Mysteriet Anthony Martial

Sånn gjør man når noen prøver å snike seg med på bilde, ha ha

 

Tony Martial came from from france

English press said he had no chance

50 million down the drain

as Tony Martial scores again

 

Jeg digger sangen og jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har sunget den på Old Trafford, herlig sang om en av verdens største talenter som i sin første sesong under Louis van Gaal ble lagets toppscorer.

Anthony Martial ble verdens dyreste tenåring da han ble hente fra Monaco i 2015 for 36 M P, men siden hans debutsesong har karrieren hans vært preget av ustabilitet, personlige utfordringer samt at han har fått klar beskjed fra flere av klubbens managere om at han har ett problem med holdningen.

Han har brukbar statistikk når det gjelder assist og mål for Manchester United, men jeg sitter med følelsen av at han kunne vært så mye bedre, sykt mye bedre. Med sine 258 kamper og 78 mål så er det absolutt innenfor når man ofte spiller ving eller spiss i en 4-3-3 formasjon. Sesongen som nylig ble avsluttet ble hans mørkeste sesong i hans Manchester United karriere med kun syv scoringer fordelt på 36 kamper. Misbrukte sjanser, fire skader og en rødt kort oppsummerer egentlig hans svakeste sesong ganske greit. I tillegg ble han byttet inn ni ganger og hele 15 ganger ble han byttet ut. I Sesongen 2019/20 som var hans beste i den røde trøyen leverte han massive 23 scoringer på 48 kamper. Er dette tilfeldig eller er dette bare slik Martial er som fotballspiller?

Dette er for meg Martial i et nøtteskall dessverre og for meg må dette være en av Ole Gunnars største “hodepiner” når han skal vurdere hvem som bør starte den påfølgende kampen, på sitt beste er han en av Europas beste angripere og det er det som gjør dette så frustrerende. Uansett kunne og burde han vært mye bedre..

Er han ikke motivert nok som person til og elske det å være Manchester United spiller ?

Personlig tror jeg ikke han er det, det er ikke mulig i mine øyne å levere så bra i den første sesongen får så og levere så ustabilt de tre neste sesongene, for så og levere sin beste sesong før han nå nylig leverte sin svakeste sesong. Spiller han fire kamper er han god i en. Her skjønner jeg Solskjær som garantert river seg i håret av han. At han har potensialet til å bli verden beste fotballspiller er det for meg ingen tvil om, men han er sin egen verste fiende virker det som, så han blir neppe best i verden. Hva jeg håper er en annen sak.

Å være talentfull er ikke synonymt med å lykkes.

Han har tatt en del feil valg privat som mange mennesker gjør, men han virker ikke å lære av det. Det spørs om han lærer av sine feil i United da. Han har nå lagt bak seg sin sjette sesong i United og snart venter den syvende, her har Ole Gunnar sagt at United skal være det laget som løper mest så det blir spennende å følge med på, for en sulten, stabil og motivert Martial vil garantert være en av ligaens giftigste spillere.

Jeg håper av hele mitt hjerte at han lykkes i Manchester United! Skulle han ikke det, men lykkes i en annen klubb bryr jeg meg fint lite om det, noen ganger passer man bare ikke inn i en klubb selv om man er god nok.

 

  • Hva tenker dere om Martial sin karriere i Manchester United?
  • Er fremtiden hans hos United ?

 

Sjekk gjerne ut Unitedtim på sosiale medier:

For Instagram trykk HER

For Facebook trykk HER

For YouTube trykk HER

For Tik Tok trykk HER

0 kommentarer

Siste innlegg