Er penger viktigst?

La meg starte med det eneste positive jeg har å si: “Jeg gleder meg vanvittig mye til å se Manchester United igjen snart…” That`s it!… Kvinnefotballen ble avlyst kun få dager tidligere, mens herrefotballen sparkes i gang på balløya. Da er det vel bevist nok en gang at “money, money og money” er det som gjelder i dagens samfunn… Jeg fatter det ikke, uansett så skjønner jeg ikke hvordan damesiden kan avlyses, mens på herresiden er det full gass? Why? Er ikke helsen viktig på herresiden? Hva med Watford- spilleren, Troy Deeney, som nekter å spille i frykt for å sette sin egen sønn i fare som har pusteproblemer? Er det så forbaska viktig å spille ni fattige kamper ?

Hva er viktigst?…..

Jeg kan skjønne det i forhold til opprykk vs. nedrykk, men er det viktigst at  f.eks Aston Villa holder seg i Premier League eller at man for kontroll på denne pandemien på de britiske øyer? Sorry, men for meg er dette en stusslig avgjørelse. I Spania har dem også avlyst damenes sesong, i Nederland ble “ligaen” strøket, mens i Frankrike og Belgia har man kåret en mester.

Hvorfor kan man ikke følge en av disse eksemplene i Storbritania?

I Storbritannia er det nesten 38 000 døde mennesker og det dør fortsatt nært 100 mennesker i døgnet? Men fotballen skal spilles og folks referanse er Tyskland? Har noen sjekket forskjellen på Covid-19 i Storbritannia vs. Tyskland? Det er mildt sagt en vesentlig forskjell og for meg blir dette å sammenligne epler med pærer! I tillegg er det 12 positive prøver på viruset blant spillere og stab hvor 2 700 er sjekket. Media fokuser på at dette er kun 0,4% så det går fint, sist jeg sjekket holder det med en som smitter sidemann. Jeg ønsker fotballen tilbake, men ikke for enhver pris og når man sier at det er farlig for damer å spille, men det er trygt for menn, så er dette nok et bevis på at den grønne seddelbunken er viktigere en folks helse. Et “worst case” scenario er at dette bryter ut igjen og ødelegger neste sesong, men for gud skyld, la de som bestemmer presse igjennom ni stakkarslige kamper på herresiden, penger er tross alt det “viktigste” man har!

Krysser fingrene….

Jeg vil bare ha det sikkert for alle, jeg vil at helsepersonell og øvrige tjenestefolk skal være der dem trengs og ikke der dem kanskje trengs…. Jeg er ikke imot å gjenoppta fotballen, men jeg er uenig at det skal “presses” igang igjen.. Og igjen: “Hvorfor ble dameligaen avlyst for få dager siden hvis det er “trygt” å spille?”. Rent objektivt sett genererer ikke damene like mye tilskuere uavhengig klubb, så i mitt hodet ville det vært mer naturlig å sparke i gang damene før herrene. Men i frykt for å gjenta meg selv, enda et eksempel på at pengene råder. Jeg skal krysse alt jeg har og be til høyere makter for at dette går bra slik at neste sesong får starte noenlunde normalt og at Covid-19 forsvinner. Som jeg skrev innledningsvis så gleder jeg meg ufattelig mye til å se “mitt” lag igjen og at fotballen skal rulle igjen, men med hånden på hjertet synes jeg det er for tidlig. Uansett så er jeg glad det ikke er min avgjørelse verken å ta eller svare for.

Snakket med en kamerat i England for å høre hva han synes om oppstarten, han gledet seg enormt samtidig som han hadde et godt poeng i at flere og flere gir f*** i England i hvordan man skal oppføre seg i henhold til Covid-19, samt at han var bekymret for om ledelsen i Premier League var “presset” til oppstart. Det siste er det ingen tvil om!

GGMU

 

2 kommentarer
    1. Utrolig nok så støtter jeg deg.
      Kan siuasjonen i England være noenlunde OK, i Oktøber/November/Desember, ja la oss starte.
      Men en ting som vi ser pr i dag. penger er viktigere en helse for mange.
      IKKE START FØR VI ALLE ER SIKRE
      9 runder igjen i PL, la disse 9 rundene telle i både 2019/20 og 2020/21 sesongengen.
      Vi kan IKKE la neste sesong “gå ut på dato”

      MEN: SOM SIKKERT IKKE LESER DETTE:
      HVORFOR SKAL VI STARTE NOEN FOTBALLKAMPER UTEN AT VI VAR SIKRE Å IKKE FÅ VIRUSET
      MIN MENING, LA OSS VENTE TIL MEDISIN SOM ER GODKJENT

Siste innlegg