Kan jeg kreve noe?

Det er klart jeg som supporter kan kreve noe av Manchester United, men hva? Det er 10 000 kroners spørsmålet mitt til meg selv. Jeg vet jo selv hva jeg ønsker, men hvor går linjen mellom det å ønske, kontra det å kreve? Akkurat det å være realistisk kan man aldri bli enig om, til det er vi mennesker skapt altfor forskjellig med forskjellige mål og meninger her i livet, akkurat som meg selv. Det er jo klart at for meg personlig så har tiden fra før 2013 til tiden etter 2013 vært veldig vanskelig, men faktisk litt enklere enn hva jeg hadde trodd. Altså ikke misforstå meg, tiden uten Premier League tittelen er dypt savnet, og det er for meg mye viktigere å vinne Premier League enn Champions League.

Det er flere faktorer med ulike elementer som har gjort denne perioden fra 2013 noe enklere for meg selv uten ligatittelen, og en dag måtte jo dessverre Sir Alex Ferguson gi seg, noe som egentlig var umulig å forberede seg på. 

Disse elementene fra 2013 til dags dato har vært :

  • Nye managere skaper nye forventninger, og David Moyes ,Louis Van Gaal og Jose Mourinho hadde/har på sin CV det som skulle/skal trenges i en klubb som Manchester United.
  • “Sexy” spillerkjøp som Angel Di Maria, Radamel Falcao, Bastian Schweinsteiger og Zlatan Ibrahimovic skaper jo store forventninger.
  • Fem sesonger har gitt oss to community shield, en Fa Cup tittel, en Ligacup tittel, Europa League tittelen og en andre plass i Premier League (selv om vi ikke samler på 2 plasser) så er dette mye bedre enn nesten alle managerene i England i samme periode.

Det siste punktet for meg som også har vært en drivkraft, er det å stå lojalt ved Uniteds side, kjempe deres budskap å spre klubbens dna, altså alle vet jo at Manchester United fansen er bortskjemte etter tyve år med suksess og at denne “down perioden” har splittet fansen vår mer enn noensinne. De som kjenner meg fra enten bloggen, facebook siden unitedtim eller som jeg har diskutert med i ulike fora, vet at det å kjempe mot hets, trakassering og mobbing av klubb, manager eller spillere, er en hjertekamp jeg aldri stopper å kjempe for, Jeg lever etter United 4 life og husk at respekt går begge veier.

Det var hjertevarmende å lese ett intervju hvor Ryan Giggs håper at Jose` Mourinho skulle få mere tid, for maken til heksejakt på en manager fra presse, fans og eks United spillere skal man lete lenge etter. Stakkars Jose` Mourinho kan ikke engang gå ut på gata uten livvakter, ikke bare fordi han er manager for verdens største klubb men fordi han sier hva han tenker, noen jeg personlig mener han ikke burde men alikevel.

Nå må virkelig Glazer og Woodword slutte å kneble Mourinho la han få de spillerne han ønsker eller la han gå, slutt å kun tenk på profitt. Jeg forstår jo at vi aldri får vite sannheten om hva som skjer bak kulissene men jeg tviler på at Jose` ba Ed kjøpe “zero” stoppere. Jeg ser faktisk ikke problemet om man kjøper spillere fra 100 til 150 millioner pund så lenge dem prestere over tid, Bare fra Chevrolet og Adidas får vi ca 100 millioner pund i rene sponsorpenger, og vi har en kruttsterk økonomi så why ? Mange sier at Jose` Mourinho får det han vil, men gjør han det? Hvordan vet dere det? At han godkjenner ett kjøp, er det virkelig det samme som velge selv hvem han vil ha? Neppe.

Jeg har personlig bestemt meg for å ta en fotballkamp av gangen og neste kamp er som de fleste vet, hjemme mot Newcastle på Old Trafford. Dette tror jeg dessverre er en vinn eller forsvinn kamp for manager Jose` Mourinho, jeg sier dessverre fordi jeg ønsker at han skal lykkes i Manchester United. Jeg kjenner at jeg er litt roligere enn jeg pleier før kampen, mulig det betyr at noe himmelsk skal skje eller at det er stille før stormen. Det vil tiden vise. 

Det jeg ønsker fra Manchester United til denne kampen er : 

  • En innstilling fra spillerne som sier : Vi skal knuse dere, nok er nok!
  • Selvtillit foran kassa, en grei huskeregel der er at skyter man ikke så scorer man heller ikke.
  • Smil og humør blant spillere og manager.

Det jeg krever fra Manchester United til denne kampen er:

  • Innsats i 2×45 med bevegelse og humør
  • Scoringer
  • Tre poeng

Så hva skal jeg bidra med da? Siden jeg dessverre ikke er på drømmenes teater, så er det bare å ta på seg drakta som jeg alltid gjør når det er kamp å heie gutta våres inn til seier, jeg håper fansen som er så privilegerte og er på Old Trafford, løfter spillerne ved være lagets tolvte mann. Please kjære spillere, fans og Jose` Mourinho, gi oss en magisk lørdagskveld

Always Manchester United

Hilsen unitedtim

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg