Manchester United vs Jose` Mourinho

Jeg tenker vi stopper det her Mr. Jose` Mourinho, please ikke mer tap eller flere episoder med “pressemat”. Du vet jeg har støttet deg med blod, svette og tårer siden du ankom i 2016. For meg var du en naturlig arvtager etter SAF og hadde du vært litt mer rolig som manager den gang, så hadde du vel fått jobben i 2013, da tipper jeg ting hadde sett annerledes ut. Jeg har alltid hatt sansen for deg, du er “the special one” for meg uansett hvordan dette ender. Du har erobret fotball-Europa med Porto, du gjorde Inter til verdens beste lag, du gjorde Chelsea til England`s beste lag noen sesonger, og du tok ligagull med Real Madrid. Hvis man legger til at du har smadret utallige scoringsrekorder uansett hvor du har vært og høynet det med nasjonale cuper og Europacuper så er du kun slått av legenden Sir Alex Ferguson som den mest suksessrike manageren. For meg virket du som den perfekte match for Manchester United, du er like trofeevant og selvsikker som klubben så jeg hoppet av glede når du kom. Sesong 1 i United ga jo en 6.plass, men sesongen ble reddet av seier i Europa League og ligacupen. Det som bekymret meg da var alle uavgjort kampene på Old Trafford, men tenkte ikke noe mer på det. Sesong 2 ble det en sterk 2.plass og tap i FA cupfinalen. Det som bekymret meg da var den fallende måten å spille fotball på. Da sesong 3 åpnet med undertegnede og fruen på plass på Old Trafford med 2-1 seier så tenkte jeg stille.. “I år vinner vi Premier League eller Champions League…” Men etter 7 kamper har vi 3 seire,1 uavgjort og 3 tap. Vi har 10-12 i målforskjell og ligger allerede 9 poeng bak City som leder Premier League. Jeg gir aldri opp, men vi trenger vel ikke gjøre det så vanskelig for oss selv eller?

Manchester United skal jo spille fotball på en bestemt måte, en offensiv og fryktløs fotball som slo det ene laget etter det andre, man hører jo spillere som Kean, Berbatov og Scholes fortelle av egen erfaring at motstanderen hadde tapt allerede i spillertunellen. Hvor er det blitt av frykten som motstanderen hadde for oss?

Kjære Jose` Mourinho, dette er ting jeg trenger fra deg som manager:

  • Manchester United skal spille angrepsfotball, være fryktløse, være taktiske, men angripe.
  • Finn din formasjon, vi er Manchester United, vi tilpasser oss ikke motstanderen fra kamp til kamp.
  • Finn din start 11`r som blir en kjerne til å bygge laget rundt, pr i dag er det for mange endringer som skaper en urytme i laget.
  • Utnevn en kaptein som er en tydelig leder, ikke undervurder den rollen.

Mine tanker pr i dag er :

  • Er dette bunnen før toppen nåes?
  • Hvorfor er ikke verdens største klubb hånd i hanske med verdens største manager?
  • Hvordan kan vi gå fra 13 ligagull og kjemping om ligagull hver eneste sesong til dette som har skjedd etter 2013?
  • Gjør ledelsen i Manchester United en bra nok jobb med å finne SAF sin arvtager?
  • Hva gjør ledelsen nå?

Jeg kjenner meg konstant kvalm, man går konstant med den følelsen i kroppen når man har gjort noe galt.. Jeg mener at klubben nå må stå til ansvar for valg dem tar på vegne av Manchester United. Mine tanker er jo at manageren velger spiller, klubben velger manager, for meg så burde det være konsekvenser for ledelsen og ikke bare Jose` Mourinho. Hva tenker eierne om dette? Jeg tviler på at Glazer familien bare sitter å ser på at pengemaskinen de har bygd opp bare skal falle ned. Hva slags ansvar har Ed Woodward ovenfor Glazier familien?  Jeg tenker at vi kan ikke bli en klubb som spiser managere til frokost, så jeg håper Glazer, Ed, Jose` og spillerne står sammen for og løse dette. Hvis dere tenker etter så har United valgt David Moyes, LVG og Jose` Mourinho som arvtagere uten og lykkes (Så langt) HVORFOR? Jeg står fortsatt ved at det har vært progresjon etter 2013 siste 2 sesongene under Mourinho og noe annet er løgn, men denne sesongen har det ikke vært det, Hvorfor? Det vet jeg ikke, hadde jeg visst det burde jeg vært manager..

Jeg støtter klubbens manager uansett hvem det er 110% så lenge han er manager, dette er en selvfølge når man er supporter. Husk valgene som tas av klubben kan vi ikke påvirke i den grad som vi gjerne skulle ønske så her velger jeg og ha tillit til Manchester United. Jeg håper nå Jose` Mourinho og Manchester United at dere stikker fingeren i jorden for det som skjer nå er alvorlig.

Husk Manchester United er en klubb som ikke lever på tidligere historie, Manchester United er en klubb som skaper historie i form av sportslig suksess.

Selv om jeg er sint på deg akkurat nå, vil jeg alltid elske deg Manchester United

Hva tenker dere folkens?

6 kommentarer

Siste innlegg