Deg og meg

Julen er pakket bort, året 2020 er knapt en uke gammel.. Sportslig sett kunne ikke dette året startet verre, men hvis bunnen skal nås før det blir bedre så kan det vel bare gå en vei nå? Klart at man blir både nedfor og tom når United taper kamper og sorry at jeg sier det, men sånn er det bare og det er lite vi som supporter kan gjøre annet enn å ta vår del av jobben som kreves!

I går på Old Trafford spilte to av verdens største klubber, Man Utd vs. Man City, ett hatoppgjør som burde få fansen til å koke samt spillerne til å “fighte” med livet som innsats ute på banen, ikke noe av dette skjedde, men likevel skylder man på hverandre.

I mine øyne svikter vi supportere like mye som spillerne…

Før kampen kunne jeg lese i ulike forumer ting som: «dette blir stygt, jeg har ingen tro på seier eller dette er en tragedie av en klubb» ( sagt av en som sier han er  “unitedfan”)…  Det første jeg tenker på da er hva slags innstilling til kampen er dette? Trives man med negativ innstilling hvor man bare kan trykke hverandre og klubben ned når det er tøft? Manchester United har hatt en røff start på 2020 ( ja, hele to fotballkamper) man glemmer fort i fotballen og igjen blir det negative det som driver mange…

Jeg stiller disse spørsmålene:

  1. Hvorfor er tilskuertallet under gårsdagens kamp 69.023 ?
  2. Hvor er de siste 6 612 menneskene ?
  3. Hvorfor dropper tilskuertallet i en semifinale som i tillegg er derbykamp?
  4. Hvorfor koker ikke stemningen på Old Trafford gjennom 2*45 minutter?
  5. Hvorfor hyller du laget etter kamper som Spurs eller City kampen og så er det #Oleout etter gårsdagen?
  6. Hvorfor krever vi 110% innsats fra spillerne når man ikke gjør sin del som supporter?

Du kan ikke forvente å krysse havet bare ved å stå og stirre på vannet…..

Jesse Lingard spilte fra start mot City da vi vant 2-1 på Etihad, han leverte en solid innsats og da sa ingen noe fordi laget vant, men så fort United taper en kamp med han på banen blir han hakkekylling nummer 1! Akkuratt som Fellaini, Sanchez, Lukaku, Jones, Smalling og t.o.m Rashford har vært det i perioder, mannen med 18 scoringer og lagkaptein i går, har vært det tidligere når laget ikke vinner.

Fotball er ett lagspill, man vinner som lag og taper som lag! Bevar tankesettet enkelt når fotballen er vanskelig

Det beste vi kan gjøre nå er å legge gårsdagens kamp bak oss, fokuser på å slå Norwich på lørdag og fortsette det generasjonskifte klubben nå går igjennom, og jeg stoler 100% på prosjektet til Ole Gunnar.

Hvis noen synes jeg er naiv så kan jeg leve fint med det, Manchester United er en hel verden for meg og jeg lever heller med dem i motgang enn og leve uten dem.

United 4 life 

0 kommentarer

Siste innlegg