Blandede følelser❤️

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg sitter igjen med veldig blandede følelser og en god miks av stolthet, stolt fordi vi så en toppkamp slik den skal være minus seiersmålet til oss dessverre.Samt at vi endelig så spillere som virkelig ville vinne kampen. Denne gangen her støtter jeg både formasjon og laguttak 110%, jeg leste at flere kommenterte på nett at nå kjører Jose` Mourinho en ny defensiv taktikk ala` den mot Southampton før kampen, men så feil kan man ta. For meg er en formasjon ett utgangspunkt, hvordan du spiller med intensitet og aggressivitet er det som teller. Husk at ofte må man ta ett skritt tilbake før man dømmer noe eller noen.

Som sagt så synes jeg denne formasjonen var bedre for Manchester United, men da er man helt avhengig av høy intensitet gjennom hele kampen, jeg snakket med en tidligere fotballspiller på toppnivå og han sa at man skal aldri tvile på om disse gutta er godt nok trent, dette handler om lidenskap og mentalitet. Jose` valgte riktig trio foran med gode bevegelser og endringer i sine posisjoner som ville skapt hodebry for enhver forsvarer, Lingard-Martial og Rashford viser en form og dedikasjon for laget som flere burde ta til seg. Min bønn til deg Jose`Mourinho er å fortsette med disse tre foran, Disse er vår fremtid, håp og ikke minst vårt DNA❤️

Man kan jo begynne å lure på når Manchester United skal få marginene med seg for noen ganger lurer jeg på om de høyere makter vil at United skal slite, for maken til rare baklengs og hyppige baklengs er helt merkelig. Hvem hadde trodd at United skulle ha minus i målforskjell etter fjorten runder? Ikke arrester meg på dette, men det som bekymrer/uroer meg litt er hvordan spillestilen til noen spillere faktisk ikke passer inn under Jose`, men de vil garantert lykkes hos andre klubber. Jeg velger å ikke nevne navn fordi Manchester United er mitt DNA og hva som skjer med disse er ikke mitt valg❤️

Det som United kan være meget stolte av var hvordan laget svarte etter å ha kommet under og hvordan de tok tak i kampen gjennom store deler selv etter at dem falt litt ut.Klart når verdens beste keeper leverer en svak prestasjon på 0-1 så tenker jo alle “nå igjen?” , men den “ikke F..” holdningen var unik i dag hos flertallet av spillerne så dette var deilig. Tragisk og trist at dette ikke ender med tre poeng, men igår gjorde de det de kunne, hjemme skal vi slå alle.

Her er noen ting jeg vil trekke frem etter gårsdagens kamp:

  • Innsatsen til flertallet av spillerne
  • Evnen til å ikke gi opp gjennom hele kampen
  • Storspill av Darmian, Bailly og en flott debut fra start av Dalot
  • Trioen foran som aldri stopper å jobbe, se på det defensive løpet hvor Martial dessverre blir skadet. Applaus for innsats!

Ellers savner jeg ett defensiv arbeidsjern ala`  Kante på midtbanen for slik det er i dag blir det for store rom med lite aggressivitet samt bevegelse.

Sender er liten “why” til Fellaini for tidenes merkeligste “takling” på Guendouzi hvis man kan kalle det for det, for dette var soleklart rødt kort.

Bildet er lånt fra google.

Ha en strålende torsdag videre folkens.

 

0 kommentarer

Siste innlegg