Manchester United vs Valencia

 

Yes, da var dagen for gruppespillet`s andre kamp i Champions League forbi, Manchester United har startet helt perfekt med 3-0 borte mot Young Boys på Stade de Suisse, flere skriver til meg og sier: Det var jo ett lag dere skulle slå da, vel det er helt korrekt og det gjorde vi. Ha det klinkende klart at for meg er det samme hvem United spiller mot, vi skal slå alle. Om det er realistisk er en annen sak, men det finnes ikke ett menneske som kan ta fra meg mitt håp for United Jeg kjente at jeg gleda meg ekstra i går, ikke fordi vi skulle møte Valencia (med all respekt), men fordi jeg simpelthen elsker å se Manchester United spille:) For å sett det på spissen: Jeg ser heller 100 000 “kjedelige” United kamper resten av livet mitt enn å se på noen andre lag. Manchester United er min kjærlighet og store lidenskap som jeg elsker uansett hva, akkurat som jeg gjør med min samboer. En felles sjel, ett felles liv❤ 

Champions League er magisk, bare hør på dette: 

video:Champions League

Videoen er fra da jeg og fruen var over og så Manchester United vs Benfica i Oktober 2017/18 sesongen hvor United vant 2-0. Planen er å dra over og se en ny Champions League match over jul. Synes man hymnen er magisk på tv så anbefaler jeg å høre den live for en uvirkelig opplevelse:) Jeg tipper komponisten Tony Britten lite visste hvor stor betydning denne hymnen skulle ha for mange. Jeg var meget spent som alltid på laguttaket og faktisk kunne jeg tenkt meg å se Martial-Sanchez-Rasford foran da jeg foretrekker fart, skudd og teknikk. Sånn ble det ikke, men to av dem startet med Lukaku foran. 

Hva skal man si om lagoppstillingen da? Det mest positive for meg var at det stopperparet jeg mener er best startet sammen, nemlig Bailly og Smalling. På midtbanen startet Fellaini på plassen til Fred, og endelig startet Rashford igjen. Håper gutten spiller seg inn på laget igjen fordi han er en spiller vi trenger fast foran når han er på sitt beste.

Forventningene jeg hadde til kampen var å se glød, innsats, smil og samspill avsluttet med en herlig seier. Manchester United starter jo kampen bra med gode bevegelser men jeg savner en “killer” i boksen ala` Ruud Van Nistelrooy. United har jo klassespillere foran, men den siste touchen er så dårlig så mange ganger at jeg faktisk nå skjønner hvorfor dem må inn i målet før dem avslutter.  Tre ting jeg bemerket meg etter første omgang:

  1. Unitedspillerne jobbet for hverandre, gode bevegelser, men mangler “killer”egenskaper foran mål
  2. Valencia`s spillere “legger” seg i hver fysiske duell for å trekke ut tid og balltempo.
  3. Alsakers stadige hyling når Valencia kom til avslutninger selv når De Gea ikke en gang gidder å løfte en arm

For meg blir 2. omgang ganske lik som første omgang, og nok en gang har vi en kamp hvor marginene ikke er på vår side, ett eksempel på dette er frisparket som Rashford klinker i tverrleggeren. For ett lag i medgang så hadde den gått inn, men også ett lag i medgang hadde vel ledet 2-0 allerede, så vi har en del og jobbe med her. Jeg kjenner det koker i meg når dommeren tilstadighet faller for dette evige skuespillet til Valencia- spillerne, at det går an! For og si det sånn så skjønner jeg  enda bedre nå hvorfor spanjoler lager kjærlighetsfilmer og engelskmenn lager actionfilmer, det er ingen unnskyldning, men det er bare latterlig å se på! Sorry ,Manchester United men 0-0 er langt ifra bra nok på Old Trafford og kamp nummer 4 uten seier er unnagjort. Hva skal dere gjøre nå Manchester United? Jeg krever handling. Jeg gremmes av heksejakten på Manchester United, Paul Pogba og Jose` Mourinho må igjennom i dag men det er lite jeg kan gjøre annet enn å støtte laget. Det stopper jeg aldri å gjøre og nå skal jeg sørge hele onsdagen. Den følelsen i kroppen når laget ikke vinner er så deprimerende, hele kroppen er bare trist…..  La det være en trist dag i dag, men etter det så er det bare å sikte inn på Newcastle kampen på lørdag fordi det eneste vi kan gjøre er å kjempe videre. Mine tanker er at dette var ingen dårlig kamp av United, men med tanke på den perioden vi er inne i nå så holder det ikke med  0-0 borte mot Barcelona en gang, alle kamper må vinnes. United må snu dette nå, vi henger etter i Premier League, ute av ligacupen og vi kan ikke vente til vi er akterutseilt i Champions League også, så Kjære Manchester United våkn opp. Ed Woodword våkn opp. Glazer våkn opp

 Lørdag skal Newcastle KNUSES og SMADRES, nok er nok!  

Jeg er alltid her for dere Manchester United uansett hva.

  1. Hva mener dere Manchester United bør gjøre nå?
  2. Var dette Jose ` Mourinho`s siste kamp eller snur han dette?
  3. Forsvinner Pogba eller Mourinho`?
  4. Skal Jose` Mourinho får mere tid?

Kom  med tanker folkens, vi snakkes 🙂 

 

0 kommentarer

Siste innlegg