Jose` vs Pogba,my thougts

Så mange tanker, så mange følelser… Jeg klarer ikke stoppe å tenke på hva som skjer med klubben i vårt hjerte og samtidig lurer jeg på hva som egentlig foregår bak kulissen mellom en av verdens beste trenere Jose` Mourinho og en av verdens beste midtbanespillere Paul Pogba. Hva er det som gjør at disse to hanene til stadighet må vise hvem som er alfahannen. På papiret er det ingen tvil, Jose` er manager og Paul er spiller, så på papiret er dette en enkel sak å løse, men denne saken er jo så mye mer kompleks en at det skal tas en organisatorisk avgjørelse. Jeg husker hvor glad Pogba var da han kom tilbake til Manchester United : Feels like i have been on a holiday, I am home now. Personlig så elsker jeg slike uttalelser fra spiller, fordi pengegaloppen i dagens fotball har tatt bort klubbfølelsen til mange. Man hører jo til stadighet om at man savner spillere som blør for laget, men når en spiller velger en klubb for penger er premissene feil i mine øyne. Paul Pogba valgte United fordi dette er hjemmet hans eller som hans mor sa : Det er her du skal være Paul. 

Bildet under er fra jeg og fruen stod å ventet på spillerne etter Watford kampen 11.02.2017 hvor Manchester United vant 2-0

I forhold til Jose` Mourinho så har jeg alltid hatt sansen for han, jeg liker mennesker som er seg selv og lever etter disse forutsetningene, han var “coccy”  da han ankom Chelsea, men han leverte til de grader så da er det bare artig, litt som Zlatan med andre ord:)  Jeg så på han som en ung Ferguson minus hans disiplin, men hallo hvilken manager. Utfordringene for slike personligheter er når det sportslige uteblir. Mage roper Mourinho out, greit nok for dem som mener det, men min personlig mening er at enda flere hadde ropt Mourinho inn hvis man hadde valgt nok en ny manager som hadde feilet etter SAF. Du kan si å mene hva du vil men han har en meget imponerende CV og det har vært progresjon siden 2013.

Den videoen fra Sky er vel slikt humøret skal være etter tap? Hadde Pogba og spillerne ledd og fleipet, så hadde dem fått kritikk for at dem ikke tok tapet mot Derby seriøst. Ja, jeg ser de 20 sekundene mellom Pogba og Jose` men hva skal man si ? Se på alvorligheten til alle andre og? Det er slik JEG vil se dagen etter ett sjokktap. De skal være skuffet og nå vil vi se en reaksjon mot West Ham på lørdag, noe annet er ikke aktuelt.!

Jeg lurer på hva reglementet er i United rundt det å tale til pressen? Det må jo være noen “kjøreregler” ? Jeg har en bønn til dere to: Kjære Jose` Mourinho og kjære Paul Pogba, jeg setter umåtelig pris på dere i manager/spiller- rollen og jeg setter pris på dere slik jeg kjenner dere gjennom media, men jeg har ( og kanskje andre ) noen ønsker til dere:

  1. Ikke si alt dere tenker, egne meninger er bra, men ikke alt er for pressen.
  2. Dere trenger ikke “stange brystkassa ” i hverandre for å vise hvem som er mest mann, det skader klubben vår.
  3. Ikke glem hva slags rolle dere har for klubben og hvilket ansvar dette innebærer.
  4. Dere er begge i Manchester United frivillig og det er ett privilegiet, husk at ingen er større en klubben og det gjelder dere også.

Hvorfor har dere begge denne trangen til å ta opp så mye gjennom eller med pressen ? Altså jeg setter pris på at dere viser følelser og ikke skjuler dere bak ett falsk smil som andre managere gjør å husk at Manchester United er den største melkemaskinen i England, det siste vi trenger er å gi til pressen mer “pressemat” En ting skal du vite Paul Pogba :Uansett hva som skjer er Mourinho sjefen og du skal gjøre som han sier, en en “vanlig” jobb ender det med sparken ved for mange “ikke jobb relaterte” ting. Jeg ber deg Jose` Mourinho om og ikke la tidligere meritter ta over dagens prestasjoner, og husk skal man være nummer 1 så må man alltid trene å spille som man er nummer 2. Suksessregel nummer 1, ihvertfall for meg 🙂 

Hvis Jose` Mourinho og Paul Pogba ikke klare å løse disse problemene på egenhånd må Ed Woodward ta ansvar å løse dette, lar det seg ikke løse må en av dem dra. Hvem jeg mener bør dra, ønske jeg ikke å uttale meg om da det eneste som vi alle trenger er at Manchester United blir det beste klubblaget igjen. Å være nummer to er kun å være den første taper. Vi er Manchester United, vi er verdens største klubb, Manchester er uten tvil rødt og nå skal vi bli verdens beste igjen, samme hvordan. Bare bli det.

Manchester United 4 life🖤

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg