at han skulle kunne spille. Men for all del, tenk at det er en konspirasjon, det er gøy for oss andre.

    3. Ikke verst å bare være 2 grove keepertabber i fra å vinne CL med topplagenes da desidert tynneste tropp. Og hvordan holder samtlige bookmakere klopp sin fotball til å være soleklare favoritter til å utfordre City om det er tom norli light?
      Og eksperten Neville, er det han Alsaker må se etter for å se hvordan en skal forholde seg nøytral?🤣🤣
      Vi som er litt eldre enn deg hadde ikke noe problemer med å høre Arne Scheie kommentere selv om han ikke la skjul på at han elsker united. På canal plus måtte vi høre kommentatorer som soleklart favoriserte the gunners. Det gikk greit det også men jeg skjønner at det kun er en problemstilling når kommentator favoriserer erke fienden Liverpool.

    4. Ørjan: Hei, takk for ditt svar, min mening er at Arne Scheie og Alsaker ikke kan sammenlignes, Scheie er proff hele veien og er nøytral når han kommenterte, det er ikke Alsaker og ganske mange er enig med meg der. Jeg er 39 år og kjenner god til Scheie t.o.m Flatland som kommentator på TVNorge. he he 🙂 Alsaker kan mye men må jobbe med det å være nøytral når han kommenterer eller snakker om det og ha innsikt, Dette er da bare min mening. god kveld videre 🙂

Siste innlegg