So far football the United way

 

2-0, 4,0 og 1-0 er resultatene så langt under årets pre-season før morgendagens kamp mot Tottenham, isolert sett er disse resultatene forholdsvis verdiløse fordi det eneste dette handler om er hvordan man skal spille, hvordan man skal tilpasse seg ulike hendelser og ikke minst trening med stor T før den viktigste sesongen siden Sir Alex Ferguson ga seg sparkes i gang. Uansett er det både sexy på en fotball måte og vakkert på en United måte at en akademispiller har scoret eller assistert på alle scoringene så langt og man har “nada” baklengs. Beina er godt plantet på bakken her på Sørlandet, men kan det blir vakrere?

Youth, Courage og Greatness…..

Det er tre meget viktige ord for “Unitedhistorien” og man skal ikke mange “drakter” tilbake i tid før man spilte med dette trykket på innsiden av draktene som en påminnelse om hva Manchester United er og ikke minst hva United står for som klubb. For meg personlig er handling mye viktigere enn statistikk og alle som har sett United`s tre første kamper ser ett lag basert på nettopp disse tre ordene.

Jeg vil aldri basere forventningene mine til sesongen som kommer på pre-season. United har smadret alle lag både under SAF og LvG under pre-season for så og levere en skuffende sesong. Mine forventninger til United som klubb er at de skal kjempe om Premier League trofeet hver sesong uansett hva som har skjedd sesongen før. Kall meg gjerne en evig optimist, men hvorfor skal jeg være negativ til noe som betyr så mye for meg?

Hvorfor skal jeg bedømme fremtiden basert på fortiden?

Det har dessverre blitt noen år siden sist, men det kullet som er med på denne pre-season i form av Greenwood, Garner, Gomes og Chong er så talentfulle at kanskje kan vi se noe ala “class of 92” om ett år?  Vil disse guttene bli “class of 20” ? (bank i bordet). Kanskje, for at potensialet er der er det ingen tvil om og jeg er ganske sikker på at disse vil være med å påvirke den kommende sesongen for United i f.eks Europa Ligaen eller i cupen. Uansett så vil dem få tillit under Ole Gunnar og selv om dem ikke skulle lykkes med en gang så må også disse få tid.

Uansett så er det overhodet ikke urealistisk at United skal kjempe om gullet neste sesong..

Alan Hansen sa: “You can`t win anything with kids” etter at United tapte 1-3 mot Aston Villa i åpningskampen, og samme sesongen vant United serien og FA cupen så selv om tålmodighet er en prøvelse i seg selv som supporter må vi gi både laget og Ole Gunnar tid.

Jeg er stolt over at en nordmann trener verdens største klubb og det burde alle nordmenn være uavhengig om man er United fan eller ikke.

Mandag setter jeg og fruen kursen til Manchester på dagstur for ett nytt intervju som skal publiseres her på Unitedtim og deretter venter en herrekamp pluss to damekamper så husk og nyt hvert eneste sekund, det skal jeg.

 

God sommer videre 🙂

2 kommentarer
    1. Forfriskende og svært interessant å lese det du skriver, Tim! Du bidrar til å skjerpe forventningene til kommende sesong. Jeg deler din tro på de fire akademispillerne Greenwood, Gomes, Garner og Chong.. Her kan det være noe spennende på gang! Jeg håper inderlig at Pogba blir værende. Han er en klassespiller! Uten Pogba mister midtbanen mye kvalitet . Vi går for gull!

      1. Hei, så hyggelig å høre 😍, Troen er jo alt vi supportere har og vi forventer jo at spillerne skal tro på seg selv også. Pogba er blant verdens beste i form, men blir fort sin værste fiende så blir spennende å se😀

Siste innlegg