Closer to matchday

Ja man sier det er sunt å savne, men jeg er uenig der, noen ganger, men absolutt ikke nå:) 4 kamper inn i sesongen etterfulgt av en irriterende pause for landskamper og Nations League. Jeg skal innrømmer at landskampene er mye bedre å se på nå, etter at disse “trenings landskampene” er over og ut. Nations League skaper mer intensitet i matchene som jeg trur vil skape mer blest og interesse blant folket. Jeg er alltid spent på neste kamp for Manchester, men litt ekstra nå som United leverte en strålende kamp mot Burnley, at United har litt ymse statistikk etter landskamper bryr jeg meg fint lite om. For meg er statistikk bare tall og tilfeldigheter som rekker hverandre hånden i kampen mot det individuelle. Bring on Watford! Laget fra London har jo åpnet sesongen forrykende med fire strake seire, og vant jo hjemme sist mot Tottenham. Merk!  Jeg frykter ingen, vi er Manchester United, men denne sesongen har vi blitt vår egen verste fiende. Men vi kan slå hvem som helst, hvor som helst og når som helst, så la oss fortsette med Watford. IN UNITED I TRUST.. I fjor vant vi 4-2 borte mot Watford etter flere heseblesende scoringer av blant annet vår “local lad”, Jesse Lindgard og mannen som startet sin karriere i Watford, Ashley Young. La oss krysse fingrene for mer av dette på lørdag.

Mr. Young tok forøvrig kontakt med meg på messenger.. ha ha.. innimellom er det morsomt med falske profiler  🙂 

Hva kan vi forvente oss av hva kampen? Jeg forventer ett spillesugent Unitedlag som aksepterer ikke noe annet enn tre poeng, jeg ser gjerne samme lagoppstilling som sist selv om jeg vil ha Fred inn fast i dette United laget. Kan løsningen være en 4-1-3-2 formasjon til denne kampen, hvor Fellaini tar den dype rollen på midtbanen for å styrke vårt til tider vaklende forsvar? Jeg håper det, for i Burnleykampen var Fellaini enorm på det defensive. Luke Shaw er dessverre ute til denne kampen så her får Young steppe inn, men det klarer han med bravur.  Det er så utrolig ergelig , endelig var Shaw tilbake slik vi kjenner ham, men vi krysser fingrene for at han er raskt tilbake. For meg er han sesongens spiller så langt:). Alle bortekampene i Premier League har blitt så vanskelige og få tre poeng i, så jeg tror at det beste bortelaget vinner PL.

Denne banen med sine 22 011 tilskuere venter Manchester United på lørdag, jeg så Manchester United vs Watford sammen med fruen i Februar 2017 på Old Trafford. Jeg overtalte henne, vel jeg overtalte henne ikke , jeg bare la det fram på en fin måte og fortalte at det ikke kostet så mye 🙂 Vi skulle være litt “gærne” og fly ned lørdag morgen, se kampen ( det var kvelds-kamp) og fly hjem søndag. Det var mellomlandinger begge veier ( til Manchester mellomlandet vi i Brussel og hjem skulle vi mellomlande i Frankfurt) jeg sier skulle,det kommer jeg tilbake til. hehe.. Turen ned gikk kjempe bra selv om fruen ikke er så glad i å fly, vi sjekket så inn på hotellet, som på denne turen var Park Inn som ligger nært Manchester Arena hvor den tragiske terroren var. TRAGISK og R.I.P til alle berørte. Bien som var ett fellessymbol for alle “hard working ” Mancunians fra den industrielle revolusjonen på 1900 tallet kom frem igjen for å vise at selv om byen skilles av blått og rødt, er byen alltid sammen gjennom Manchester-biens symbol som er plassert over hele byen.

Her med Manchester bien utenfor Old Trafford 🙂 

Vi tok så taxi til stadion og bare nøt øyeblikket som alltid, klart man var jo litt spent da United denne sesongen spilte mye uavgjort på Old Trafford, men det slapp vi, for United var i sitt fulle ess å rundspilte Watford de vant 2-0 etter scoringer av Juan Mata og Anthony Martial. Da dommeren blåste i fløyta var det bare å applaudere spillerne av banen for så å sett kursen bak stadionfor å vente på spillerne.Vi ventet som vanlig ca 2 timer og det var ufyselig kaldt, men det var verdt det for en viss Henrik Mkhitaryan tok seg tid til oss.. Stunning as always…

Vi sjekker alltid flybilletter med tider og dato osv. men da vi dro til Manchester Airport dagen etter kamp for hjemreisen så funket ikke referansekoden på billetten, dama bak skranken fant tilslutt ut hvorfor og grunnen var…”trommevirvel”… isteden for en natt klarte jeg og bestille en natt pluss en hel måned på flybillettene.. ha ha.. sånn går det når man bestiller tur i gledesrus. Resultatet av dette er ble nye flybilletter, ekstra overnatting i Manchester men selv om vi ble en feriedag og 8000 kr fattigere så fikk vi minner for livet fra nok en fantastisk tur til Manchester og drømmenes teater.  Lykke til på lørdag kjære Manchester United fans 🙂  GGMU🖤

Ha en strålende dag videre 🙂 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg