Kampdag 🖤

YES, da er det match, denne gangen live på Old Trafford, Manchester United vs Wolverhampton..Ahhh som jeg gleder meg 🙂 Helt crazy, man legger seg i Manchester, våkner i Manchester og så skal man på kamp i Premier League…I dag føler jeg meg litt privilgert, som så mange andre selvfølgelig:) . Det er virkelig noe spesielt å sette kursen mot Old Trafford på kampdag.. Vi skal sitte på Sir Bobby Charlton Stand, relativt lang ned så vi har gode plasser.. Herlig 🙂 .. Snart står jeg og fruen ansikt til ansikt med spillerne på Old Trafford.. De er jo som superhelter på tv`en og når man ser dem i virkeligheten er de jo bare vanlige mennesker? Eller? Nope, alle spillerne på Manchester United er superhelter for meg, inkludert Jose` Mourinho 🙂 he he.

Vi var på stadion 2,5 timer før avspark og tok den vanlige runden rundt i de forskjellige bodene for mat og drikke samt kjøpe litt mer supportereffekter.. 🙂 

Vel inne på stadion fikk jeg øye på en kjent fyr 🙂  : Say hello to Dennis Irwin, Mr Reliable som SAF kalte han.

Vel en times tid før avspark runger lagoppstillingen over høytalleren, jeg hadde en forventet lagoppstilling i hodet og jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet. Grunnen til det var at jeg ville se Martial på topp sammen med Sanchez og Lukaku, Jesse Lindgard har hatt en liten downperiode nå og han scorer for lite til å ta en plass forran, hans rolle må være 10`er eller benken i mine øyne.  Var litt sånn merkelig stemmning på stadion i dag synes jeg, virket som vi forventet en lett kamp som smittet over på spillerne, dessverre.. Etter tre seiere på rad skulle Ulvene slaktes på Old Trafford, men slik gikk det altså ikke, Wolves hadde kampens to første store sjanser og takket være De Gea som nok en gang viser at han er verdens beste keeper står det 0-0. Etter 18 minutter setter Fred inn sin første scoring, ufortjent, men who cares? United var best ut omgangen, men den uggne følelsen ulmet over stadion. Fred holdt på å sette inn 2-0 på frispark, men United går til pause med 1-0. Dette var jo oppskriftsmessig, men Manchester United var overhodet ikke påskrudd. Jeg mener Matic er grunnen, som jeg har sagt 10 000 ganger så limer han laget sammen og skaper en balansert nyanse i lagte som sukkeret balanserer smaken på vafferøra. ha ha.. I dag trengte United virkelig sukker, for denne sesongen spiller United en bra og en mindre bra omgang så det som måtte skje, skjedde. Moutinho utlignet etter 53 minutter og United sovnet fullstendig etter dette. Det jeg ikke forstår med dette United laget er hvorfor må dem fysisk inn i motstanderens mål før dem avslutter? Ett av mange eksempler på dette var ett minutt på overtid i 2 omgang så kommer Martial på skuddhold på 16 meteren , rett foran kassa men velger og sentre en gang… Unødvendig, neste gang klinker du til så ballen fyker i nettet! Dessverre ender dette 1-1.

Ting som skuffet meg i dag:

  1. Sanchez, hva er hans beste rolle? Great i pre season, god mot Burnley, men faller igjennom og terningkast 3 på han i dag.
  2. Lindgard, har rett og slett en downperiode, bør benke litt nå for og få tilbake “Messi” kvalitetene han besitter.
  3. Laber stemmning på Old Trafford, pleier å være bra, men i dag ble jeg skuffet.
  4. Egenskapen til å ta tak i en kamp det butter imot, hvor er spilleren som sier Fa.. i … He…. og klinker til i dueller.

Ting som imponerte/gledet meg i dag:

  1. David De Gea, VERDENS BESTE KEEPER!
  2. Fred`s første United scoring
  3. Trampeklapp av ALLE på stadion da SAF var på Old Trafford for første gang siden han ble syk. GÅSEHUD og meget rørende 🙂 

Vel skuffet, trist og litt “pissed” forlot vi stadion og satte kursen bak på stadion der spillerne kommer for å vente på dem, det regnet og var kaldt, men vi venter ALLTID på spillerne, uansett vær. Den opplevelsen skuffet ikke denne gangen heller og satte et lite plaster på såret etter dagens poengtap, selv om vi ventet i to timer og femten minutter var det virkelig verdt det (som alltid). Se bilder etter dagens match:

 

Som dere ser var disse to timene meget vellykket 🙂  I morgen settes kursen hjem mot Norge  🙂  Vi snakkes 🙂  

UNITED 4 LIFE🖤

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg