Clash of Manchester

Hva er vakrere enn å våkne opp til ett Manchester derby? Med deilig Manchester United energi! Ahh Come on United! make us proud❤️ Alle er jo enig i at uka startet perfekt, men jeg mener at denne kampen var en mye større test. City hadde jo scoret 21 mål på sine siste seks kamper mens United har scoret 11, men vår nabo har to 6-0 seiere som pynter på dette. Pulsen er høy og alt jeg ba om før kampen var at Manchester United spiller sin beste kamp for sesongen, er det en kamp hvor man ikke skal hvile på laurbærene så er det denne, Jose` Mourinho måtte levere sin beste kamp som manager og gutta måtte levere sin beste kamp som spillere for sesongen. #WEAREUNITED❤️Alle visste før kampen at form ikke betydde noe, alt som gjaldt var det å være mest psyka til oppgjøret.

Jeg må innrømme at alle disse ryktene rundt Pogba sitt fravær stressa meg litt før kampen. Ja, han har vært litt opp og ned denne sesongen, men det har alle på United denne sesongen. Pr. i dag har vi ingen som er bedre en Pogba på det offensive i midtbaneleddet, men vi er United- ett lag med stor L. Keeperplassen og forsvaret var helt som ventet og med Matic-Herrera-Fellaini på midten og Martial-Rashford-Lingard foran så tok Jose` ut det beste laget vi hadde. Ballen var hos gutta, fysisk og psykisk.

Dessverre endte det ikke som vi drømte om, klart å slå Juventus og City borte ble vel litt som bukken og havresekken, men “overall” har det vært en grei uke. Jeg sitter hjemme nå med en blandet følelse i kroppen. Hva skjedde? Hvorfor? City var eksemplarisk gode første femten minutter, men siste 30 minutter av første omgang var ett stort gjesp, City driller ball og United ligger og venter på den magiske kontringen som aldri kom. Dessverre slipper vi inn nok en tildig baklengs, helt som ventet… Backene våre stod ofte feilplassert og det var altfor mye balltap i 1. omgang så at City ledet til pause var det ikke noe og si på.. Samboeren min hadde en artig kommentar underveis i første omgang: Man skulle tru det var ett minutt`s stillhet under kampen for makan til stille hjemmesupporter hadde hun aldri sett før.. Truth hurts..hehe

Da Lukaku felles og Martial setter inn 1-2 gir det nytt håp, men igjen blir United liggende for langt bak og savnet etter Pogba var helt tydelig i dag så vi får håpe han er klar til neste kamp hjemme mot Crystal Palace. Hvordan Gundogan kommer seg løs mellom Matic, Lindelof og Young kan bare gudene svare på, men når man tar seg tid til å dempe ballen på fem meter så sier det seg at forsvaret nok en gang sov.

Dessverre er 1-3 tapet fortjent, vi kan være stolte av oss selv etter bragden i Torino, men i dag bør Manchester United være skuffet, skuffet av innsatsen. Jeg satt hele tiden med den trua at vi kunne snu denne kampen også…men i dag tok jeg feil..eller jeg trudde feil…

Er det noen som kan fortelle meg hvordan vi kan ha 20-21 i målforskjell etter 12 kamper setter jeg veldig pris på dette og så langt så vil jeg ikke si at det er noen andre`s feil enn vår egen at vi ligger på en skuffende 8 plass etter 12 runder. La meg si det enkelt: Med slikt forsvarspill vinner vi aldri Premier League og pr. i dag er det kun tre lag i PL som har sluppet inn flere mål og det er altfor dårlig Jose` Mourinho og Manchester United! Skjerpings!

Jeg synes likevel vi skal ta med oss de siste ukene med positive resultater inn i pausen som venter oss❤️

  • Hva synes dere om United`s  sesong så langt?
  • Kunne vi snudd kampen mot City?
  • Hva er grunnen til at vi slipper inn så mye mål?

Del deres tanker her i kommentarfeltet

Vi snakkes, Mvh Unitedtim

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg