We are the famous Man Utd❤️

Fire kamper, fire seire og 14-3 i målforskjell… Sir Matt Busby i 1946 og Ole Gunnar Solskjær i 2019, de to eneste som har vunnet sine fire første kamper som managere for Manchester United, en ny velfortjent plass i historiebøkene til 20Legend.

Jeg er så stolt at jeg neste sprekker, ikke misforstå meg for jeg er alltid stolt av klubben vår, men måten klubben og spillerne fremstår på nå varmer United sjelen min litt ekstra. I denne kampen synes jeg United spillerne virket litt sliten etter det tøffe kampprogrammet den siste tiden, det er jo helt naturlig med fire kamper på elleve dager, men allikevel satt jeg med den følelsen at hvis dem girer opp litt så vinner vi. Man ser hele tiden konturene av ett sultent vinnerlag. Klart at med slitne spillere hjelper det ikke at det var stille som på ett bibliotek på St James` Park fra første spilleminutt til spilleminutt nummer 60. Dommer Marriner hadde så mange rare avgjørelser jeg ikke har sett av en PL- dommer på langt tid så det var vanskelig og ikke bli irritert underveis, men så lenge vi vinner så “who the F.. cares..” man kan jo lure på hvordan det er mulig og ikke få straffe da Lascelles måker ned Pogba innenfor 16 meter`n eller hvorfor Shelvey ikke får direkte rødt for stemplingen på sammen mann! Det jeg setter mest pris på med OGS er hvordan han gjennomfører ting han sier med laget, se f.eks på den roen Rashford har på 2-0 scoringen, hvordan Lukaku har fått tilbake sin første touch og at Sanchez umiddelbart får målpoeng med assisst på 2-0 scoringen.

Fotball er jo ikke bare svart og hvitt, variasjon er kanskje det alle viktigste med tanke på både underholdning og uforutsigbarhet, og med Solskjær ser man viktigheten av det å ha ett støtteapparat og manager som kjenner klubben og ens historie, jeg husker da Louis van Gaal kom til klubben så ble det sagt at han beordret klubben å ta ned bilder av klubbens tidligere helter i lunsjrommet fordi han mente det økte presset på de unge spillerne. Helt ulogisk i mitt hodet da ingenting inspirerer mer enn klubbens helter og alle burde ha en rollemodell å se opp til.

Det verste jeg vet er når United slipper inn mål og den følelsen som strømmer gjennom kroppen min år United scorer kan nesten ikke beskrives med ord, det er som jeg blir 25 kg lettere samtidig som jeg er på mitt lykkeligste på en ubeskrivelig vakker og tåredryppende plass??Så egentlig den samme følelsen jeg har når jeg er på Old Trafford. he he..

En fotballtabell er det ærligste som finnes og United er kun seks poeng unna fjerde plassen som bør være første steg på veien mot enn høyere plassering og til helgen er det Reading som venter på Old Trafford kl.1330 før gutta setter kursen til eksotisk Dubai. Den 13. Januar venter United`s største test under Solskjær da Tottenham venter på Wembley, hansken er av !

Newcastle vs Manchester United 0-2, del deres tanker og følelser. 

0 kommentarer

Siste innlegg