Helg uten Premier League

Det er alltid deilig med helg, men helg uten det fantastiske krydderet vårt Manchester United som spiller kamp blir ikke helt det samme. Når jeg våkner på “matcday” er alltid det første jeg tenker på: Yes, det er kamp. Vel, United er i tankene mine hele tiden uansett, men man får kikke litt på Nations League og privatlandskamper mens man venter, kult å se Unitedspillere på landslagene sine. Blir sånn at man heier litt på det landet som har en Manchester United- spiller på laget. Det aller viktigste er å unngå skader, og uavhengig hvor det skjer så er vel Luke Shaw, Nemanja Matic og Jesse Lindgard skadet mens Fellaini har fått seg en smell som jeg håper han rister av seg. Når er det bare å krysse fingrene for at det ikke blir flere skader på våre spillere, på tirsdag skal jeg og fruen se på Norge vs Bulgaria på Ullevål stadion i ett forsøk på å redusere PL savnet, tviler på at det er mulig, men artig med kamp og stemning uansett.

Eller så er det jo artig å se at Belgias mestscorende gjennom tidene fortsetter å bøtte inn mål, da han satt inn begge målene for Belgia mot Sveits. Jeg håper Big Rom tar med seg denne scoringsformen inn i den tøffe perioden som venter oss, personlig bryr jeg meg ikke om hvem som scorer så lenge United vinner, men blir jo litt forbauset at en gladsak som at Lukaku bøtter inn mål for Belgia ender om med at det er Jose` Mourinho sin feil at han ikke er topscorer i Premier League i ulike fora, men nok om det, alltid noen som skal ta Lukaku på ett eller annet uansett men lar den ligge.

Bildene over er fra Manchester United vs Chelsea i 2017/18 sesongen og Manchester United vs Wolverhampton i 2018/19 sesongen.

Jeg synes dagens intervju med Eden Hazard på united.no var hyggelig lesning, jeg er ikke overasket over hans uttalelser da dette er ett av mange intervjuer fra stjernespiller som skryter av Jose` Mourinho, eksempler på spillere som har kommet med slike intervjuer er Matic, Lukaku, Hazard og Essien som blant annet beskriver Jose` Mourinho som sin hvite far, hehe .

Punkter jeg merket meg fra Hazard er en blanding av ting jeg også har tatt opp, samt flotte ord til Jose`, så hyggelig at dette blir bekreftet med fakta fra en med innsikt i det Jose` Mourinho driver med:

  • Når laget vinner er Jose` Mourinho ett geni.
  • Hazard kunne tenke seg å spille under Mourinho igjen.
  • Spillerne må stå til ansvar når dem ikke presterer og bli belønnet ved ekstra gode prestasjoner under Mourinho.
  • En av tingen Hazard angrer på er at han ikke fikk spille mer under Jose`, ettertanke her?

Artig lesning fra per dags dato verdens beste fotball spiller.

Ha en strålende lørdag videre i Manchester United`s ånd og husk at om knappe syv dager skal vi sette frimerke på Hazard (Herrera) og banke dem 2-1 på brua.

Manchester United always in my heart 

Mvh Unitedtim

0 kommentarer

Siste innlegg