En gedigen test for samholdet

 

Hvorfor?

Hvorfor spiller Manchester United slik? Hvorfor løper spillerne så lite? Hvorfor venter Ole Gunnar så lenge hver eneste kamp med byttene sine? Hvorfor virker United å være vaksinert mot og score mål?Hvor er pre-season taktene? Hva skjer på den siste offensive tredje-delen av spiller for United?

Dette var bare noen av tankene jeg hadde da jeg og fruen tuslet ut av London Stadium, United betyr så ufattelig mye for meg at jeg faktisk føler meg litt sviktet av spillerne etter kampen idag… Vi satt så klart med Red Army på London Stadium og for en innsats som ble lagt ned for å synge gutta opp. Det var virkelig herlig å være en del av dette så tusen takk til Red Army for en magisk atmosfære.

Jeg hadde en ekstrem uggen følelsen før kampen, men det har jeg alltid fordi jeg er så nervøs før hver kamp, og “trust me” det blir ikke bedre når man er “live” på kamp…. Det er ikke så mye å si om kampen egentlig, tam 1.omgang som United har grei kontroll på. Hvorfor United velger å forsøke på og kontrollere omgangen i stede for og gasse på aner jeg ikke. Scoringen til West Ham rett før pause kommer på verst tenkelig tidspunkt og 0-1 blir til ett 0-2 tap, og en liten “minikrise” på sesongstarten er i ferd med og sette seg. Man kan snakke mye om skader og marginer, men en klubb som Man Utd. skal prestere bedre selv om jeg vet 110% sikkert at vi er på vei, ja det gjør litt vondt eller ganske vondt for og være helt ærlig, men jeg velger å være positiv for at man har en plan for første gang siden 2013. Jeg sparker aldri noen som ligger nede….

Å være sammen er begynnelsen, holde sammen er fremgang og arbeide sammen er suksess.

2-2-2 etter seks kamper er ikke bra nok, alt snakk om marginer som jeg har snakket om tar jeg tilbake, vi har vært uheldig, men vi er dessverre ikke bedre. Jeg elsker Manchester United over alt på jorden uansett hva, men nå er det tungt, veldig tungt. Det og sitte å si: hva sa jeg eller si at man ikke skulle solgt Lukaku eller Sanchez hjelper samholdet fint lite. Sitter du og gnir deg i hendene for å fortelle fotballverden at du har rett? Skal man sko seg på United`s motgang?

Hva skjedde?

Endelig hadde vi en plan i sommer med opprydding, kjøp og Solskjær virker å ha tillit, men det kommer helt klart nå tydelig fram for meg at vi har solgt oss til fant når det gjelder poeng.

Ingen kan fortelle meg at f.eks Alexis hadde gjort dette United laget svakere!

Jeg setter pris på at OGS selger spillere, men ikke på bekostning av det sportslige og det er det som har skjedd nå. Vi har kun en offensiv midtbanespiller og vi har kun en ren spiss i Mason Greenwood, det er ikke bra nok hvis man skal kjempe i Premier League toppen.

Undertegnede med fruen på London Stadium

Hvorfor hentes det ikke inn det som trengs av spillere før man selger unna de som ikke har en fremtid?  På en måte kan jeg forstå deler av dette, spillere som Pogba, Martial, Rashford, Maguire, James, Wan-Bissaka og de Gea er klassespillere, alle sammen… Men hva skjer når vi får så mange skader som nå? Hvem skal steppe inn? Det eneste som kan redde oss fram til Januar er at vi unngår skader på samtlige så da er det bare å krysse fingrene for det?

Personlig vil jeg se Greenwood spille mer, ikke fordi jeg er desperat etter å se noe nytt, men jeg mener at han bør spille i midten foran med Rashford og Martial ved siden av seg. Jeg har ingen fasit, jeg bare føler at dette kunne høstet godt. Uansett så er nøkkelen til suksess for Manchester United en mann ved navn Paul Pogba for øyeblikket.

Du kan ikke krysse havet bare ved å stå og se på det…..

Nå er det bare å gå videre, for fortiden kan man ikke gjøre noe med dessverre annet enn å lære av den.

 

Jeg tror fortsatt på topp tre for United, og det står jeg for.

 

2 kommentarer
    1. Vi behöver ungdomarnas entusiasm sedan få mål, så dem känner och får tillit. Matic är lite trög just nu. Mata tror jag är på tränng för ungdomarna. Fred borde få starta med McTomminay., sedan hoppas jag att Mason blir frisk. Plus att de skadade spelarna tillbaka i träning. Gomes har bra speluppfattning. Vi måste fortsätta tro på vårt lag, tror inte att vi blir i topp iår, men vi måste få den tiden att spela ihop, då får inte spelare prata om att byta klubb.

Siste innlegg