Samarbeid staves med to bokstaver: VI❤️

Det er snodig hvordan en hverdag som supporter kan være, nå kan jeg bare snakke for min egen del som Manchester United supporter, men jeg føler at forrige sesong splittet oss fans mer enn noensinne og denne splittelsen har fortsatt bare. Klart ser man på pre season og alt som skjedde der så er ikke det så veldig rart.. Det som ikke er overaskende er ALLE som vet hvordan Manchester United skal løse sine problemer, vel vi har en av verdens beste manager som har vært ute en vinternatt eller to før.. To pluss to blir ofte fire så husk selv om tålmodighet er en dyd betyr ikke det at man skal gi opp ved hver prøvelse som kommer.

Å komme sammen er begynnelsen, å holde sammen er framgang, men og arbeide sammen er suksess.

Denne sesongen har vi spilt elleve Premier League kamper, tre Champions League kamper og en hel Ligacupkamp, dette er listen med syndebukker så langt som burde enten sparkes eller selges og husk dette er basert på årets sesong:

  1. Jose` Mourinho
  2. Anthony Martial
  3. Alexis Sanchez
  4. Paul Pogba
  5. Chris Smalling
  6. Victor Lindelof
  7. Antonio Valencia
  8. Marouane Fellani
  9. Romelu Lukaku
  10. Nemanja Matic

Vel det er 1 trener og ni utespillere, skulle vært artig å sett hvordan sesongen hadde sett ut uten disse? Jeg skjønner at det er mye tanker/ønsker inne i bildet og jeg spådde jo selv det mest sexy overgangsvinduet noensinne. Så feil kunne jeg ta….Men klart hvem kunne tro at så åpenbare svakheter ikke skulle styrkes?  Det registreres av undertegnede massiv kritikk mot Lukaku og Matic i de siste kampene, Sorry, men er det mulig? Virkelig? Nok en gang er det spillere som sliter og noen bare kjører “vi dytter dem utenfor stupet” taktikken!. I sommer var det utallige supportere som klagde på at spillerne ikke blødde for laget, vel hva gjorde nettopp Lukaku blant annet? Big Rom gikk helt til bronsefinalen, og Jose` ba gutta vise hvem som er menn og komme hjem, hvilken spiller stilte opp uten verken riktig restitusjon, ferie eller grunntrening? Romelu Lukaku. Når det gjelder Nemanja Matic gikk han skadet hele tiden etter VM, men meldte seg selv til dyst i kampen mot Tottenham i runde tre, selv om han knapt hadde trent. Dette er for meg to eksempler på typiske Mourinho spillere som ofret sin egen helse og ferie for å blø for laget, blø slik vi supporter ønsker. Når disse nå da kjenner konsekvensen av dette så skal vi bare kaste dem av laget eller selge dem? Ja, Lukaku har ikke scoret på 8,5 kamper, Zlatan gikk syv kamper, men da sa man ingenting, det var jo Zlatan. Plutselig var det ok at spissen vår ikke scoret fordi han het Zlatan og var karismatisk.

Jeg innrømmer lett at jeg selv har stilt spørsmålstegn ved Smalling, men i mitt hodet er han bare rett og slett ikke god nok for United (i startoppstillingen). Jeg respekterer alt han har gjort for oss og han må gjerne bli, men da som ett tredje eller fjerde valg som stopper, husk at han var vært i klubben siden 2010. 

Det jeg lurer på som jeg ofte diskuterer med mine United venner er hvorfor må man alltid klage? Hvorfor er det alltid noe feil?

Jose` Mourinho blir jo alltid kritisert for å stenge kamper på slutten ved å ta ut en offensiv spiller for og sette innpå en stopper. Da han jaget 3-1 borte mot Chelsea og da det dessverre ble 2-2, blir han kritisert for å ikke trygge ledelsen og poengene. Så kjære medsupportere: Innse at Jose` Mourinho aldri kan tilfredsstille alle til enhver tid, denne kritikken i etterkant blir bare for dumt. Fotball er ikke en sport for etterpåklokskap, dette er en sport som består av taktikk, følelser og impulshandlinger. Noen ganger tar man feil, ja selv Jose` Mourinho kan ta ett taktisk feilvalg.

Jeg vil legge til at både Klopp og Pochettino har byttet ut Kane og Salah med Sanches og Matip for å trygge poengene, men så lenge det er dem er det da ok? Når Klopp skriker så spyttet flagrer langt utenfor sin teknisk sone beskrives det av pressen som lidenskap, men når Jose` gjør det samme (minus spyttingen) er det usportslig? Tell me why?

Jeg synes det er synd at pressens stadige jakt på blod, påvirker så mange meninger og jeg skulle ønske at man var mer kildekritisk og i det minste så på kampene før man mente ditt og datt. Ett eksempel hadde jeg på jobb, hvor en person mente at United hadde griseflaks mot Bournemouth for dem burde ha ledet 3-0 til pause..Åhh, så hva synes du om 2. omgang da svarte jeg med en henvisning til gigantsjansene til Shaw, Herrera x 2, Sanchez og Rashford. Det vet jeg ikke fikk jeg som svar, han hadde ikke sett på kampen, bare lest på vg.. Da avsluttet jeg den samtalen for og si det mildt! 

Hvordan og hvorfor skal man alltid selg de spillerne som har en dårlig periode? Hvorfor kan ikke bare Matic og Lukaku sitte noen kamper på benken til dem er restituert? Som jeg har nevnt flere ganger, ber du om skilsmisse fra din kone ved hver krangel?

Jeg gremmes over mange kommentarer  jeg leser rundt omkring og noen eksempler er:

  • Jeg har sesongkort, prøv å kom deg på en kamp, det er mange som har sesongkort, jeg har sett tre kamper allerede uten sesongkort og to til er på vei, men verken du eller jeg er bedre supportere av den grunn.
  • Jeg har holdt med United siden 1972 så jeg vet bedre, vel i mitt tilfelle som er født i 79 har jeg ikke hatt mulighet til det, men jeg er ikke noen dårligere fan enn deg, så den pappa`n min er sterkere en pappa`n din holdingen kan du pakke bort,
  • Jeg har sett nok til å bedømme at Lukaku er en fiasko i United, ok så 20 PL mål på 44 kamper er fasiten på en fiasko?
  • Beste investeringen United kan gjøre i Januar er å sparke Jose`, den gidder jeg ikke engang å kommentere!

Nå skal vi inn i den tøffeste delen av sesongen så langt, mot to av topp seks lagene i verden og er det en tid hvor vi Manchester United supporter burde stå sammen så er det denne uken❤️ Himmel eller helvete. Blir det helvete for mitt elskede Manchester United så blir jeg gladelig med dem til helvete, det burde vi alle gjøre. Manchester United er en måte å leve på for meg og sikkert for mange av dere, og på denne måten skal vi leve i mange år, så for meg så handler det om å stå sammen og leve slik United trenger oss. Det siste jeg vil se når uken er omme er at Jose` Mourinho må gå. Husk at så lenge Pep er i City så er det ingen andre managere der ute som er bedre, hadde det vært det ville jeg ikke hatt dem uansett fordi Mourinho er hjemme og han snur dette med eller uten din støtte.

Det jeg ønsker er å mane til mer tålmodighet både for spillere og manager, uansett hva som skjer med manageren, spillere eller spillerkjøp/salg så er ikke dette i våre hender så la oss heller stå sammen mens vi venter❤️for vente vil vi alltid gjøre!

Jeg håper ikke jeg tråkker noen på tærne med dette leserbrevet, dette er mine tanker, mine følelser så lik det eller hat det, men liker du det så del dette budskapet videre fordi lojalitet er synonymt med hvordan jeg lever som menneske og supporter. Hvis du er uenig så kom gjerne med dine synspunkter i kommentarfeltet. Ris og ros er alltid velkommen.

Lykke til fra mitt røde United hjerte alle sammen❤️

Mvh Unitedtim

 

 

2 kommentarer
    1. Hei Tim. Helt enig med deg som vanlig. Hvis noen burde sparkes, hadde jeg håpet Eddie the Eagle ble omplassert/ sparket ett visst sted, sorry mente bli tatt vekk fra stillingen som den som bestemmer hvem Mourhino skal få kjøpe eller ei! Han får holde seg til penger inn, det kan han. Det han har null peiling på spillerkjøp og behov. Lissom 😀

Siste innlegg