Objektivitet?

Man skal høre mye før øra dette av eller er det man skal lese mye før øynene tørker ut? For meg er det litt av begge, dagen starter alltid med å lese hva som er dagens United-nytt, og spesielt på kampdag. Jeg har nesten sluttet å lese ulike kommentarfelt for uansett hva som skrives om Manchester United virker det som noen har glemt hva nettvett er.. Forrige dagen var det en som skrev at Jose` Morinho kunne stappe sine tre fingre ett visst sted,denne stadige hetsen av Jose` Morinho under alle artikler selv om artikkelen handler om “Fantasy” eller fire milliarder han han brukt på spillere ( vel den er brukt opp nå) Nok om det.  Jeg har skrevet ett innlegg om Alsaker hos Tv2 sporten tidligere hvor jeg stiller spørsmålstegn ved hans “objektivitet” til Manchester United. Her snakker vi om en sportskommentator/journalist som åpenbart misliker United så sterkt at dette går utover hans innsikt til noe som kunne vært bra. Ja, det kunne vært bra for han har jo fulgt engelsk fotball i 20 år så noe har han fått med seg, men samtidig er det mye han har mistet eller faktisk bare ikke forstår. Personlig er jeg så enkel at hvis jeg verken forstår eller vet så holdet jeg kjeft å snakker heller om noe jeg kan.

Vel, når jeg går inn på en av mine favorittnettsider ser jeg hvem som er intervjuet der….. Øyvind Alsaker…. Mine første tanker er hvorfor? Hvordan? Finnes det ingen andre? Så kommer jeg på at klikk er det som teller. Her velger man altså å intervjue en mann som misliker Manchester United som barn misliker grønnsaker for å høre hans mening om Alexis Sanchez, en spiller som allerede er i hardt vært grunnet mangel på suksess samt litt om Jose` Mourinho. Her kritiseres Sanchez får mangel på sin storhetstid fra tiden i Arsenal hvor han tilbragte fire år sammenlignet med de elleve (!!) hele månedene han har vært i United hvor to av dem var sommerferie. Her vil jeg å legge ved at han kom i januarvinduet hvor mange store spillere har hatt tøffe overganger som Vidic , Evra eller Torres. Alsaker, du skriver som at han burde spille venstrekant så ville det vært løst, men når han spilte venstrekant på bekostning av Martial så kritiserte du Jose` for det, hva vil du fram til egentlig? Minner om at Mr. Sanchez var kanongod som midtspiss i årets preseason, men har dessverre hatt tre skader allerede før vi knapt har kommet til desember, jeg synes du må prøve å se helheten i ting. Til info så slo Sanchez igjennom som midtspiss og høyre ving. Artikkelen var helt som ventet, man trengte faktisk ikke lese den for å gjette seg til hva Mr. Alsaker skulle si.  Det er jo ikke akkurat første gangen verken han eller Tv2sporten uttaler seg om United for å bruke dem som den “melkekua” klubben er for pressen og deres desperate jakt på klikk og lesere.

Minner om at Alsaker har kalt Manchester United  for “Manu” ( grøsser ved å skrive det, vet du ikke hvorfor så google dette). At Giggs og G.Neville mangler innsikt i klubben som mener Jose` må få mer tid, innsikt sier han? Jeg minner om at disse har over 1 000 kamper for klubben. Og når han kommenterer United-kamper vet vi alle hvordan det oppleves.  Eller kritikken som kom fra TV2 da Jose` smashet kurven med drikkeflasker da Fellini scoret på overtid. Du kaller det lidenskap Alsaker så fort det kommer fra Klopp eller noen andre trenere, men når Jose` Mourinho gjør det samme er det respektløst. Det er bare noen eksempler.

Vel, i dag skriver han at det er vanskelig å prestere offensivt under Mourinho, ja United kunne definitiv ha scoret mer, men jeg “skjønner” at du er kritisk til dette for United har jo scoret hele seks mål mindre enn ditt elskede Liverpool på tretten Premier League kamper, og i Champions League har jo Liverpool scoret hele to mål mer på fem kamper. Grunnen til at jeg sammenligner dette er fordi hos Manchester United leter du etter feil og hos Liverpool så leter du etter muligheter. Hvor er din objektivitet? Dette er ett stort savn fra alle bortsett fra Pool fansen, dette har jeg lest mange steder samt at det er flere som har skrevet dette til meg.

Mitt 100 000 kroner spørsmål er hvorfor man velger å intervjue vedkommende fordi man så han tilfeldig på Heathrow? Hadde dere spurt en vilkårlig person som er mindre begeistret for Manchester United så ville akkurat de samme svarene kommet. Den siste personen man skal intervjue når Manhcester United sliter er Øyvind Alsaker, det er vel ganske opplagt, men jakter man på klikk er dette en korrekt måte å gjøre det på.

Så mine ord til deg Mr.Alsaker er at vi som holder med Manchester Unite ber om objektivitet og prøv å se det store bildet når du utaler deg om Manchester United fordi en mening er ikke det samme som fakta. Det er mulig jeg er blind av kjærlighet til Manchester United men heler det enn blind av forståelsen av objektivitet. Vi vet alle at Manchester United ikke er der dem bør være men jeg sparker heller ikke en som ligger nede som en del dessverre gjør.

Den fulle sannhet om ett mennesket er det bare en som vet så kan du tolke det som du vil.

 

 

2 kommentarer
    1. Fantastisk, det er så mykje en kan seie om Alsaker, men at han er objektiv når det gjelder United og Liverpool, er ikkje en av dei.

Siste innlegg