Damenes Aften

I kveld var det virkelig damenes aften på Intility Arena da Manchester United Women møtte hjemmelaget Vålerenga damer. Vi traff på en del av spillerne før kampen, bl.a. Alex Greenwood som dessverre ikke skulle spille kampen, uvisst hvorfor, men mulig en forlengelse av ferien for en del av de grunnet VM samt noen skader. Uansett var gleden stor over og skulle se min første kamp på dame-siden. Da jeg fikk lagoppstillingen så jeg at kjempetalentet Lauren James skulle spille, gledet meg til å se hun som alle hadde snakket så varmt om. På toppen av det hele var det morsomt å se så mange tilskuere på en damekamp, håper dette fortsetter:)

Skuffende 1. omgang…

Enga ledet 2-1 til pause og jeg ble litt overrasket over United i dag, men klart det er stor forskjell på ett lag i sesong og ett utenfor. Underholdende var det uansett da hver sin keeper serverte sine gedigne keepertabber og Njoya hos Vålerenga satt inn en knallscoring i tillegg. United`s mål ble scoret av Jess Sigsworth, eller så minner Lauren James meg veldig om Pogba, i perioder var hun genial og i perioder falt hun litt bort i kampen, men at hun er en av lagets beste spillere var tydelig å se.

2. omgangen fortsetter i samme spor..

Denne omgangen var egentlig bare trist sett gjennom United- øyne, VIF øker til både 3-1 og 4-1 og vinner fortjent kampen. Ajara Njoya scorer hatrick og blir banens best uten tvil. United skaper omtrent ikke noen sjanser i 2. omgang og det var ganske tydelig at når sesongen starter i September så var 31.Juli tidlig og spille deres første kamp. Som jeg skrev lenger opp manglet jo United 5-6 av sine beste kvinner uten at det er en unnskyldning for ett forsmedelig 1-4 tap.

Traff på United spiller Abby McManus i pausen

Lørdag er jeg og fruen på plass på komplett arena i Sandefjord og da krever jeg min første seier med Manchester United Women, noe jeg også fortalte Ronny Johnsen med glimt i øyet da jeg snakket med han i pausen om denne kampen og den kommende kampen i Sandefjord. En kamp hvor han forøvrig har vært svært delaktig i og bidra med for og få til i Sandefjord.

Ronny Johnsen

Etter kampen tok vi turen ned til mixedzone hvor vi traff og fikk tatt bilder med hele damelaget, pluss at jeg fikk signert en del effekter som jeg lover å bruke i neste konkurranse her på Unitedtim, så følg med:)

Stortalentet Lauren James 

Manager Casey Stoney

Dette er noen av bildene fra i dag, legger ut øvrige bilder på min Instagram- konto Unitedtim og på FB- siden Unitedtim.

 

0 kommentarer

Siste innlegg