Noen tanker på en onsdag

Hallo folkens♥

For en sesong vi har hatt, med 1-3 mot Crystal Palace i den første kampen, til kamper som 1-6 mot Tottenham, 2-1 borte mot PSG eller 5-0 hjemme mot Leipzig. Aldri før har supporterhjertet vært med på en slik ustabil “reise” de første 12-13 kampene. Det at både Premier League og Champions League krever 100% fokus finnes det ingen tvil om. Så hva er det som egentlig har skjedd denne sesongen med Manchester United? For meg handler det kun om selvtillit og ikke noen annet. Man kan og har all rett til å forvente mer innsats og fotball “the United way”, men med tanke på hvordan Covid-19 har påvirket forrige sesong og oppladningen til denne så virker det så langt som at man skal “overleve” i kampene og ta de nødvendige poengene. Det tror jeg nærmer seg slutten nå da det f.eks ikke er forstyrrende elementer som landskamper hvor spillere blir ytterligere utsatt for Covid-19 eller skader. Det spillerne trenger nå er samhold, restitusjon og tid sammen til å dyrke en enhet mellom spillere og støtteapparat. For meg virker det som mange “glemmer” eller “gir f..” i at Man Utd. var blant de lagene som fikk minst hvile fra siste kamp forrige sesong ble spilt til årets første kamp ble spilt, sammen med antall kamper som ble spilt eller spilles.

Jeg er lei!

For å være dønn ærlig er jeg lei av at man hele tiden skal tro at gresset blir grønnere med en ny manager, det å rope på en Pochettino som har vunnet “nada” som en bedre manager en Ole Gunnat fatter jeg ikke. Det siste vi trenger er er ny manager som ikke kjenner klubbens historie, det har vi prøvd med Mourinho, Moyes og van Gaal og alle har feilet over tid selv om noen trofeer ble sanket. Hvorfor man til stadighet skal vise til Klopp, en manager som fikk 8-4-4-2 som sine plasseringer før han vant Premier League er også merkelig. Til info har Solskjær en 6.plass og en 3.plass FØR denne sesongen! Tiden vil vise om Ole Gunnar kan ta oss tilbake til verdenstoppen, men å sparke han nå er FEIL og han må få en fair sjanse, samtidig så må han likevel levere denne sesongen. Det har jeg full tillit til. Det som motiverer meg litt ekstra denne sesongen er hvor jevnt det er i årets sesong, samt at det virker som “alle slår alle” virkelig gjelder. Bare tanken på hva som kan skje allerede denne sesongen hvis United finner en seiersrekke ala` den laget hadde forrige sesong gir meg både gåsehud og vann i munnen. Jeg mener og tror at dette kan være sesongen hvor mange lag kan overraske på toppen og jeg ser ingen grunn til at nettopp vårt elskede lag skal kunne være en av disse. Hvorfor skal man til stadighet fokusere på det negative som enkelte kommentatorer har fokus på når United spiller, for så og bli stum når 4-1 settes inn?

Det jeg savner er at når laget taper så taper Manchester United i sin helhet og ikke bare manageren. Slik det er nå roser man laget ved seire og roper “ole ut” ved tap.

Det finnes bare én vei til lykke, og det er å slutte å bekymre seg over forhold som det ikke står i vår makt å endre.

Ha en strålende uke videre 🙂

2 kommentarer
    1. Her må jeg si meg 100% enig. Sosiale medier gir supportere “gullfisk” hukommelse gi Ole tid !!!! Ny manager og ny 3-4 plass og Ole ut gjengen er de første til å rope ny manager ut !!! Hva er felles for Sir Ale, Klopp og Wenger ? De fikk tid !!! Vi får stille oss sammen med manageren og heie på vår livs store kjærlighet (ja Kona er nr 2 🙂 ).

      Sist kamp synes jeg var fantastisk de første 45, og så kom en naturlig redusering i innsats og mange bytter som gjorde at 2 omgangen ble det den ble….Men Telles har en fantastisk innleggsfot, Donny kan spille sammen med Bruno!!! Cavani løper smart og åpner opp på topp…Dette blir bra og setter press på Pogba nå må han opp på sitt beste og da er han god, klarer han ikke det er tiden i klubben over.

      Denne sesongen kommer til å gi oss flere bingoresultater og jeg har fortsatt trua !!! Det vil jeg ha til den feite dama synger !!!!!!!!!!

Siste innlegg