01.10.2018

Ja ja hva nå kjære Manchester United fans?  Skal vi gråte eller kjempe? Stå sammen eller splittes?  Så mange tanker, så mange følelser surrer gjennom kroppen og hodet, jeg prøver å nullstille meg til Valencia kampen imorgen.. Ikke lett i dag kjenner jeg.. Man opplevde jo en uke hvor United slo Burnley ,Watford og Young Boys, for så å dessverre følge opp med en uke som ga oss uavgjort mot Wolverhampton og Derby, mens sesongens absolutte bunnpunktet ble nådd etter helgens tap mot West Ham.  Deler av fansen roper på Jose` sin avgang i dag , pressen lager sin vanlige “qlicbait” artikler om dette. Denne gangen så forstår jeg faktisk hvorfor ( ja, jeg innrømmer det, he he  )  Klart for mange høres det sikkert “sexy” ut  med Mourinho ut og Zidane inn, men for meg er dette “utroskap” så inntil videre så forholder jeg meg til at Jose` Mourinho er klubbens manager. Problemet er MYE større enn kun han.

Hvis noen av dere kan svare meg på følgende så er jeg takknemlig for det:

  1. Har Jose` Mourinho mistet garderoben eller er dette kun ett “mat” fra pressen ( igjen?
  2. Hva skjer med innsatsen til spillerne? 
  3. Har det blitt slik at en eventuell mistillit til klubbens manager skal gå utover fansen?
  4. Hvorfor har ikke Manchester United vunnet Premier League siden 2013? Stort spørsmål, så del deres tanker.

For meg er det helt klart hvem som har skylda og det er :

  1. Glazer
  2. Ed Woodward
  3. Jose` Mourinho
  4. Styret
  5. Spillerne

Jeg kunne vel skrevet alle sammen som har en rolle som innebærer det og ha en stemmerett innad i Manchester United, Det er for meg vanskelig. For så lenge man ikke er på “innsiden” så kan man ikke vite 110% om hva som er sannheten og hva som er løgn. Det som er klinkende klart er at det er flere faktorer som spiller inn her og for meg er det viktig at vi ikke bare “spyr” ut og heller tenker over hvor komplekst dette er, før man skriver #PogOUT og #MourinhoOUT.

Jeg står fast ved dette : Vi taper som lag , Vi vinner som lag❤ Har full forståelse for at dette er vanskelig og jeg er jo ikke blind midt oppi dette men basert på dette så har vi mye å lære når det gjelder samhold i motgang, for jeg opplever United fansen som MEGET splittet. 

Hva tenker dere? Del deres meninger  🙂 

2 kommentarer
    1. Enig og uenig.
      Jeg mener måten Mourinho fremstår på i pressen når det virkelig gjelder reflekteres i laget. Flaut, defensiv og desperat. Likt på banen.
      Men det er ikke kun han sin feil. laget er på bærtur, det er ikke underholdningsverdi. Og gutta blør ikke for drakta lenger. det er trist å se 🙁
      DEILIG!!! Vil jeg si, å se en United blogger. Jeg blir fom akkurat nå fast følger, og kommer til å følge ivrig med.
      Vinner vi ikke over Valencia i morgen så mener jeg det burde være ett oppvaskmøte. Som supporter er det trist å følge med på

    2. Kim: takk for rosen, for merg er dette litt av sjarmen, vi må kunne har forskjellig meninger og respektere det,Du må gjerne dele bloggen videre til andre United fans eller for folk som ønsker en saklig diskusjon. Jeg tenker at lite skjer med United nå men er bekymret for hva som vil skje etter Chelsea kampen ila noen uker. Vi har meget dårlig statistikk på brua. Lykke til fremover 🙂

Siste innlegg