Dropper familieselskap for å se kamp, les nytt supporterintervju

Jon Roger med familien, en ekte Manchester United familie 🙂 

Manchester United er en stor familie, derfor er det morsomt å kunne bli kjent med «Fellow Reds» samt at jeg ønsker å komme nærmere på leserne mine her på Unitedtim, jeg har derfor en spalte hvor jeg intervjuer andre United- supportere der ute. Har du et ønske om å delta på denne spalten på «Unitedtim» send meg en melding på messenger  🙂

 

Navn: Jon Roger Moritz Hanssen

Alder: 38 år

Bosted: Skien

 

Noen ting kan bare ikke forklares selv om det er naturlig, men hvordan ble du Manchester United supporter?

Jeg har to onkler som er Liverpool- supportere, og som liten var jeg ganske sta av meg. Onklene mine prøvde hele tiden og få meg til å bli Liverpool- supporter, men jeg hadde bestemt meg for å ikke høre på de da jeg heller ville holde med et annet lag med røde drakter. At det ble United vil kanskje noen si var tilfeldig i en alder av 5-6 år men jeg tror det var “ment to be” rett og slett.

Hvor lenge har Manchester United vært klubben i ditt hjertet?

Jeg har som nevnt her vært United supporter siden jeg var 5-6 år og nå er jeg 38, så det begynner og bli noen år 🙂

Personlig er Eric Cantona min favorittspiller hos Man Utd, hvem er din favorittspiller og hvorfor nettopp han?

Oiii… Hvem er min favorittspiller. Jeg må nok si Eric Cantona. Mye pga. at det var den første United-drakta jeg fikk, og den var med Cantona på. Det var den grønne og gule drakta + at jeg hadde en t-skjorte med Cantona på. De ble veldig godt brukt og de var vanskelige å få av meg igjen. Den gule og grønne drakta ble dessverre borte i et flyttelass. Men Cantona… for en spiller. Det var noe helt magisk ved han. Han hadde en tilstedeværelse og væremåte som ingen andre hadde eller har. Og en touch som… ja var fra en helt annen planet. Så når jeg er i Manchester og på Bishops Blaize synger jeg litt ekstra når Eric the King sangen kommer…

Klubben i våre hjerter har skapt mange uforglemmelige minner, hva er ditt beste øyeblikk som United- supporter?

Uforglemmelige minner tar meg alltid tilbake til Barcelona i 1999. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den kampen eller klippene. Jeg så kampen hjemme fra sofakroken og gikk mer eller mindre helt bananas…jeg lo med engang da jeg ikke trodde det var sant.. men så kom tårene da det gikk opp for meg hva som hadde skjedd..Den kvelden er en kveld som virkelig har festet seg. Jeg kunne sikkert funnet maaaange andre minner også men da hadde vel blitt mange sider å skrive. Nå fra nyere tid står kvelden i Paris for litt over et år siden også ganske høyt. Det var helt drøyt når Rashford satte den straffa i mål. Da stod jeg i sofaen og hylte.

Ett mål er ikke alltid bare ett mål, hvilket mål i din tid som supporter husker du best?

Igjen blir jeg tatt tilbake til Barcelona i 1999. Da Solskjær får stukket frem foten og styrt den ballen i nettaket. Det er nok det målet da man muligens blir litt patriotisk når det er en nordmann som scorer det målet som har så stor betydning både for meg og mitt kjære United.

Drømmenes teater er fylt av mange magiske kvelder, hva er ditt beste minne fra Old Trafford?

Jeg kunne jo valgt mange minner fra Old Trafford. Men en seier hjemme mot de lyseblå fra samme by den husker jeg veldig godt. Hadde plass i singing section og stemninga der var elektrisk for å si det mildt. Og når Ashley Young feirer 1-1 målet sitt rett foran oss… ja, da fløy telefoner, lommebøker og alt avgårde og jeg klemte en mann jeg aldri har sett eller møtt før… kampen vant vi forøvrig 4-2 etter å ligget under 0-1. Den husker jeg veldig godt og det var mitt første byderby. Herlig match og nydelig stemning.

United har hatt mange store spillere gjennom tiden, hvem er den beste United- spilleren i klubbens historie i dine øyne?

Her må jeg si Ryan Giggs. For en spiller…. En klubblegende av dimensjoner. Ikke så mye mer å si om den mest meritterte spilleren i engelsk fotball.

Hvis det er en kamp i klubbens historie du skulle ønske du kunne oppleve, hvilken ville du ha valgt da ?

Igjen så kunne jeg sagt 1999 og seieren i Barcelona. Men jeg skulle ønske at jeg kunne vært i Moskva og Champions Leauge finalen i 2008. Det var en kamp jeg gjerne skulle opplevd i og med at det i tillegg var mot engelsk motstand i Chelsea. Den seieren satt langt inne..og jubelen stod rimelig høyt i taket når John Terry bomma på sin straffe. Så Viva John Terry, could have won the cup, but he f*…. up.

Som supporter opplever man mye på godt og vondt, hva er din største skuffelse som United supporter?

Når jeg nå i ettertid tenker etter og når ting ble som det ble, så må jeg si når Sir Alex ga seg. Det var så tungt når det ble annonsert. Jeg felte en tåre da når Sir Alex tok mikrofonen og talte til publikum og alle United supportere. Og når tiden etter har vært relativt tung så ble denne skuffelsen ekstra tung å bære.

Hva er ditt verste minne som United supporter?.

Hvis jeg skal velge et minne som er ille så kan jeg igjen Nevne når Sir Alex gir seg. Men også når vi/jeg får vite at Cantona (kongen) skal legge opp!! Det er som om jeg får støt i kroppen… hvordan skulle dette gå da?

Det finnes mange forskjellige typer supportere, hvordan vil din familie beskrive deg som supporter med tre ord?

Min familie sier at jeg er lidenskapelig, høylytt og nerdete. Det er ikke ofte jeg går glipp av en kamp. Har ofte droppet familieselskap for å se kamp isteden. Å være hjemme når jeg ser kamp kan visst være en prøvelse har jeg blitt fortalt av min kone. Men jeg får stor forståelse for dette, da det er en lidenskap jeg har og brenner for samt at det er en stor del av meg.

Her på Unitedtim deler jeg ting fra min hverdag som United- supporter, turer til Manchester, events jeg deltar på, konkurranser, intervjuer med supportere- og tidligere United spillere, har du noen ønsker om å se andre ting i tillegg?

Jeg følger deg omtrent i alle «kanaler» og får med meg alt du driver med og foretar deg. Jeg liker spesielt intervjuene dine med gamle helter. Håper du snart kan komme med noen flere episoder på YouTube kanalen din. Likte godt å følge deg der. Så hvis jeg skulle velge så er det vel det jeg ønsker og se mer fra 🙂

Hva er dine forventninger til sommervinduet og den kommende sesongen for Manchester United?

Mine forventninger til sommervinduet er vel at jeg nå håper at United har lagt en god plan for hva de skal og vil foreta seg. Det sa vel Solskjær at de holder på med og at de har en god plan. Jeg forventer vel også at de ikke venter så lenge og at eventuelle spillere de henter inn kommer tidlig på plass slik at det ikke trenger å kjempes mot klokka for å få plass spillere de virkelig vil ha. Jeg ser for meg at United trenger 2-3 spillere som kan komme inn og forsterke laget direkte. Hvis dette skjer og som jeg håper skjer bør vi være med og kjempe om topp 3 mener jeg. Jeg tror personlig at det blir litt tidlig å kjempe om tittelen i PL enda, men selvfølgelig alt kan jo skje. Så jeg tror også at mannskapet til Solskjær har blitt mer stabile og vil levere mer og bedre resultater. Så vi blir nok vanskelige å hamle opp med. Han (Solskjær) har nok da fått printet inn en kultur og filosofi som alle kan være med på og jobbe ut ifra på en god og positiv måte.

Til slutt, hvilken spiller er din drømmesignering for Manchester United?

Min drømmesignering… hmmm.. jeg får litt vann i munn av Jadon Sanco, så han håper jeg kommer inn.

Avslutter med et sitat fra Sir Alex som jeg husker godt.
«Football, bloody hell»
❤️UNITED❤
2 kommentarer

Siste innlegg