I ❤ Manchester United

Det har vært en lang tid uten Premier League fotball, kjennes ut som evighet, to uker uten kamp er evighet for meg. Eneste perioden det er “greit” at det ikke er matcher er når sesongen er over, da skal man la inntrykk og sanser fra sesongen få pleie seg selv i kroppen mens man forbereder seg på ny sesong.

Det har vært så mye forskjellig i media i det siste, man er jo vant til det når man holder med verdens største klubb, men må innrømme at jeg ble litt nervøs da jeg leste om det “mulige” oppkjøpet av folk fra Saudi Arabia. En ting er klinkende klart for meg og det er at jeg ikke under noen omstendigheter ønsker at Manchester United skal bli kjøpt opp fordi en prins med altfor mye penger kjeder seg. Eksentriske eiere finnes det nok av i Europa og hvis noen ønsker seg ett lag dem kan bruke som sitt eget “Fotball Manager lag” så kan de velge ett annet lag. Husk at United ikke er ett lag som City eller PSG som trengte raske midler for å komme ditt dem er i dag. 

Samtidig er det en ting jeg reagerer veldig på for tiden og det er den stadige kritikken fra Paul Scholes mot klubben, Mourinho og enkeltspillere. For meg er Scholes en ekte klubblegende jeg har stor respekt for, så jeg mener overhodet ikke å tråkke noen på tærne nå, men når det gjelder folk som konstant skal kritisere klubben eller enkeltspillere så går jeg automatisk i forsvarsposisjon. Det er jo klart at Scholes sitter på en innsikt som få har i United med sine 18 sesonger og 718 kamper for klubben. Jeg har virkelig respekt for alt han har utrettet på banen, men har lite til overs for det han leverer som “ekspert”, tenker man etter så gjør han akkurat det samme som Jose` Mourinho har gjort ved ett par anledninger (som han blir kritisert for). Jeg skjønner vel innerst inne at det heller er frustrasjonen til en Manchester United fan som tar over for Mr. Scholes, men jeg skulle gjerne sett han komme med rosende ord når det er fortjent.

Vi har en spennende tid foran oss som fans med to herlige kamper og for meg er det slike kamper vi fans lever for, så gi meg gjerne en kamp ala`  Newcastle matchen en gang til. Nå skal Manchester United møte Chelsea på Stamford Bridge og Juventus på Old Trafford, her kan vi drømme om fint spill og tre poeng, men for meg er det tre poeng i begge kamper som er det viktigste. Hvordan vi vinner disse kampene spiller ingen rolle bare vi vinner.

Lykke til alle sammen og ha en strålende helg

Mvh Unitedtim

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg