Tre nye poeng til Man Utd Women

Jeg satt virkelig pris på at man viser Manchester United Women på TV igjen, det er ikke like lett å følge damelaget til United på samme måte som jeg følger herrelaget. Uansett når dem er på en TV-kamp her hjemme prøver jeg å få det med meg, eller hvis det passer meg når jeg er over i Manchester skal jeg prøve å se en kamp på Leigh Sports Village så sant det lar seg gjøre:)

Dagens motstander Reading betegnes av mange engelske eksperter som Uniteds tøffeste konkurrent hvis man tar bort topp tre lagene i Barclays FAWSL som er Arsenal, Chelsea og Manchester City. Faktisk så møtte Man Utd Women dette Reading laget to ganger forrige sesong og til tross for en fantastisk sesong av hjemmelaget så maktet ikke United å vinne noen av kampene, disse endre med to tap (0-2 og 2-3).

En komfortabel seier….

Dagens United seier var aldri trygg grunnet en tidlig 1-0 ledelse som Kirsty Hanson satte inn allerede etter 15 minutter, men da innbytter Jess Sigsworth satte inn 2-0 på en nydelig kontring var seieren mer eller mindre sikret. Strengt talt burde vel Leah Galton satt inn etter 38 sekunder, men slurvet i avslutnings-øyeblikket. Kampen i seg selv gikk rolig for seg selv om Lauren James skulle hatt en soleklar straffe da hun helt klart ble felt før pause. Hvor dommeren hadde blikket kan man lure på, men heldigvis så ble ikke dette avgjørende.

Kampens første målscorer Kirsty Hanson

Gratulerer med tre nye poeng til Manchester United Women som ble ett par nummer for store da Reading til tross for ett meget godt lag, skapte fint lite gjennom samtlige 90 minutter.

0 kommentarer

Siste innlegg