Aldri bruk ordet

Jeg gremmes av å tenke på ordet og jeg blir uvel bare av å skrive ordet, men den siste tiden har jeg sett det i så mange kommentarfelt og i dag beskrev en dame jeg traff klubben Manchester United for “Manu”. Hver så snill folkens, jeg kan forstå at den yngste generasjonen supportere ikke har fått det med seg, men les dette og please del det videre så alle kan forstå betydningen av det forferdelige skjellsordet, dette må ta slutt en gang for alle, og spesielt blant United fansen.

De første sangene dukket opp etter flyulykken i 1958, historien sier at det startet hos WBA-fansen ifølge de som har fulgt klubben siden midten av 50-tallet da deres fans sang høylytt: Duncan Edwards is manure, rotting in his grave, man you are manure rotting in your grave.        

Hvis du lurer på hva “manure” betyr så er det enkelt oversatt til gjødsel!! Jeg blir bare trist av slik adferd……

Dette var altså hets på det groveste av en United spiller (nå klubblegende) som døde bare 21 år gammel grunnet flytragedien i München. Bruken av “ManU” kommer altså fra noe av den styggeste hetsen i mine øyne som er blitt brukt på en idrettsarena. 

Jeg ber alle som elsker klubben på lik linje som meg  om å gjøre slutt på dette, aldri omtal klubben på denne måten og korriger alle som sier dette ordet (jeg nekter å skrive det en gang til). Klubben bør/kan omtales som Manchester United eller bare United som jeg bruker ofte❤️

RIP❤️

0 kommentarer

Siste innlegg