Tusen takk David de Gea❤️

De fleste som leser bloggen har fått med seg at vi satte kursen fra Bergen til Skjetten etter at vi hadde truffet Paul Scholes ca. klokken 1300. Vi hadde en lang reise hjem over fjellet, så planen var å kjøre så nærme vi kunne hjemmet tett under kampstart og se kampen på nærmeste pub. Vel, vi var forberedt på lav hastighet og snøstorm over fjellet, men kolonnekjøring var ikke i mine tanker?? Og da ble så klart krisen ett faktum, vi fikk ikke sett kampen?!!! Jeg tar alltid opp alle kamper i tilfelle jeg vil se de en gang til eller en krisesituasjon som dette skulle oppstå. Kjente jeg ble ganske irritert, men naturens krefter tuller man ikke med. Planen ble da å sjekke lagoppstillingen som vanlig 1630 og skru av telefonen samt at fruen fikk varsle dem hjemme om at ingen skulle røpe resultatet for vi skulle se kamp når vi kom hjem..

Da vi kom hjem etter en lang kjøretur ca 2245 var det bare å sette på kampen. Forventningen mine var at spillerne skulle legge ned den samme innsatsen som jeg gjorde for og treffe Scholes..  

Å hva og hvor skal man starte? Wow..!!! Hva kan man si om dagens Unitedlag under Solskjær? For en innstilling av spillerne, og hvor er alle svakhetene som var så tydelig under vår forrige manager? Det jeg liker alle best ved OGS er at han har funnet 95 % av sin startoppstilling, dette var jo en stor mangelvare under Mourinho. Nå skal det sies at United sitt forsvarsspill ikke akkurat var imponerende i 2. omgang, men endelig. Mange sier at “endelig er marginene på vår side” og det er jeg uten tvil enig i, men ikke i går.

Jeg vil rette en stor takk til verdens beste keeper David de Gea, hans navn og «verdens beste»  hører sammen som Manchester og United, for uten han i går hadde vi neppe vunnet.. 11 nydelig redninger og uten tvil MOM. Jeg tar av meg hatten for han. Å spille fotball “the United way ? er lett å si, men kanskje ikke like lett og gjennomføre i hver kamp, men OGS har klart det. Det er så vakkert at jeg omtrent sitter med tårer i øyene, for mitt og vårt Manchester United er tilbake og du Mr. Ed Woodward har to oppgaver som alle med hjertet i Manchester United forventer at du fikser: Få De Gea til å signere en ny avtale og ansett Ole Gunnar Solskjær som klubbens manager

Eller så vil jeg trekke frem Matic og  vår egen “borned and raised Mancunian” Marcus Rashford som nøkkelspillere i denne kampen, selv om han helt klart kom i skyggen av De Gea. Pasningen Pogba har assisten på i scoringen til Rashford varmet nok «GPS mannen» og kanskje den beste pasningsleggeren i sin rolle Scholes har sett der han satt i Tv2 Studio.

Nå har Manchester United 6 strake seiere og på lørdag venter Brighton på Old Trafford, da bør den syvende strake seieren komme, men ballen er rund og jeg tar aldri noe for gitt når det gjelder klubben i  mitt hjerte.

                              Ha en god uke folkens!

0 kommentarer

Siste innlegg