Oppskriftsmessig?

Herlig avslutning på den sportslige delen av helga! For min del har jeg kommet dit hvor jeg ikke bryr meg det fnugg om andre lag`s resultater, det aller viktigste er Manchester United og hvordan dem presterer

I går var det ett sterkt lag på papiret, eller rettelse, det synes jeg vi alltid har for det handler jo egentlig om hvordan United spillerne har forberedt seg mentalt. Spillerne virket påskrudd med gode bevegelser og innsats. Jeg skal ikke bruke ordet endelig, men jeg er litt ekstra stolt av Manchester United etter gårsdagens kamp fordi det var en del ting jeg synes utmerket seg positivt som:

  • Bevegelsene blant spillerne
  • Innsats og spillegleden
  • Fred vil bare bli bedre med tiden og det er bare spørsmål om tid før han er fast på laget
  • Shaw og Martial spesielt, ny fantastisk kamp av begge. 

Ting som bør jobbes med i mine øyne:

  • Antall baklengs
  • Bli mer kynisk foran motstanderens mål
  • Holde intensiteten oppe gjennom hele kampen
  • Mer presisjon på cornere, United har mange store spillere

Mitt tips før kampen var en 3-0 seier og det kunne det fort ha blitt, men da Smalling på klønete vis feller Richarlison som er på vei ned til dødlinjen som ga Everton straffe, kunne man samtidig se selvtilliten til gutta dale. Det var vel ikke bare dem som fryktet flere baklengs da, for Manchester United lekker fortsatt som en sil. Dessverre. Nå har United på ti kamper sluppet inn like mange mål som dem hadde på 24 kamper i fjor og det er bekymringsverdig. For mitt United hjertes del var det bra at det bare var 13 minutter igjen av kampen. he he.. Hvordan Martial bommer på sin gigantiske sjanse kan bare han svare på, men fra meg er han tilgitt, Martial er på gang og nok en gang leverer Pogba, Shaw og Martial en stor kamp. Kanskje ikke så dumt med litt “tough love” fra Mr. Mourinho? Man blir liksom ikke helt klok på Rashford, jeg mener han uten tvil er best på kant og jeg forstår ikke dem som sier han er best som midtspiss?  Dette må jo henge sammen med at han har sagt det selv, at det er hans foretrukne plass? Det er jo på kanten han har levert sine beste kamper for United så hvis du mener noen annet så kom gjerne med innspill på dette 🙂 

Nei, en rett og slett deilig lagseier hvor til og med de norske mediene roser Manchester United, blir vel ikke bedre enn det? Se ironien i dette i dag fra pressen i England: “50 million down the drain” var overskriftene Martial fikk da han kom til Manchester United, nå beskrives han som det beste kjøpet side 2013 av de samme avisene.Himmel eller helvete altså.Nå må vi bare fortsett og ta en kamp av gangen så får vi se hvordan dette ender ved sesongslutt, det viktigste er at vi drar dette lasset sammen. GGMU

Nå har Manchester United syv av ni mulige poeng på de siste tre kampene i Premier League og førstkommende lørdag reiser United på besøk til Dean Court og Bournemouth, hvor forøvrig Manchester United vant 2-0 ifjor. 

Ha en fin uke alle sammen.

Mvh Unitedtim

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg