Det verste jeg har sett siden Moyes var sjef

Ny søndag, ny Premier League kamp for Manchester United. Det er vel bare å bli vant til søndagskamper så lenge United spiller i Europa ligaen, søndag er jo egentlig en bra dag for å se på fotball. I dag gjestet United london laget Watford på Vicarage Road som på eiersiden styres av den steinrike Pozzo-familien, som også eier Granada og Udinese forøvrig. Watford har hatt en horribel sesong og lå sist i Premier League og hadde faktisk ikke vunnet en hjemmekamp i året sesong. På papiret var dette en kamp United skulle vinne, men før kampen hadde jeg to bekymringer:

  1. Watford har fått ny manager i Nigel Pearson (klubbens tredje på 17 kamper) og vi alle vet hvordan en ny manager kan ha umiddelbar effekt på ett lag
  2. Manchester United sliter voldsomt mot lag som som ligger dypt.

Uansett så fantes det ingen grunn til at Manchester United ikke skulle slå Watford så lenge spillerne er påskrudd, kombinert med litt marginer i vårt favør, dessverre var laget alt annet enn påskrudd!

Akkurat som det pleier..

Man kan nesten trykke “copy/paste” når United møter lag utenfor topp syv, her spiller United en omgang mot en lagt som har scoret 9 mål på over 200 sjanser så langt i ligaen basert på 17 kamper, Watford ligger soleklart sist i Premier League. Ser man på kampen ser det ut som ett oppgjør mellom to lag som hverken bryr seg eller evner innsats! Hvorfor går ikke United ut 110% i denne kampen? Alle visste på forhånd hvordan denne kampen skulle bli og for å være helt ærlig så kokte det i topplokket for min del etter den første omgang. Nok en gang svikter Manchester United sine egne fans og leverer laber innsats, men det som skuffer meg kanskje mest er at Solskjær, Carrick, Phelan og Mckenna bare sitter å ser på! Hvorfor ser vi ikke noen av dem på sidelinjen og maner til innsats, og hvorfor svikter laget nok en gang mot ett svakere lag? For meg virker det som mange av spillerne nok en gang ikke skjønner hva som forventes av en Manchester United spiller, akkurat her har Ole Gunnar en kjempejobb foran seg.

Alt jeg kunne drømme om i pausen var at Pogba kom inn for Lingard i pausen…

Vel, den drømmen fikk jeg dessverre ikke oppfylt før det hadde gått 63 minutter uten at det hjalp nevneverdig, uansett var det deilig å se en kvalitetsspiller på banen. Klart han får ingen enkel oppgave da United får verst tenkelig start med en gigantisk brøler av de Gea som gir 0-1 og Wan-Bissaka lager tidenes klareste straffe som faktisk VAR må se en gang til på, men det bekrefter jo bare nok en gang hvor mye VAR svekker dommernes evne til å ta korrekt avgjørelse på egenhånd samt “dreper” tempoet for noe som ser klokkeklart ut for alle! 2.omgangen er jo som første, en lang og skuffende affære med sjanser som misbrukes og hvor ord ikke kan beskrive hvilken smerte jeg føler nå.

Nå er jeg både sint, skuffet og såret over hvordan spillerne tar det for gitt å være en del av Manchester United, og dette er den verste kampen jeg har sett siden David Moyes var trener i klubben! Sorry, but truth hurt sometimes!

Dette var ikke julegaven jeg ønsket meg fra Man Utd, og nå er det virkelig mange som bør frykte for både rollen og plassen sin i Manchester United.

Ett Newcastle i storform på Old Trafford venter i neste kamp!

6 kommentarer
    1. Så sykt frustrerende, gikk akkurat som jeg hadde fryktet. Dette holder bare ikke for å være United. Hvorfor et ikke spillerens på. Skjønner de ikke alvoret???

    2. Jeg begynner dessverre å tvile på prosjekt Solskjær. Ønsker å ha Solskjær i klubben, men tror at manager jobben er for stor for han i verdens største fotballklubb. Nå er alt bare trist og leit. Ikke mye er bedre nå enn for ett år siden.

      1. Ser hva du mener, men samtidig har han tatt viktige grep for fremtiden. Han har min tillit ut sesongen så håper vi det dukker opp spillere i januar som kan forsterke laget😀

    3. Noen synes sikkert dette kan høres latterlig ut, men jeg er overbevist om at OGS må begynne å se på en egen taktikk for spill rundt 16 metern.

      … og siden jeg både har spilt litt (og sett en del) håndball så slår det meg at det kan være verdt å se på noen av de angrepstaktikkene som brukes der … ….

      … de baserer seg som regel på høyt tempo langs 16-meter-streken, i flere innøvde mønstre, med bytting av posisjoner, vendinger, etc., mens man ser etter åpninger, gjerne hele veien fra høyre til venstre og tilbake.
      Alle finter eller skinnangrep skal gå mot mellomrommet mellom de to forsvarerne plassert enten til høyre eller venstre for den angriperens egen forsvarer.

      … og hele poenget er da å provosere fram tellefeil, 2-mot-1- eller 3-mot-2-situasjoner, eller komme seg forbi en eller to spillere for deretter å rulle opp hele forsvaret …

      Anyone ?

Siste innlegg