Hvorfor er vi så splittet?

Aldri før har jeg sett oss United fans så splittet, aldri før har jeg sett så kvasse meninger mot hverandre….  Ja, man sier at motgang gjør oss sterkere, men det jeg kan si om det er at personlig synes jeg ikke fellesskapet har blitt noe sterkere. Det eneste jeg opplever er at hvert individ blir sterkere og fellesskapet blir svakere! Jeg skal gjennom dette innlegget dele mine meninger og tanker, så del deres enigheter og uenigheter i kommentarfeltet,

Hvorfor er vi blitt så splittet av denne motgangen? Alle fotballag møter veggen i perioder og det er knalltøft både for spillere, manager og fans, men dette er vel en del av livet som supporter i mine øyne. Dette er slik det er og vi er vel ikke her for å spise bløtkake og spille bingo hele tiden eller?

Samhold er et budskap som står meg sterkt, sammen med lojalitet. Så hvorfor er vi mer lojal mot våre egne meninger? Jeg er akkurat på samme måten som de fleste, jeg står bak klubben i tykt og tynt, men det “koker ikke i topplokket”  før noen snakker nedsettende om United spillere, klubb eller managere. Det er uakseptabelt, herifra og til månen. Ordet samhold og betydningen av dette er viktig for alle supportergrupperinger og jeg er ganske sikker på vi alle mener det samme innerst inne.

Jeg tar gjerne en diskusjon med ulike United supporter jeg føler går litt over streken (i mine øyne) med ting jeg oppfatter som “mobbing” av spillere eller manager, men da får jeg høre at jeg ikke er en bedre supporter eller at alle har rett til sine meninger, det kortet brukes HVER gang. I mitt hodet er det millioner av supportere som er “bedre” enn meg og jeg har aldri sagt jeg er bedre enn noen andre, men hvis du føler det “rettferdiggjør” dine meninger så “ta” heller meg enn klubben. Det jeg aldri blir klok på er den #kasthanforanbussen holdingen som brukes i ulike medier eller fans. Mediene gjør det for klikk, men hvorfor er det slik blant noen fans? Det kreves respekt om det å ha forskjellige meninger og det er jeg enig i, men hvorfor kan man ikke da si ifra at hets av spillere ikke er ok? Det er ikke lenge siden Manchester United ble mobbet av United fans før Juventus kampen, heldigvis vant United og det ble musetille dagen etter? Dette er bare ett eksempel, men ønsker man en slik holdning?

Samhold er ett budskap alle står for, men ikke dra kortet om respekt hvis man elsker Lukaku på mandag for så og hate han på onsdag, dette blir det samme som motsatt psykologi, vi blir bare svakere og svakere som gruppe i denne perioden vi går igjennom så fra meg er det en bønn om å slutte med dette:

  • Kaste manageren foran bussen ved enhver anledning
  • Kaste spillere foran bussen ved enhver anledning bare fordi de har en downperiode
  • Slutt å kalle hverandre “plastikk” eller medgangssupportere.

Jeg hater ordene medgangssupporter og mobbing,, men mobbing gjennom sosiale medier er verre. #Ståsammen❤️

Dette blir jo veldig rosa farger og enhjørninger, men som en klok mann sa : RESPEKT, RESPEKT og RESPEKT.

UNITED 4 LIFE❤️ 

 

0 kommentarer

Siste innlegg