Skal vi virkelig gå ditt igjen?

Jeg vil starte dette innlegget med å rose ansvarlig redaktør i supporterklubben Dag Langerød for ett meget korrekt og inspirerende innlegg på United.no  se link :https://www.united.no/kommentarer/mine-tanker-skal-vi-virkelig-bli-negative-na/

Jeg tok opp noe av de samme punktene i mitt forrige innlegg, så min første reaksjon etter å ha lest innlegget fra Dag var: Halleluja! Fantastisk skrevet!

Dette er like presist skrevet som en nydelig crosser fra Beckham, og det viktigste- det traff meg mitt i hjertet.

Jeg husker da United slo Juventus i Torino under Mourinho, da var det noen som klaget fordi de ikke var fornøyd med måten vi vant på. Da jeg så denne kommentaren var min første tanke: “Er du riv ruskende gal? Klager du på en seier borte mot kanskje verdens beste lag?” Det var egentlig da jeg forstod etter 30 år som United fan at uansett prestasjon finnes det alltid noen som må klage. Jeg var dypt sjokkert og prøvde å forstå hvorfor, jeg prøvde meg på en lang samtale med vedkommende, men uten hell så jeg valgte jeg å la den ligge. For meg var det viktigere å feire en råsterk seier i Torino.

Da Solskjær leverte en av klubbhistoriens sterkeste bragder i Paris føltes det som alle United hjerter smeltet sammen til ett stort Manchester United hjertet, endelig var vi alle forent og endelig skulle vi stå sammen.

At jeg kunne ta så feil trodde jeg aldri………

Etter det ufortjente tapet på Emirates mot Arsenal i Premier League har United slitt med å finne formen og prestasjonene dalte, noe som har resultert i to tap mot Wolves og en 2-1 seier mot Watford og da er man i gang igjen med skjellsord, mishagsytringer og en bruk av kommentarfelte som mange kunne spart seg for..

Se her:

  • Lukaku er søppel, selg han!
  • Lindgard holder tippeliganivå!
  • Young er elendig, kast han ut av laget
  • Kast Pogba ut.
  • Håper Fred aldri spiller for United igjen..

Alt dette basert på hele fire fotballkamper som er spilt etter kampen mot PSG i Paris.. Jeg må vel innrømme at jeg er sjokkert, men dessverre ikke overasket. Se hvordan man krisemaksimer og sier at alt håp er ute ref topp fire, vel det er 18 poeng å spille om og vi er hele to, ja to poeng unna en CL plass. Allikevel er det “krise” og “glem topp fire”?

Selv da vi lå 11 poeng bak fjerdeplassen under Jose` var det ikke krise, nært ja, men ingen krise.

En krise er å rykke ned som City og Leeds har gjort, det er en større krise.. Ja United har vært nede noen år, men har likevel sanket flere trofeer enn de fleste i PL siden 2013.

Jeg lurer virkelig på hva som skjer når man kan endre seg så mye som supporter på fire kamper og 29 dager.. ( bragden i Paris var 6 mars) Onsdag 10 april er det kvartfinale i CL, sesongens største kamp, er det en kamp Ole Gunnar og spillerne trenger oss så er det nå på onsdag.

Jeg undervurderer aldri min rolle som supporter, vi er alle ambassadører for klubben vi elsker. Aldri glem det!!

Tenk hvordan vi supportere kan løfte laget på onsdag, tenk hvis alle synger for full hals og bidrar til å sende “lamslåtte” spanjoler med halen mellom beina tilbake til Barcelona? Husk, vi inkludert meg selv krever 110% innsats fra spillerne, men vi krever ikke noe av oss selv?

Husk at vi er ingenting uten United, men United er heller ingenting uten oss så la oss stå sammen i all slags vær!

Eller som jeg liker å si: Man høster ikke lykke der man tråkker den ned for andre og kun store mennesker innrømmer at dem tok feil.

Ole Gunnar Solskjær har gitt oss 35 poeng på 15 kamper som er poengrekord i PL,  managere som Klopp, Pochettino og Pep er plassert på sidelinjen i denne statistikken.

Min bønn til dere utålmodige sjeler er at dere skal smøre dere med tålmodighet og selv om det føles som verden går under med tap( noe undertegnede også føler) så skal også motgang gjøre oss sterkere!

Min samboer kaller meg for en irriterende positiv i forhold til United, ja jeg er kanskje det, men hvorfor skal ikke jeg støtte noe jeg elsker? Jeg sover, spiser og tenker Manchester United 24/7 og jeg syns det er ufattelig trist at enkelte snur seg så mye på så kort tid.

Vær så snill, fremtiden har ikke vært så lys siden 2013 og nå skal Ole Gunnar bygge verdens største klubb til å bli verdens beste klubb igjen. Dette kan vi kun gjøre sammen verden over så la oss starte med å synge United til seier på onsdag mot Barcelona

 

Glory Glory Manchester United❤️

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg er hjertens enig med deg, Tim! Å prestere 100% på alle treninger og alle kamper er så og si umulig, alle har sine dårlige dager. Selv sier jeg “La oss ikke dvele ved alt som måtte skje denne sesongen. La oss heller se fram til en dyrbar sommer, og en sesong 2019-2020 som blir Manchester United sin sesong!”

Siste innlegg