Ett lag med spillere som ikke er verdige navnet Manchester United!

En tragedie, en sørgelig innsats og sesongverste! Dette er det verste jeg har sett siden SAF ga seg, ja det har vært (dessverre) mange elendige kamper, men noter her at vi spiller mot Everton og blir rundspilt etter alle kunstens regler. United ser ut i dagens kamp som et tredje divisjonslag som er på en cupvisit på Goodison Park!

Hvis ikke hoder ruller og hvis ikke dette får konsekvenser for mange av dagens spillere så skjønner jeg fint lite, hadde dette skjedd under Sir Alex så hadde to av spillerne (nevner ikke navn) kommet ut med plaster i panna slik Beckham gjorde for en del år tilbake… Fire av spillerne hadde han solgt på veien hjem!

Ett lag med flere”stjerner” uten en eneste virkelig stjerne.

At flere av spillerne trenger en “realitychek” finnes det ingen tvil om, jeg har faktisk ikke sett maken til elendighet siden jeg satt ringside og så United tape 0-3 for Manchester City under David Moyes. Dagens United er på sammen nivå når det gjelder innsats og kvalitet, men det er kanskje ikke så rart siden 75% av laget er det samme.

Det knuser hjertet mitt å se hvordan privilegerte mennesker som får denne æren, ikke bare å være fotballspiller, men som i tillegg får representere en av verdens største klubber Manchester United.

Spillerne har glemt fansen…

  • Hva med fansen som følger laget i tykt og tynt?
  • Hva med United fansen som reiser på hjemme- og bortekamper?
  • Hva har skjedd med klubbfølelsen?

At dagens United spillere har glemt egen og laget`s identitet er helt tydelig, se bort ifra noen spillere, men kjernen av dagens lag eier ikke klubbfølelse, dessverre er det slik det har blitt i dagens fotball.

Hvorfor har det blitt slikt at ingen tar tak i dette laget i motgang? Hver gang Manchester United slipper inn mål under OGS så faller laget helt sammen. Første tre månedene feide vi avgårde all motstand med halen mellom beina og alt gikk vår vei, men det må da gå ann og slippe inn mål uten at hele verden skal rase sammen?

Nei, Ole Gunnar Solskjær nå må det ryddes opp og for min del kan du bare selge en “stjerne” eller to bare gjør Manchester United til ett topp seks lag i verden igjen, for der er vi flere lysår unna akkurat nå. Vårt elskede lag SKRIKER etter en leder i midtforsvaret, en leder på midtbane, en back og en offensiv spiller som går rett inn i laget, ikke flere humørspillere, men den type spillere som f.eks Kante eller De Bruyne som alltid legger ned en heroisk innsats i hver kamp! Mitt største ønsker er Koulibaly i midtforsvaret.

Kanskje er det på en syk og vridd måte er best at Liverpool vinner Premier League, ja jeg sier det… Kanskje det gir oss realitysjekken vi trenger? Nå er det på tide å brette opp armene folkens.

Nå venter City og Chelsea i de to neste kampene og som fruen sa: Jeg gruer meg til til vi skal reise! Vel jeg gruer meg ikke til å dra til Manchester noen gang fordi jeg blir med klubben til helvete uten å blunke hvis jeg må, men jeg forventer en “blodig” innsats resten av sesongen. La oss starte med City på onsdag for dagens kamp må bare slettes fra minnet umiddelbart.

Jeg elsker deg Manchester United, men akkurat nå trenger vi 110% innsats ut sesongen så stoler jeg på at Solskjær tar seg av alle nødvendigheter for at United skal bli det beste laget i verden igjen!

 

 

2 kommentarer
    1. Gjør vondt se United i dag… Ingen tvil om at noe må gjøres.
      Og til det tror jeg Solskjær er riktig mann. Han vet hvordan han vil ha det, og hvordan det skal være. Transfer vinduet har aldri vært så viktig før som det blir nå.

Siste innlegg