Mitt valg,mine ord❤️

Her ser dere hva jeg har på noen av draktene mine, til ære for Jose` Mourinho. Det var ett valg jeg tok den gangen og det valget står jeg for enda. Det er mange som har gitt opp Jose`, jeg har heller gått inn i en realistisk stilling i perioder ala` den jeg hadde under Moyes og LvG. Følelsen mine for klubben vokser for hver dag uansett hvordan det går, faktisk trigger det mer når motgangen er på det verste. Mange skriver i ulike fora at man håper United taper eller at man håper noen lag ikke møter opp så man kan slippe å se en “dritt kamp”, unnskyld språket, men seriøst? Selv om vi alle er supportere av verdens største klubb så er det valgfritt om du vil se på kampen eller ikke. Av og til burde man kanskje ta seg noen “kampers pause” hvis det er nødvendig?  Jeg har sagt det før og sier det igjen: Hvilket mennesket på denne jorden tror at ett supporterliv på 80 år er sammenhengende suksess? En klok person skrev til meg, i krigen kjenner man sine venner….. Kan man si det bedre?

Å nei jeg kaller overhodet ingen for medgangssupportere, jeg ønsker bare slutt på hets..Bare tenk på hvordan Jose` Mourinho og Romelu Lukaku blir hetset i perioder grunnet dårlig form og mangel på suksess (denne sesongen). Fakta blandes med meninger, qlickbait headinger brukes av pressen og så fort man ikke leverer en perfekt kamp så er alt det vanlige galt? Skal vi styre kampen i Torino å vinne 4-0 for å kunne være fornøyd?  Gjerne det, men svært urealistisk for alle lag. 

Personlig så blåser jeg i hvem som spiller så lenge de utvalgte på banen spiller med sjel og hjerte, det har vært mangelfullt hele denne sesong, ja United leverer en god omgang her og der, noen imponerende resultater og heltemodige snuoperasjoner, men den berømte offerviljen er helt fraværende, ja selv De Gea ser neste menneskelig ut… Bare nesten…..

En ting jeg lurer på og del gjerne deres synspunkter på dette, er Jose` Mourinho sin måte å spille fotball på utdatert? Ja, sier noen, men jeg sier nei. Ikke i det hele tatt. Ett eksempel der er jo hvordan Atletico Madrid spiller, men de har blodig innsats hver kamp som den største forskjellen, hva med deres manager Diego Simeone som noen ønsker til United, det skjønner jeg ikke, men det er min mening…for en defensiv anlagt manager har vi allerede.

Jose Mourinho er den mest suksessrike manageren pr. i dag, det vet vi alle så hvorfor tror man at 1,5 sesong uten trofeer visker ut alt denne mannen kan om fotball? Jose` Mourinho trenger Jose` Mourinho-spillere for å lykkes, det har han hatt i alle sine klubber og han har vært en suksess i alle klubber han har vært i, uansett hvordan han forlot dem. Det er fakta og ikke en mening. Spørsmålet jeg stiller meg selv hver eneste dag er det samme: Har Jose` tatt klubben så langt han kan? Jeg er usikker. Usikker fordi hvordan ting drives i disse dager er todelt for meg.  Den økonomiske biten av klubben virker å ha større fokus enn den sportslige, men innerst inne folkens er det virkelig det? At Glazer og Ed Woodward er business folk er det ingen tvil om, men selv dem skjønner jo at hvis sukssessen uteblir så uteblir pengene også over tid. Glazer tok over klubben i 2005 og verdien samt inntekter er mangedoblet med tiden, Kan klubben ha en slik strategi på den sportslige biten?  Hvis det er tilfelle så er vel Mourinho rett mann da? Han sanker jo trofeer uansett, også i Manchester United.

Enn så lenge virker det ikke som JM får alle sine spillere til klubben som han ønsker, men han får heller ikke ut maks av det spillermaterialet vi har og den koden må han knekke sammen med spillerne. Ett annet case er jo at han kan ha mistet deler av garderoben og jeg er som sagt usikker på om Mourinho kan ta klubben lenger, men som Roy Kean sa: Det spiller ingen rolle, er du Manchester United spiller skal du være stolt av det, å spille det gjør man for fansen, det har mange spillere glemt.. Mange skriver spark Jose` Mourinho umiddelbart, det mener jeg er helt feil så lenge en eventuell erstatter ikke er på plass, en ting United ikke har råd til er å havne i limbo en gang til med feil valg av manager eller en midlertidig løsning. Managere som Eddie Howe blir nevnt, men han tror jeg bare blir en ny Moyes, en bra manager, men overgangen blir for stor. Vi krever store navn på overgangsmarkedet ved spillerkjøp så da gjør vi det samme ved valg av manager eller? En artig tanke er jo hvis Mourinho ikke hadde signert for Manchester United og fortsatt sin suksess andre steder, hvor mange Unitedfans hadde ønsket seg han som manager? Mange, er mitt svar på det for etterpåklokskapen gir vi rødt kort.

En annen ting som snakkes ofte om av naturlige årsaker er jo hvem skal ta over hvis Mourinho får sparken, jeg vet hvem mine første valg er men om dem er rett eller om det blir dem er det kun tiden som vil vise og det er Allegri eller Pochettino, Zidane er jeg veldig usikker på. Klart man kan jo drømme seg bort med Cantona eller Giggs som manager og en “gal” Gary Neville på treningsfeltet men jeg tviler sterkt på dette. Noen sier Manchester United ikke tiltrekker seg de beste spillerne eller managere, noen spillere ja men managere? Det tror jeg ikke noen på, Pep som er den beste i dag er i City og sier nok nei men hvem andre? Klopp er ikke velkommen uansett i mine øyne. Managere som Allegri og Zidane har jo opplevd en enorm Manchester United dominans under SAF så hvis man kombinerer dette med 75 000 på drømmenes teater, den mestvinnende klubben i England samt sjansen til å bygge opp klubben igjen så tviler jeg sterkt på at noen av disse sier nei ? Hvorfor tror dere Pep valgte City? Fordi han fikk ubegrenset med midler til å bygge sitt eget drømmelag noe han har lykkes med til de grader, i Bayern gjorde han det samme til en viss grad. Føler meg neste litt “utro” mot Jose` Mourinho når jeg snakker om andre managere til United men jeg bare lufter mine tanker og vi alle vil kun det beste for United.

Manchester United er en måte å leve på for meg, noe som gjør meg både glad, trist, sur og lykkelig på samme tid men det er verdt det 24 timer i døgnet for jeg er stolt av å kalle meg Manchester United supporter, det synes jeg alle som holder med klubben kan være❤️.

Jose` Mourinho er manager for Manchester United og jeg vil alltid støtte han så lenge han er dette, men ikke bland det å støtte manageren med det å være enig med alt han gjør til enhver tid. For det er jeg overhodet ikke men jeg elsker mennesker som tør å være seg selv og sier F… off til janteloven.En ting jeg ofte reagere på er hvorfor klager folk på at Jose` Mourinho får ting til å handle om han? Hvis du hadde hatt millioner av mennesker som mobbet og spredde løgner om deg samt fokuserte på kun det negative hver eneste dag, hvordan ville du ha reagert som person? Meg , meg og meg sier mange om Jose` , jeg sier hadde han lykkes denne sesongen så tipper jeg mange bare ville elsket hans væremåte. Tenk hvis Zlatan hadde vært slik han er uten hans enorme suksess? 

Alt jeg ønsker er at Manchester United skal lykkes, for fem sesonger uten Premier League gull er altfor lenge, skuffelsen over og ikke leve opp til forventningene blir alltid større fra noen eller noe man er glad i.

#Ståsammen❤️

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg