Kjære supporterklubb

Jeg ønsker å skrive ned noen tanker om mitt forhold til supporterklubben vår. Man kan vel si vår da supporterklubben er 100% avhengig av oss fans, akkurat som klubben er for å ha en hverdag hvor man representerer Manchester United. Jeg har vært medlem i mange år i supporterklubben og for meg er det en slags plikt som United-fan, da dette er EN av mine måter å bidra på. Jeg er altoppslukende når det gjelder å lese ting om United, jeg setter pris på den innsatsen som supporterklubben legger ned. Da tenker jeg på reportasjer, intervjuer etc. men i den siste tiden synes jeg supporterklubben har mistet litt retning på hvor man ønsker å gå som supporterklubb, eller hvor JEG mener dem burde gå. Husk på en ting kjære supporterklubb, selvom man tar feil retning iblant så er det bare å komme seg inn på riktig vei så fort så mulig. Vi har alle et ansvar som Manchester United fans for hvordan man skal representere klubben, selv om man har tilgang på sosiale medier så er det ikke alt som er egnet på trykk. Jeg har selv gitt feedback til dere (supporterklubben), men har også sagt ifra når nok er nok på en konstruktiv måte. Forrige sesong og denne sommeren har vært det verste jeg har sett på mine 25-26 år som supporter. MAKAN. Medier som Nettavisen og Tv2-Sporten som lever av klikk kan man vel ikke forvente noe annet av, men av vår kjære supporterklubb har det endret seg iløpet av 2017/18 sesongen..Vet ikke hvor på veien, men ett sted etter Liverpool kampen på Anfield forrige sesong begynte endringen både blant supporterne og av supporterklubben å vise en side jeg ikke hadde sett før. Splittelsen var i gang…. 

 

Her er noe eksempler på artikler som jeg reagerer veldig på:

  • Stadige intervjuer med eks. Liverpool/Chelsea spillere etter United-tap eller uavgjort,aldri etter seier.  
  • Hvorfor skulle vi til stadighet lese om hva en bitter LVG mener om United?
  • Artikkel om hva hvis vi ikke hadde hatt David De Gea?
  • Qlickbait headinger
  • Overdreven kritikk av Jose` Mouhrino under artikler som “sesongtips” eller i artiklene fra USA-touren
  • Stor økning i negative ladet artikler

Hva skjedde med valget av artikler plutselig? Hva tror dere tidligere Liverpool-spillere sier om United når United har tapt? hva skal dere oppnå? Tror dere Liverpool sin supporterklubb intervjuer Gary Neville for å høre hva han syntes? Når United ryker 1-2 mot City eller spiller 2-2 hjemme mot Burnley så ville jeg ikke hørt på hva Jamie Carragher eller utallige andre eks. Liverpool-spillere mener om dem hadde vært de siste menneskene på jorden! Er jo bare å høre hva Phil Thompsen sier om United når han er i Tv2-studio.Hvorfor skulle vi til stadighet lese om hva en bitter LVG mener om United? Ikke bare en gang, men flere ganger. Hvorfor lage en artikkel om hva som hadde skjedd hvis vi ikke hadde hatt DDG? Qlickbait headinger? Jeg leser alt uansett og det gjør alle ekte Manchester United fans.! Eller hver gang vi stinker i noen kamper som ender uavgjort eller med tap så lager dere 7-10 artikler rundt det? Hva med intervjuet med John Terry? Har han noen gang vært i United garderoben? Listen er lang og jeg kunne fortsatt, men dere ser hvor jeg vil…Er det nødvendig å helle bensin på ett brennende bål? eller min “favoritt”(not ) artikkel fra “Ola Normann” som jobber i supporterklubben, skulle skrive om sine sesongtips som valgte å starte en artikkel slik med og skrive at Jose` Mourinho kveler entusiasmen i laget.

Igjen, hver konstruktiv. Dette er bare ett av flere eksempler jeg ser på som ett bidrag til den hetsen som foregår blant noen supportere av Jose` Mourinho! Dere ser jo selv i kommentarfeltet at negative artikler har 80 kommenterer og en seier har 7? Da er noe alvorlig galt i mitt hodet.Jeg vurderte å melde meg ut av supporterklubben for begeret var fullt ,men jeg roet meg ned og tenkte at jeg lar meg ikke provosere lenger av slikt, dette gjør meg bare sterkere til å kjempe for Manchester United og deres ånd. United er mitt DNA og jeg kommer for alltid til å kjempe for deres ånd. Jeg ELSKER Manchester United, 4 life. Dette er eksempler på hva jeg liker hos supporterklubben pr i dag:

  • Intervjuer av dagens spiller
  • Intervjuer av tidligere spiller
  • Lesebrev fra fansen
  • Leserinnlegg fra Andy Mitten, Bjarte Valen,Oli Winston og Stuart Mathieson
  • Faktabaserte artikler rundt kamper, pengebruk og spillere
  • Ryktbørsen
  • Mine tanker av Dag Langerød

Det jeg syntes er helt fantastisk er arrangementer som dere ordner med over hele landet, og jeg var selv i Oslo i timevis ifjor sommer da blant annet Andy Mitten, McClair, Irwin og Johnsen kom. For ikke å glemme Fred the Red, dette var kanonbra så mer av dette 🙂 Bilder fra arrangementet:

Innspill fra meg på artikler jeg også tror mange vil se på United.no er :

  • Ting som skildrer hverdagen
  • Flere faktabaserte artikler
  • Flere intervjuer fra Carrington eller Old Trafford fra mennesker “behind the scenes”
  • En artikkel ukentlig om historien til United, avsnitt for avsnitt
  • Litt om hvordan MUTV fungerer, hvor kan man se hva ?
  • Vervekampanjer. ( Vi trenger flere medlemmer)

Jeg ber dere om å ikke alltid helle bensin på bålet hvis det brenner, vis heller en hverdag som er sannheten, ikke være så opptatt av klikk for vi lojale Manchester United fans leser uansett 🙂 Husk dere har tilganger  som vi “vanlige” fans ikke har, som f.eks adgang på Carrington, pressekonferanser, spillerintervjuer eller ting rundt Old Trafford. Vi er alle ambassadører for Manchester United og det skal gjøres med respekt, ære og i gode og onde dager. Husk håp er som som brennevin for sjela for oss supportere, det gjør oss alle gode og varme innvendig 🙂 Without hope, we have nothing.

 

UNITED 4 LIFE 🖤

 

1 kommentar
    1. skikkelig bra skrevet , og helt enig. Dette er spot on en av grunnene til at jeg startet MUF Familie for 3 år siden og den gruppen vokser seg større for hver dag. Det som irriterer meg mest med muscs er den stadig siteringen til medier som the sun ,Daily mail etc . Det burde de holde seg for gode til syns iallefall jeg . https://www.facebook.com/groups/mufamilie/?ref=bookmarks

Siste innlegg