Til Tv2 sporten

Hei Tv2 Sporten,

Først vil jeg takke dere for at dere kjører nok en artikkel om Manchester United, det er alltid hyggelig at dere sprer vårt elskede United. Denne gangen er jeg litt forundret, men ikke overrasket over deres vinkling av saken.

I dag spiller Manchester United hjemme mot Everton på drømmenes teater, for meg er det drømmenes teater, for mange er det drømmenes teater, så om dere har behov for å lage en artikkel om hvor lite mål United har scoret siden 2013 vitner det for meg heller om hvor lite dere faktisk har å skrive om! Vi sportsglade mennesker liker jo å lese om våre kjære fotballag, men hvorfor lager dere en negativ sak om dette før matchen? Hvorfor skriver dere ikke heller litt om dagens motstandere? Hver så snill å ikke jag etter “klikk” hele tiden. Dere fremstiller det som om det er en naturkatastrofe at Manchester United ikke har scoret fem mål eller mer siden 2013 og dere må faktisk presisere at det ene målet som United scoret i 2013 var ett selvmål.. Seriøst? Snakk om å grave langt ned og desperat etter å finne noe negativt! Jeg trudde mål var mål, men mulig dere har en annen oppfatning av dette. For meg blir det og ta opp i en artikkel før dagens kamp at WBA scoret selvmål mot United den19.05.2013 veldig spesielt, men det er jo nettop av slike grunner at statistikk er bare en måte å tolke tall på. Jeg skulle gjerne likt å se den samme statistikken der United scoret fire mål eller mer siden 2013 men det gidder dere ikke lage fordi da får dere jo en gla sak om United!.

Her har dere litt statistikk mellom Manchester United og Everton som dere heller kan bruker i en sak om kampen :

  • Everton er uten tap på sine tre siste kamper.
  • Everton har kun ett bortetap denne sesongen.
  • Everton er ett poeng foran United på dagens Premier League tabell.
  • Manchester United har slått Everton 35 ganger i Premier League.
  • Everton er det laget United har slått flest ganger i PL seiden 1992.
  • United har scoret 98 ganger mot Everton i PL.
  • Kampen mellom disse lagene endte med 4-0 og 2-0 seier til Manchester United forrige sesong.

Jeg er overhodet ikke blind som Manchester United supporter, jeg ser på meg selv som en realistisk supporter med klare meninger og at dere til stadighet skal livnære dere på United forstår jeg veldig godt. Vi er verdens største klubb, men en variasjon hadde vært innafor når man jobber med sportsjournalistikk. Tenk hvor mange slike saker man kunne lagd hvis man skulle vri på alle tall som dere gjør? Hvorfor lager dere ikke heller en glad-sak i dag for Arsenal fansen før dagens kamp mot Crystal Palace i London for eksempel? Arsenal har jo 13 strake seire på rad (totalt) etter at dem innledet sesongen med to strake tap hvor dere (ikke overaskende) slaktet Arsenal og deres manager Unai Emery, jeg personlig lurer på hva deres “ekspert panel” baserer sin kunnskap på noen ganger. Har vi kommet ditt nå hvor to tap er slakt og middelmådighet mens tretten seire forsvinner fordi dere heller synes Manchester Uniteds sine mangler på å score fem mål er viktigere?

Klart, dere lagde jo en hel artikkel om at Mohamed Salah mottok en eske med sjokolade fra en supporter under en kamp så jeg håper dere forstår at deres valg at artikler relatert til Premier League ikke alltid er så lett og forstå. Vi lever jo i ett nettsamfunn hvor mange jager etter “qlickbaitheadinger” og “misvisende” artikler som både forvirrer og forundrer oss supporter.

For min del så tenker jeg at United slo Newcastle og spilte uavgjort borte mot Chelsea, så med seier i dag så har United 7 poeng av 9 mulig som jeg synes er innafor i en trøblete sesong, men klart hvordan kampen etterpå ender vet vi klokken 1852 og jeg “gleder” meg til å se hva slags heading dere bruker etterpå. For meg er Manchester United en måte å leve på slik som supportere av mange lag lever og ånder for sine lag, og det synes jeg er herlig, men ikke gjør Manchester United til noe negativt  hele tiden (!!!!!!!) for det er det overhodet ikke.

Mvh Unitedtim

 

0 kommentarer

Siste innlegg