Old Trafford har vært savnet ❤️

Yes, endelig en helg full av kamper i Premier League, United tar imot Palace på lørdag med kickoff 1600. Jeg er klar, er du? Det er sunt å savne sier noen men jeg har ikke behov for å savne Manchester United, det holder mer enn nok den perioden fra midten av mai til preseason kampene starter i juli hvert år.

Uansett hvem Manchester United spiller mot er jeg supernervøs, men jeg er den typen som foretrekker kamper som f.eks borte mot Chelsea eller Juventus, hvorfor har jeg ikke noe godt svar på, mulig det er at forventningene er litt senket. De er senket i form av spillestil/ballinnhav, men kravet/ønsket om tre poeng er like stort, men mot topplag er det kun poengene som betyr noe. Kamper som Juventus kampen, Helt innafor! Høres kanskje rart ut, men husker dere Arsenal kampen ifjor hvor United vant 3-1? Hvis man ikke knuser sin rival hva er da bedre enn å bli rundspilt for så å ta tre poeng? Det er svært lite hyggelig under kampen, men noe slikt svir enda mer for vår motstander. Crazy but true.

Manchester United vs Crystal Palace skal og bør være tre poeng men det blir sjeldent tre lette poeng i år, denne kampen blir intet unntak. Skadene denne landslagspausen har vært enorme dessverre. Før pausen meldte jo Pogba, Martial og Lukaku forfall og etter landskampen ble Bailly, samt Rashford meldt skadet, hvis alle disse er ute så får den godeste Jose` Mourinho en nøtt å knekke men det ser ut som Pogba og Martial er tilbake ihvertfall. Til denne kampen spår jeg en 3-0 seier med en tidlig United scoring, selv om United har scoret ett fattig mål første femten minuttene denne sesongen. Positiv tankegang her altså. Det å fått litt pynting på denne statistikken hadde vært deilig og ikke minst og holde nullen som kun har skjedd borte mot Burnley i PL denne sesongen. Forrige sesong vant United 4-0 hjemme mot Crystal Palace etter scoringer av Mata, Fellaini 2 og Big Rom så gi oss gjerne en reprise gutter.

På midtbanen kunne det vært spennende å sett Herrera sammen med Poga og Fred da Matic trenger hvile, men etter den kampen Herrera hadde mot City så tviler jeg på det. Trioen foran blir vel ( forutsett at dem er skadefrie) Martial,Sanchez og Lingard selv om jeg ser helst at Rashford starter da han er en type spiller som trenger å spille fast for å få på seg litt mer selvtillit og form.

Man kan se at Manchester United sakte, men sikkert spiller på seg selvtillit og jeg trur dette bare vil fortsette, Gutta er på gang, Sanchez og Fred blir bedre så bare å krysse fingrene for tre poeng og en strålende lørdag for alle.

  • Hva er deres tanker om denne kampen?
  • Bør Lukaku og Matic hvile denne kampen?
  • Holder forsvaret tett denne kampen?

 

Ha tålmodighet med klubben og ikke minst med deg selv. 

Lykke til alle sammen

Always United ❤️

0 kommentarer

Siste innlegg