Noen tanker før det braker løs til helgen

Jeg må si at tankene rundt mitt elskede Manchester United svirrer litt ekstra om dagen.. 

  • Hvor er vi på vei som klubb?
  • Fortsetter fremgangen denne sesongen?
  • Kommer det forsterkninger i januar?
  • Hvorfor satt styret foten ned rundt overganger i sommer?
  • Er Jose Mourinho rett man for Manchester United pr i dag?
  • Vinner Manchester United Premier League under Jose` Mourinho?

Store spørsmål for mitt United hodet, men disse spørsmålene er det bare tiden som kan svare på, hva jeg tror er ikke noe fasit, men jeg ønsker å dele noen tanker med dere og vil mer enn gjerne høre deres tanker rundt disse temaene.

Hvor er vi på vei som klubb og fortsetter denne progresjonen?

Sportslig sett har det vel vært en progresjon siden Moyes fikk sparken, dem som sier noe annet forstår jeg ikke. Etter en lovende start på sesongen med 4-1 seier borte mot Swansea i hans første United kamp som manager endte det jo med kroken på døra for Mr. Moyes. Etter han kom jo LvG inn og United spilte dødens kjedelig fotball med dødens labert tempo, men vant riktignok FA Cupen mot Crystal Palace. Progresjon!! Så kom Jose` Mourinho, på to sesonger har Manchester United vunnet Europa League og Ligacupen, en andre plass og en tapt FA Cupfinale under beltet. Det er progresjon enten man vil eller ikke, om man er fornøyd med hvordan det skjedde er en helt annen diskusjon. Men ha dette klinkende klart kjære Manchester United: Fem år uten ligagull føles som femti år, time to step up! Klubben har både midler, trenere og spillere til dette så med noen justeringer så kommer gullet. Vi er pr. i dag verdens største merkevare som klubb og en klubb som vår bør ligge blant topp tre i verden sportslig sett, der har vi en liten vei igjen, men jeg tror vi kommer ditt. Klubben tjener nok penger i tillegg så jeg håper noe av dette kan investeres i spillertroppen, det viktigste her er at Jose` og Ed Woodward snakker samme språk og innser at pengene ikke vil strømme inn uten sportslig suksess for evig tid.

Kommer det forsterkningen i januar og hvorfor satt styret foten ned rundt overganger i sommer?

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det skal komme forsterkninger inn i januarvinduet, jeg har personlig aldri sett ett United lag med så åpenbare svakheter som det defensive denne sesongen og jeg kan rett og slett ikke engang våge og tro at styret ikke skal “investere” litt i laget med spillere ut og inn i januar. Faktisk så roter det seg inn noen tanker iblant på om det var en bevisst handling fra styret i sommer, vedrørende det og ikke hente inn nye defensive spillere. Grunnen til dette kan jo være at Sanchez som kom i januar ville være som en nysignering pluss Fred sentralt på midten og hvis man blander dette med Martial, Rashford, Lingard, Lukaku kombinert med den enorme tryggheten defensivt vi hadde forrige sesong (ta bort personlige feil) så var det jo ikke en helt bak mål tankegang eller? Det som faktisk skremmer meg mer er at Ed og styret ikke lytter til det Jose` Mourinho ga klar beskjed om i sommer, for den mest meritterte treneren som er aktiv pr. i dag tok feil basert på hvilket grunnlag kjære styret?

Stand by your manager og er Jose` Mourinho rett man for Manchester United pr i dag?

Alle som kjenner meg vet at jeg har kjempet for Mr.Mourinho fra dag en, og det vil jeg gjøre så lenge han er vår manager, styret ansatte han basert på hans CV som trener og dem visste utmerket hvordan han er som menneske. Jeg digger Mourinho, men ikke bland det med å være enig med alt han gjør eller sier. Husk uansett hva som sies om han i media eller fra fans så er han vår manager, så lenge han er det så synes jeg alle skal respektere det. Stand by your manager ba Sir Alex Ferguson oss gjøre, vel det gjør jeg uansett hvem som er vår manager. Man kan støtte selv om man er uenig, vi er alle mennesker. Jose` Mourinho er menneske han også. Vis hensyn og husk at sosiale medier ikke er opprettet for at det skal brukes til hverken hets eller mobbing. For å være helt ærlig ser jeg ikke hvem som kunne gjort en bedre jobb en Jose` pr i dag, Pep som er verden beste manager pr i dag er som alle vet hos City og tror man virkelig at Pep hadde fått spillerne han ville krevd hos Manchester United? NO, NO og NO overhodet ikke, han er en fantastisk manager, men hva slags manager er han i en klubb som ikke bruker så mye penger? Tenk dere Pep i Spurs? For meg er Jose` den riktige manageren for United pr idag uten tvil, men jeg står fortsatt ved at Woodward og styret må gi han det han vill ha, for og vingeklippe han slik dem gjøre i dag er ingen tjent med. Uansett gleder jeg meg til vi tar Premier League tittel nummer 21 under Jose` Mourinho. Til deg, Ed Woodward og styret: Det JM spådde i sommer skjedde, han er en smart mann som bør lyttes til vedrørende fotball og suksess❤️.

Vinner Manchester United Premier League under Jose` Mourinho?

Ja, er mitt rungende klokkeklare svar! JA! Manchester United vil vinne Premier League under Jose` Mourinho. Det er kun en ting som kan hindre en ny ligatittel og det er at dem fortsetter med “business as usual” uten og investere i spilletroppen. Klart mange vil jo umiddelbart tenke at han har jo fått penger til dette, og det er helt korrekt, men det har andre lag også fått. Se hvordan City forsterker med klassespillere på plasser hvor dem var svake som Laporte, Mendy og Ederson eller Liverpool med Allison og Van Dijk. Da vil jeg heller foretrekke at United kjøper dyrt for fremtiden i sommer med spillere som f.eks Varane, Skriniar, Koulibaly eller Mbappe. Dette er nok spillere som vil sprenge noen rekorder, men dette er spillere vi kan ha lenge isteden for å forsterke med “nesten” spillere hver sesong. I mitt hodet er det så enkelt at man blir best ved å spille med de beste, med det så mener jeg at Lindelof eller Martial hadde blitt bedre fotballspillere ved å møte beist eller tekniske lyntog som Koulibaly og Mbappe hver dag på trening. Investering og hardt arbeid er synonymt med suksess veldig ofte så la oss begynne der.

Alt går bra, går det ikke bra så er det ikke over enda❤️

Mvh Unitedtim

0 kommentarer

Siste innlegg