En fungerende pauseprat og trekningen for semifinalen er klart

 

Aldri har jeg vært så trygg, samtidig var presset hinsides mentalt, ett press som Manchester United måtte håndtere da “lille” Colchester kom på besøk på drømmenes teater. Det at årets cuper, uavhengig hvilken, er ekstremt viktig for oss denne sesongen er ingen hemmelighet, Colchester er ett lag United skal slå 100 av 100 ganger. For å være dønn ærlig har hodet mitt allerede vært en stund på Wembley og finalen i ligacupen, men først måtte jo klubben avansere både fra en kvartfinale og en eventuell semifinale. Jeg og fruen var på ligacupfinalen på Wembley i 2017 da United slo Southampton 3-2, da var vi “klin gærne” å kjøpte finalebilletter da United hadde kommet til semifinalen! Galskap, men så selvsikker var jeg da… Hvis noen lurer så er jeg ikke mindre selvsikker nå, at denne sesongen vil ende bra basert på forutsetningene er jeg 100% sikker på.

Litt om Colchester United FC..

Colchester spiller i dag i League Two og ligger i skrivende stund på en niende plass, laget har 8-7-5 ( seier-uavgjort-tap) på sine første 20 kamper med 26-19 i målforskjell. Laget ligger altså på nivå fire, Luke Norris er lagets topscorer. En liten fun fact for dem som liker litt historie er at Colchester er Storbritannias eldste dokumenterte by og for de som lurer så har Colchester slått ut både Crystal Palace og Tottenham så langt i Carabao cupen.

Let the game begin…

Med en sterkere 11’er virket det som taktikken var at man skulle ut å “drepe” kampen med tidlige scoringer for hjemmelaget, men noen ganger lurer jeg på hvor hodene til spillerne er hen? Her har man en del spillere som spiller for fremtiden sin i klubben og det er ikke en eneste spiller som leverer. Laget er nok en gang tempoløst og det som skapes kommer av enkeltmannsprestasjoner fra Rashford. Det jeg lurer på er hvordan det er mulig å ikke klare å skape mer? Colchester spiller med 7 midtstopper i perioder og United stanger og stanger på den siste tredjedelen av banen konstant. En meget svak omgang av Manchester United, eneste trøsten jeg har etter denne omgangen er at flere av disse spillerne garantert er ferdig i klubben…Sorry, men hvis man ikke verdsetter å spiller for denne klubben er det farvel for meg!

Pausepraten funket…

Det Solkskjær sa til spillerne funket tildels i andre omgang, ti deilige minutter avgjorde denne kampen i Uniteds favør da Rasford og Martial scorer hvert sitt mål, mens ett selvmål imellom disse er med på festen. Det var mer bevegelse og innsats, men for min del etterlyser jeg dette fra start av fremover. Hvorfor må United som oftes bruke en omgang på og skjønne at tempoet må opp skal man vinne kamper i dagens fotball? Ergerlig at Maguire ikke får sitt første mål for United i dag, men Gerken redder nydelig. Uansett en scoring fra han kommer plutselig.

En deilig oppskriftsmessig seier og husk at United ikke pleide å smadre lag fra lavere divisjoner under SAF heller, en kamp jeg husker godt var i 2011 da United møtte Non League laget Crawley Town på Old Trafford og vant kun 1-0 etter en scoring av Wes Brown.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Wes Brown, kampens matchvinner mot Crawley Town i 2011

Trekningen av semifinalene ble foretatt i kveld og første semifinalekamp spilles 7/8 januar og returoppgjøret spilles 28/29 januar med følgende oppsett:

Man Utd vs Man City

Leicester vs Aston Villa

 

0 kommentarer

Siste innlegg