En eksemplarisk treningskamp og ett hatoppgjør på australsk jord?

 

Det er kanskje ett hatoppgjør for noen, men ikke for meg.. Det og hate er som å brenne ned sitt eget hus for å bli kvitt en rotte. Jeg tenker minst mulig på lag som Manchester City, Leeds eller Liverpool, å mislike er en annen sak, men det er som oftest skapt av supportere. Uansett er det kult å få ett oppgjør mellom United og Leeds, sist United møtte Leeds i en tellende kamp var da United knuste   Leeds på Elland Road 2011 hele 3-0 hvis jeg ikke husker helt feil, så det er en stund siden.

Jeg sitter som ett lite barn gjør foran påskeegget sitt på påskeaften når det er kamp og selv en treningskamp er noe jeg virkelig ser fram til mens jeg nesten desperat venter på Premier League åpningen.

Det var godt å se flere spillere ta del i kampen for vi trenger en bred tropp i kampform i en lang sesong, men for en 1. omgang av gutta? Wow… ja, det er bare en treningskamp, men likevel ser man nok en gang en klar identitet på hvordan Solskjær og United ønsker og spille fotball, nemlig hurtig, høyt press og aggressiv fotball både offensivt og defensivt. Med 2-0 til pause etter scoring av Greenwwod og en ny fantastisk scoring av Rashford rett etter at Romero viser hvorfor han er verdens beste 2.keeper med en kjemperedning, så kan man vel trygt være stolte av sine “local lads”. I tillegg har James og Rashford hvert sitt skudd i stolpen og med en meget skuddvillig Pogba kunne det fort vært både 3 og 4-0 til pause…

Virkelig vakkert å se på.

2. omgangen var vel kanskje 10% roligere, men nok en knallbra omgang levert i mine øyne. Jones putter på ett nådeløst hodestøt på en corner og da Chong blir felt er jo Martial sikkerheten selv fra straffemerket. Og selv om United benyttet seg av 23 spillere denne kampen spilte alle på samme måten i det samme systemet. Det er noe å bygge videre på og OGS er virkelig inne på noe…. United vinner fullt fortjent 4-0 mot en av sine erkerivaler som alltid er vakkert å se på.

Chong, Gomes, Garner, Greenwood= class of 2020 ?

Helt rått å se United så langt hvert fall og laget virker både balansert og jordnært med en “hei dundrendes” innsats, men jeg har beina godt plantet på bakken inntil det spilles om poeng. Uansett, dette har vært deilig så langt:)

Hva synes dere om pre-season så langt?  

0 kommentarer

Siste innlegg