Manchester day 1 🖤

Man er i drømmeland, klokka ringer 0340..I ett sekund skjønner man ikke hvor man er engang, neste sekund så plinger det i skallen: MANCHESTER UNITED 😊  Merkelig det der, når man skal noe gøy så er det å stå opp tidlig en av de enkleste ting på jord.. Bare å sprette opp fra bingen, klemme sammen koffertene og sette kursen mot Gardemoen. Hver gang vi setter kursen mot Manchester så må jeg klype meg litt i armen, man står opp på Skjetten og ila. noen få timer så er man i samme by som laget som betyr så mye for deg og meg, jeg føler meg nesten privilegert som skal pusten inn den samme luften som Jose` Mourinho og spillerne.. ha ha. Lørdag kl 15.00 engelsk tid er kampen, men først skal reisen og fredagen nytes, mens jeg skriver dette avsnittet sitter vi på flyet til London. Vi skal ta tog videre til Manchester, fruen har allerede sovnet. Godt er det, da hun ikke akkurat er veldig glad i fly Herregud som jeg gleder meg til å komme fram, byen Manchester skal nytes med fruen 😊.

Yes , da har vi kommet oss på toget til Manchester, den korte togturen fra Gatwick til Victoria (30 min) og «tuben» fra Victoria til Euston (10 min) er unnagjort, om ca 2 timer er vi i vakre Manchester eller som vi kaller det «HJEMME».

 Endelig framme på Park Inn, hotellet vi skal bo på ligger nært Manchester Arena, der den tragiske terroren var Her ifra er det ca. 5 min til fots til sentrum, topp hotell med tanke på standard, pris, beliggenhet og frokost. Her snakker vi skikkelig frokost med alt fra syltetøy og skinke til ferskt brød og rundstykker, egg og skikkelig engelsk bacon, til slutt kan du avslutte med ferskt godt bakverk.

 Da var det bare å sett kursen for Old Trafford og Drømmenes Teater, jeg fortrekker og dra på Megastore utenom kampdag, kjøreturen ditt fra sentrum er vel ca 15 min maks, men idag var det en ulykke på veien så det tok 1.5 time.. Kom omsider fram 40 minutter før sjappa stengte og fikk kjøpt drakt nr 3 for sesongen, nemlig den rosa. Litt annet stæsj må man jo ha så det ble nok en vellykket shoppingrunde på Old Trafford. Som vanlig ler fruen av meg der inne da hodet triller like mye rundt uansett hvor ofte vi er der..he he..Manchester United er hellig for meg😊. Det er ikke ett annet sted på jorden som gir meg så fred i sjelen som det å være i Manchester og utenfor stadion, at folk kaller Roma eller Paris for kjærlighetens by fatter jeg ikke, ( ja, jeg er innhabil her) ha ha Manchester er verdens koseligste, kjærligste og mest hjertevarmende by i mine og manges øyne. LOVE YOU MANCHESTER, LOVE YOU MANCHESTER UNITED.

 Da var det bare å sette kursen for sentrum, mer shopping og romantikk er på tapeten( kliss kliss)  da vi er ferdig og shoppe avslutter vi kvelden på en italiensk restaurant med autentisk italiensk mat som ligger i krysset ved starten av Deansgate. Den anbefales og heter Dom`s Tavola Calda.Nå er det på tide å sette kursen mot Park Inn og senga venter, man blir sliten gitt av å være på farten siden 0330, men det er verdt hver eneste kraft som brukes fordi jeg kjemper så hardt jeg kan så forvente det samme av gutta i morgen mot Wolverhampton. Jeg legger ut mer fra matchen med bilder.filmer o.s.v så stay tuned for dette er på www.unitedtim.blogg.no så ligger den ikke i nettleseren din så «paste» den inn..  ha ha 😊

Det er matchday i morgen folkens, og lykke til alle sammen, noe annet enn tre poeng er ikke aktuelt!  ONE LOVE, UNITED

Vi snakkes 😊

0 kommentarer

Siste innlegg