Supporterkultur

Jeg ønsker å dele mitt syn på supporterkultur denne lørdagen for jeg er forbauset hvordan forskjellige lags supportere støtter sitt lag, noen på den måten jeg elsker og slik som jeg støtter Manchester United.. 4 LIFE…… mens noen vender laget sitt ryggen når det er motgang… Sjokkerende, regel nummer 1 som supporter er GODE OG ONDE dager!  Ferdig, og skrevet i stein.  Er det en manager du ikke liker, spillere du ikke liker, ja er det noen fans som du misliker så vær konstruktiv men som jeg har sagt en milliard ganger: STØTT KLUBBEN I DITT HJERTE, for meg er det åpenbart Manchester United 🙂   skill mellom problemene i klubben og dine egne følelser, for Manchester United vil alltid være der og livet som supporter er hyggeligere med en positiv innstilling….. Tenk hvordan Arsenal fansen har det om dagen eller Leeds?  skulle fansen ha forlatt dem ? NO!  Lojalitet varer evig folkens! Disse flaggene her, er vel i overkant for men kult er det uansett.. he he … man skjønner i hvert fall tanken her 🙂 

Ikke alltid men noen ganger blir jeg kvalm av hva “United” fans skriver om sitt lag, MAKAN…. Er det slik at man elsker klubben kun i medgang? Elsker du din kone, samboer eller kjæreste kun når dere har det bra sammen ?  Hva skjedde med til døden skiller dere av ? Vel selv døden skiller ikke meg fra Manchester United for uansett hvor jeg kommer så støtter jeg United der og.. faktisk så presterte jeg og si til min samboer her om dagen: Du, når jeg dør tror du jeg får vite hvordan det går med United da?..når svaret var, vet ikke ..så blir jeg kvalm da Manchester United er min sjelevenn og en måte og leve på. Derfor United 4 life på mine drakter. Jeg synes supporter klubben må ta ett større ansvar med å holde supportene samlet i Norge, men den hetsen som noen privatpersoner holder på med mot supporterklubben er på nivået under drapstruslene Jose` Mourinho fikk etter endt sesong… LAVMÅL.. jeg har selv vært kritisk til dem men det finnes grenser…ordet respekt finnes og har en betydning! Jeg er selv medlem i supporterklubben og det er noe jeg ønsker fordi jeg støtter dem, jeg er i tillegg med i en fantastisk gruppe på facebook som heter MUF Norway

Denne gruppa angrer jeg ikke ett sekund på at jeg meldte meg inn for dette er en herlig gjeng, mange med sterke meninger som er både positive og konstruktive men INGEN som driver med hets og alle har respekt for hverandre. Til dere som tror dette er en gruppe som består av rosa skyer og enhjørninger så tar dere kraftig feil, gruppa forstår hva respekt og samhold betyr og det er ofte en god start 🙂 

 

Ha en knall lørdag videre folkens så gleder vi oss til match i morgen og husk aldri stopp å kjempe for Manchester United uansett om man ett øyeblikk er alene, for det øyeblikket er sjeldent.

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg