Til deg Brede Hangeland

Hei Brede,

Blindgate starter du ditt innlegg med, blindgate? Hvis det er å være i en blindgate fordi verdens største klubb ikke vinner på fire kamper så er det din tolking av av en blindgate, det respekterer jeg fordi dette synes jeg er sjarmen med fotball. Mine første spørsmål til deg er:

  1. Hva slags gate var United i etter tre strake seire, rett før disse fire kampen du beskriver? United slo Burnley, Watford og Young Boys men jeg så ikke noe innlegg eller din vurdering av dette da?
  2. Både Real Madrid og Bayern Munchen er uten sier på sine tre siste kamper, jeg savner ett innlegg fra deg rundt dette da Manchester United kan ikke være deres eneste leverbrød eller?

Du skriver så at man i dagens fotball så har det blitt slik at man ikke kan lene seg på at enkeltspillere skal avgjøre kampene fordi dagens motstandere er for gode, både fysisk og taktisk? Hmm.. Unskyld skrev du virkelig dette?  Så lag som Liverpool er ikke avhengig av Salah og Mane? Chelsea er ikke avhengig av Hazard? Tottenham er ikke avhengig av Kane? Barcelona er ikke avhengig av Messi? Jeg kunne fortsatt med minst ti stykker til, men jeg tror du skjønner hvor jeg vil :). Manchester United blir jo til stadighet kritisert av Tv2 panelet for å være helt avhengig av David De Gea, som er verdens beste keeper og da tenker jeg hvordan kan man gjøre det til noe negativt at man har verdens beste keeper? Men det er kanskje andre kjøreregler her også for Manchester United?

I forhold til Sanchez så er det ett case mange ikke blir klok på, jeg ser bort ifra hva han har prestert for klubben fra januar til mai, men jeg hadde og har store forventninger til han denne sesongen. Det kan godt hende han ikke passer inn rett og slett slik som Shevchenko og Torres ikke gjorde i Chelsea eller Kaka i Real Madrid, men disse oppleve enorm støtte både fra pressen og sine egne fans og jeg forventer det samme for Sanchez. Husk at det er spilt 10 kamper totalt denne sesongen Brede. Jeg ber deg også glemme hva som ble prestert av Sanchez fra januar til mai, og heller tenke litt på hvordan to visse spillere ved navn Nemanja Vidic og Patrice Evra presterte i sin klubbkarriere i Manchester United etter en horribel start . Begge er klubblegender i dag 🙂 

Jeg vil ta frem to ting du og jeg er enig om Brede og det er:

  1. Jose Mourinho trenger ikke si alt han tenker til enhver tid
  2. Feedback til spillerne kan han ta internt og ikke med pressen.

For meg er det ingen krise men jeg synes vi nærmer oss det, så derfor jeg ber Glazer, Woodword, Jose` Mourinho samt spillerne om å løse dette, samme hvordan men bare løse det.

Uansett så gjelder United 4 life for meg.

Mvh unitedtim

 

0 kommentarer

Siste innlegg