En ny overbevisende seier

Jeg og fruen er på ferie i Mandal, mens vi er her nede spiller United mot Inter og Tottenham så både drakter og United-flagg er med. Det pøsregner så her koser vi oss innendørs med fyr i peisen og en kald pils.

Dagens kamp mot Inter var Manchester United sin tøffeste kamp så langt, Inter er ett meget bra lag og jeg forventet mye bedre motstand enn det vi fikk.

Det oser masse talent med mye spillerglede….

Jeg synes Ole Gunnar startet med ett spennende lag og nok en gang ser vi ett offensivt United som rett og slett jobber sokkene av seg… Husk at det er godt over 30 varmegrader pluss en luftfuktighet som ikke akkurat gjorde det noe lettere for spillerne. Som sagt hadde jeg større forventninger til Inter som jeg synes leverte en kjedelig og typisk “italiensk” kamp hvor det defensive kombinert med innsats blir fokus nummer 1 for Conte.

United har blitt så tydelig på hva dem vil og hvordan de vil spille, uansett hvem som kommer inn merker man ikke forskjell, og denne kampen var intet unntak. I 1.omgang skaper United sjanser ved Shaw samt Martial har en kjempe sjanse, selv Lindelöf kommer på ett kjemperaid som han definitivt burde ha avsluttet på selv. Aaron Wan- Bissaka leverer nok en stor kamp og blir virkelig en mann å se opp for kommende sesong.

Hadde vært skuffet med 0-0…

Flagget skal opp på kampdag, ferie er intet unntak

0-0 til pause var ok, men hadde det endt slik hadde jeg blitt skuffet. United leverer en kjempe omgang og Tahit Chong trillet rundt med Inter og gjorde akkurat som han ville, han er en soleklar “man of the match” i min øyne. I 2. omgang har United to avslutninger i stolpen akkurat som de hadde mot Leeds i forrige kamp, men nok en gang scorer Mason Greenwood og for en scoring… Amazing er ett mildt ord for denne 17 åringen for han tror jeg kan bli akkurat så god han vil og United er den beste klubben i verden for han å være i. Det eneste jeg føler United mangler nå er en midtstopper som kan spille hver kamp og en offensiv midtbanespiller til som gjør at klubben ikke er så avhengig av Pogba (hvis han blir) ved skader, karantener osv…..

Den eneste spilleren jeg ikke blir klok på er Lingard, han scorer altfor lite til å ta en offensiv plass i laget, men han løper definitivt mest så han bør kanskje omskoleres til en lignende rolle som Ji Sung Park hadde?

Manchester United vinner 1-0 mot Inter fullt fortjent og det burde kanskje vært 2-0, men slår man ett lag som Inter klager man ikke

Tusen takk til deg Ole Gunnar som har klokketro på spillerne, støtteapparatet, spillestilen og ikke minst deg selv som trener for klubben vi alle elsker, jeg tror på deg Solskjær og jeg støtter deg 110%

UNITED 4 LIFE

4 kommentarer
    1. Fortjent seier. Moro med unggutta som gjør en knall innsats. Digger Greenwood. Bissaka var et råskinn på HB i dag. GGMU

    2. Herlig kamp. Deilig å endelig se at vi har en tydelig spillestil igjen. Lingard og Matic sliter, resten har virkelig tatt opp kampen om en plass i start 11’eren.
      Og så vil jeg komme med RIS til de “supporterne” som buet på Young. Det er ikke Unitedfans verdige. Håper det er lokalbefolkning som aldri viser seg på Old Trafford. Alle er likeverdige når de opptrer i den røde vakre drakten vår…

      1. Enig , er noen som henger litt etter dessverre så får håpe dem stepper opp😀Det er så mye glede å se på banen så det varmer United hjertet

Siste innlegg