En verdig nummer 10❤️

Marcus Rashford, en ekte Mancunian, kan det bli vakrere? I dag var det umulig å sove lenge, klokka var vel 0750 da jeg våknet og det tok meg nøyaktig 1/100 dels sekund før tankene var på pressekonferansens del 2. Hva ble sagt der? Er det noen klare etter skade? Vil Sanchez starte istedenfor vår egen Jesse Messi? Det som var merkelig i dag var at magefølelsen var skråsikker på seier. Noter at selv når United møtte Crawley Town for en del år siden som den gangen var ett non-league lag hadde jeg ikke en god magefølelse. Alt dette av den enkle grunn at jeg verdsetter hver seier omtrent som det var den siste. Som Ole Gunnar sa: “Nå har vi vunnet seks kamper, men alt handler om det neste!” Egentlig som jeg selv sier at fotball er ferskvare.

Egentlig lå alt til rette for tre poeng eller tegnene var ihverfall der for at det skulle går bra.. Først startet jeg dagen med å vinne 200 kr på pantelotteriet til Røde Kors og jeg startet dagens bowlingrunde med strike og avslutte med seier. For en som er så overtroisk som meg så likte jeg det jeg så❤️

Jeg er så stolt av Rashford, mange målgivende og mange scoringer så langt siste to månedene og ett konstant uromoment i dagens kamp. Fortsetter han slik i Premier League og tar med seg dette inn i Champions League så vil det være Rashford og Mpbappe som tar over Ballon D`or sin stafettpinne etter Ronaldo og Messi. Husk at dette er den lille gutten som kun ville spille fotball fra han var liten og han var den yngste som ble valgt ut av Manchester United Schoolboy Scholars da han var elleve år, denne gruppen inneholdt gutter i alderen 12-16 år og hans talent var ubestridt. Når han selv velger trøye nummer ti i en klubb som Manchester United sier det både litt om hans ambisjoner og om tilliten han har i klubben. Ingen kunne drømme om syv strake seire under Solskjær og som jeg sa rett etter ansettelsen så må han overprestere for å få jobben og så langt er jobben hans, uten tvil! Jeg er faktisk litt skuffet over Rooney som i dag mente United burde gå all in for Pochettino, for så lenge OGS leverer slik han gjør så skal alle andre managere glemmes….. Hele tiden har jeg vært spent på Solskjær sine taktiske egenskaper under press, men han leverte mot Spurs og det er ingen tvil om at han er en “attacking manager” fordi da Brighton reduserer, hvor på Jose` Mourinho ville senket laget og satt innpå Fellaini setter OGS innpå Lukaku og Mata, og det taktiske bytte kom jo ikke før ett minutt på overtid da Darmian entret gressmatta. En dag vil vi bli straffet for det, men uansett så elsker jeg det.

Baksiden med en slik spillestil er at den krever enormt både fysisk og mentalt og man kunne se tydelig de siste femten minuttene at spillerne var slitne. Det er mange kamper igjen og den 11`rn som spilte i dag er den beste vi har minus Jones, er stallen god nok? Usikker, men den er mer enn god nok for resten av sesongens kamper, men gjennom en hel sesong er nok denne troppen litt tynn. Husk at det handler ikke bare om spillere, men også om spillestil og balanse. Som ett eksempel er dynamikken perfekt med Martial- Rashford- Lingard, men blir helt annerledes med f.eks Mata eller Lukaku inne på laget.  

Nå skal den syvende seieren nytes før Arsenal skal slås på Emirates på fredag, god lørdag videre alle sammen❤️

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg