My partner in crime

Så var det meg da, unitedfrua, bloggfrua, Lena, kall meg hva du vil! Som Tim`s samboer skjønner jeg at jeg må ta del i denne bloggen jeg også. Jeg tenkte å berette litt om hvordan jeg ble supporter! Det er ingen hemmelighet at Tim må ha skutt gullfuglen, er det vel? Flotteste dama i byen som samtidig lar han leve ut sitt forhold til hans andre kjærlighet, Manchester United.  Men la meg gå noen år tilbake da vi møttes, jeg husker enda det første han spurte meg om. Det var ingen hvilken som helst sjekkereplikk, det var: “Hvilket fotballag holder du med i England?”… Trå varsomt tenkte jeg.. det var jo en jeg hadde et godt øye til så jeg måtte jo for all del unngå å svare feil nå.. 

Eeeeeh… Halvrød i ansiktet og skjelven i stemmen svarte jeg “Liverpool”…. Skjønte i det jeg sa “Liii….” at denne feilen måtte jeg rydde opp i…. FORT!! La meg si det sånn at i ettertid har min familie gjort meg arveløs!! (haha, neida..joda..neida) Men hva gjør man ikke for kjærligheten?Sannheten er jo at jeg har vært ihugga Lillestrøm-supporter i alle år, og egentlig aldri brydd meg om Engelsk fotball, men har familie som holder med Liverpool. Når vi ble samboere må jeg si at jeg ble sjokkert over Tim sitt engasjement.. han kunne fortelle meg om barnedåper han har droppet grunnet kamp, bryllup som han har kommet hesblesende løpende inn i kirken til grunnet kamp.. familiebursdager som blir droppet grunnet kamp… kunne ramset opp i fleng.. 

La meg her legge til at fyren må ha vært skikkelig forelska i meg en gang i tiden..Jeg husker godt vi skulle på det som måtte være vår første skikkelig date, en biltur, han glemte at kampen hadde begynt og fikk ikke med seg 1. omgang.. det var fra det øyeblikket jeg skjønte at jeg måtte “dele” han med noen andre her i verden. Som han har nevnt tidligere har jeg spurt han noen ganger om hvem han egentlig elsker mest av meg og fotballen!?.. 

Fotball hjemme hos oss er nesten altoppslukende,jeg kan nesten dra det så langt som å si at Tim har sørget for at jeg har fått United inn med morsmelka.. med det mener jeg hans enorme engasjement for å lære bort, han er vanvittig kunnskapsfull. Quizboka deres har vi rundet snart trur jeg. Kjeften hans kakler om United 19 t i døgnet.. de resterende timene sover han og drømmer om dem … jeg prøvde en gang i tiden å være veldig på hva gjaldt sosiale medier og lese meg opp på en del i håp om imponere fyren.. men fikk beskjed hver gang om at dette var gammelt nytt. det hadde han lest for noen dager siden osv.. hvordan han får med seg alt må gudene vite…Jeg trur han kan mer om United enn meg 😊.. La meg si det sånn, han er fortsatt usikker på hvilken øyenfarge jeg har.. TIM, JEG HAR BLÅ ØYNE! Pga. hans engasjement og glødende interesse er det jo naturlig at jeg blir engasjert omsider jeg også.. Jeg har som sagt alltid vært interessert i fotball, men da jeg “oppdaget” United via Tim fikk det en ny betydning for meg.  Han har sakte, men sikkert introdusert meg for både byen og klubben som jeg har lagt min elsk på.. Trur aldri jeg har møtt på noen som brenner så ekstremt mye for noe.. Tim er virkelig en ildsjel.. Og jeg har lært med årene at United og Tim er som hånd i hanske.. Så lenge jeg er sammen med Tim får jeg United på kjøpet… Men for en fantastisk mann jeg har fått meg.. Jeg elsker både han og klubben. Han blir som en liten baby eller et lite barn rundt United.. totalt avhengig, og oppfører seg som et lite barn fra vi sjekker inn på Gardermoen til vi er hjemme igjen fra tur.. Men dette er en av tingene som gjør han så unik og spesiell for meg.

Ha en super dag 🙂 

0 kommentarer

Siste innlegg