Always us ❤

  • Hvorfor alltid oss?
  • Hvorfor alltid dette evige fokuset?
  • Hvorfor analyseres hver eneste hendelse?
  • Hvordan ble Manchester United verdens største melkemaskin for medier i inn og utland?
  • Hvorfor skal alltid en spiller eller trener henges ut?
  • Hvorfor trekkes det veldig ofte en relasjon til Manchester United i pressen når andre lag spiller?

Dette er bare noen tanker jeg har og jeg forstår jo grunnen til hvorfor, trekker man en rød tråd gjennom disse spørsmålene så er svaret følgende i mitt hodet : Førti trofeer siden 1991, og bare siden legendariske Sir Alex ga seg i 2013 så har Manchester United vunnet flere trofeer enn 18 av lagene i Premier League og dette smykkes jo også med at vi har PL største arena. Verdens største klubb skal ha den største arenaen, sånn er det bare. Skal man være best i England så må man vippe det beste laget av tronen og i mitt hodet fungerer det slik: Er man nummer en i hvilken som helst idrett så skal man alltid trene som man er nummer to. 

I går satt jeg og fruen og så på Tottenham vs City og jeg skal innrømme at City definitivt er Englands beste lag (smerter meg å skrive dette) og hvem som er favoritt til årets gull er det liten tvil om. Det som imponerer meg mest med City er det kollektive og det stadige ønske om å vinne tilbake ballen. Først og fremst handler det om og ha troen på seg selv samt det å skape en vinnerkultur. 

Jeg leser i mange medier og ulike United forumer om hvor ukens “hakkekylling” er Romelu  Lukaku, han har jo tross alt ikke scoret på åtte kamper. Hate er ett sterkt ord som jeg sjelden bruker, men jeg kjenner at jeg er i ferd med og “hate” ordet og bruken av statistikk!  Se her hvordan man kan vri på tall hvor jeg bruker samme grunnlag fra årets sesong:

Scenario 1:

  • Lukaku har fire mål i årets PL, kun tre bak topscoreren som har syv mål.
  • Listen med antall mål, basert på antall kamper i årets PL sesong ser slik ut: 1: Martial 0,6 mål, 2: Salah 0,5 mål og på delt 3 plass finner vi Lacazette og Mr.Lukaku med 0,4 mål pr kamp. Altså ingen ,Firmino, Jesus, Aguero, Hazard eller Kane.

Scenario 2:

  • Lukaku har ikke scoret på 8 kamper, her telles plutselig alle kamper med, fordi man leter etter noe negativt som skal understrekes.
  • Lukaku har ikke scoret på Old Trafford siden 31 Mars 2018.

Romelu Lukaku har 105 mål på 230 kamper og Drogba brukte 254 kamper på å score 104 mål, vår kjære “Big Rom” da ? Vel han brukte 224 kamper på det samme. Romelu var blant dem som spilte og kom lengst i VM, men jernmannen fra Belgia meldte seg til tjeneste til første ligakamp, uten tilstrekkelig ferie/hvile fordi Jose` Mourinho  ba spillerne “ofre” seg fordi laget var i nød. Har vi glemt dette? Skal vi nå “ta” spillere som faktisk ofret og ofrer seg for laget? La Romelu nå få sin fortjente hvile, men la oss samtidig verdsette det han gjør for klubben, det gjør jeg ❤. #InLukakuitrust❤. 

Selv om fotball er ferskvare så vil alltid tålmodighet være en dyd.

  1. Hva er deres tanker rundt Lukaku?
  2. Bør han hvile eller spille?
  3. Var det riktig av han og ofre seg for laget i sommer?      

Nå skal jeg ikke skryte på meg det og kjenne Lukaku personlig, men hver eneste kamp jeg og fruen er på kommer Romelu Lukaku bort til oss fans som venter på spillerne i timesvis og det vitner om ett stort menneske som ikke har glemt sine røtter som jeg har stor respekt for❤. 

Kom gjerne med deres kommentarer og meninger rundt dette.

Mvh Unitedtim

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg