Ny skuffelse…

Jeg er så utrolig skuffa, egentlig er jeg skuffet over meg selv som fortsatt blir skuffet, men Manchester United betyr så utrolig mye for meg og uansett hva så står jeg bak klubben som så mange gjør. Stillhet og sorg er det min søndag skal brukes til.. Etter City tapet var fire av de fem neste kampene hjemmekamper og jeg bygde opp ett håp om en seiersrekke som skulle gi United de poengene man trengte for og få kontakt med topp fire. Gutta skulle spille på seg litt selvtillit, men så feil kunne jeg ta.. 0-0 mot Crystal Palace, 1-0 mot Young Boys og 2-2 mot Southampton er ikke dårlig, det er elendig. For meg bygde det seg opp en forventning etter snuoperasjonen mot Newcastle fordi jeg synes gutta virket friskere og det kom flere sterke resultater som 2-2 borte mot Chelsea og 2-1 borte mot Juventus, dette var en forventning som dessverre kun var en illusjon.

  1. Hvorfor skal Manchester United tilpasse både formasjon  ogspillestil etter hver eneste motstander?
  2. Hvorfor har vi ikke en “fast” startoppstilling?
  3. Hvorfor spiller ikke Fred ?
  4. Hvorfor går vi over til to spisser mot ett bunnlag?
  5. Hvor ble det av den fantastiske omgangen United spilte mot Young Boys?
  6. Hvorfor har noen spillere”sesongkort” på laget?

Nå må Ed Woodward og Jose` Mourinho sette seg ned i morgen og finne ut hvor veien skal gå videre, for dette er like elendig som det var under David Moyes og alle vet hvordan det endte. Jeg er knust , forbannet  og sjokkert.

Hvorfor skal vi, Manchester United legge om formasjon, taktikk og spillestil til hver eneste kamp?  Hva skjedde med å spille “the United way”

Bare en crazy tanke, men noen ganger kan man lurer på om ansettelsen av Jose` Mourinho var ett bevisst valg av Ed Woodward? Ta den beste manageren som er ledig som kan prestere hurtigst mulig. SAF ansettelsen var det jo en langsiktig plan bak, men både LvG og Mourinho var ikke langsiktige ansettelser. Manchester United har ett styret som har sviktet totalt, en manager som sviktet totalt og United har spillere som ikke fortjener å bære verdens vakreste fotballdrakt. Hvor er æren og stoltheten av det å være en Manchester United spiller ? Ryan Giggs sa det enkelt før Young Boys kampen: “Uansett hvem som er manager, hvis man ikke blir motivert av å trekke på seg den berømte United drakten og du setter føttene ut foran ett fullstappa Old Trafford så er det noen galt”. Amen Ryan Giggs!

Jeg står 110% bak det enda at dette ikke kun er JM sin feil, men han skal uten tvil holdes ansvarlig og må ta konsekvensen av at Manchester United ikke presterer, men ryker han synes jeg at 3-5 spiller skal bli med. Da snakker jeg ikke om spillere som f.eks Smallling og Jones men jeg snakker om spillere som har mistet gløden for det å være en Manchester United spiller. Hvorfor han tilstadighet bruker spiller som er ute av form eller rett og slett ikke er gode nok blir jeg aldri klok på. Jeg gir fullstendig F. i hvem som er manager, jeg gir fullstendig F.i hvem som spiller, navn betyr ingentig, det som betyr noe er hva man leverer som manager og hva man leverer som spiller. Vi har en manager og noen spillere som bør stikke fingrene i jorden for INGEN er større enn klubben så slutt og oppfør dere som dere er det!

Nå er ikke jeg så privilegert at jeg verken er trener eller er på Carrington hver dag, men hadde jeg vært manager hadde jeg valgt en stamme i laget det skal bygges rundt som skal bestå av spillere som vil vinne koste hva det koste vil, uavhengig av hvem som er manager fordi det er Manchester United man spiller for.

Arsenal skal slås på onsdag men aldri i livet om vi slår dem med en defensiv formasjon eller taktikk som vi så mot Southampton i går, den var faktisk den verste inngangen til en kamp jeg har sett av Manchester United under Jose` Mourinho. 

Dette blir nok aldri laget mot Arsenal på drømmenes teater, men dette er min drømme 11’r på onsdag: De Gea- Shaw-Jones-Smaling-Dalot- Herrera-Fred-Lindgard-Martial-Greenwood-Rashford.  Minner om en lokal gutt som fikk sjansen mot Arsenal fra start for tre sesonger siden ved navn Marcus Rashford og hvem som er manager på onsdag bør tiden vise.

HATET, ADORED BUT NEVER IGNORED#WEAREMANCHESTERUNITED❤️

 

0 kommentarer

Siste innlegg