En perfekt aften på drømmenes teater

For en deilig aften på drømmenes teater, eneste minuset i dag må være at McTominay gikk av med en smell, men vi krysser fingrene for at han er klar på søndag mot Brighton.

Jeg kjente at det eneste jeg forventet før kampen var seier, spillestil og innsats måtte legges til side for å sikre avansement slik at United slipper mer slitasje på spillere som f.eks Rashford og James, de må prioriteres i Premier League. Spillere som Chong, Garner, Williams og Greenwood kan spille uten press i de to siste kampene i gruppespillet. I dag leverte United en av sesongens bedre kamper og 1.omgang var uten tvil sesongbeste! Rashford startet som ett fyrverkeri og kunne vel strengt tatt satt inn både 1-0 og 2-0 før det hadde gått åtte minutter, men dessverre brant han sine sjanser. Men da gullgutten Greenwood satte inn 1-0 tidlig kunne man se samtlige spillere bli 10 kg lettere, humøret og spillergleden var på plass uten at den sank før langt ut i 2.omgang og Tony tupper inn 2-0 etter fire elegante touch som selv Messi ville blitt imponert over.

Kudos til United for 1.omgangen…

Da Rashford klinket inn 3-0 med venstre på ekte Solskjær-vis etter en elegant assist av Young var vel kvelden mer eller mindre komplett for min del, som blir sluttresultatet. Nå kan Man Utd fokusere på Premier League fram til sluttspillet i Europa League og snart kommer en viss Paul Pogba tilbake som garantert vil gjøre United bedre offensivt, jeg gleder meg!

En ting som ikke har noe med dagens kamp å gjøre, men som jeg synes er trist er all den hetsen Ashley Young får av egne supportere for tiden, husk på ett par ting: han ble hentet av SAF, han spiller stort sett fast under enhver manager United ansetter. Han har over 200 kamper for klubben og har vunnet alt minus Europa Cupen for Manchester United så jeg sier som Jose` Mourinho sa:

Respekt, respekt og respekt.

Nå er det bare å glede seg til Brighton på søndag.

Love you always Man Utd

 

2 kommentarer
    1. Endelig en morsom kamp med høyt press og offensiv fotball. Driter i kvaliteten mot motstander, vi møter dem vi møter. Herlig at alle i angrepstrioen scorer og så har vi Daniel James i bakhånd.
      Enig i hetsen av Young. En fantastisk type. Jeg og sønnen min Martin møtte Young og Nick Powell på Old Trafford Megastore og Young var litt av en type. Spøkte og lo. Tok seg god tid til alle. Etter et sånt møte vil alltid Young ha en stor plass i våre hjerter.
      Husker at Fellaini ble buet på da han kom inn i en kamp på Old Trafford også. Flaut.

      1. Flott skrevet😀pinlig at noen støtter kun i medgang 🤷🏻‍♂️ slike historier som du forteller er alltid flotte å høre, tusen takk😀🙌🏻 Nå må vi bygge videre, United 4 life❤️

Siste innlegg