Endelig Europa!

Endelig var dagen kommet for den første Europa-cup kampen, ja det kunne vært CL, men det er EL så da forholder jeg meg til det så enkelt er det. Personlig elsker jeg å se United spille mot nye lag som Astana er, og dette er jo uten tvil ett lag United er fullstendig overlegen på alle måter og skal slå. Årets Europa League mener jeg at United bør gå for å vinne, ikke bare fordi det kan være en vei inn til Champions League, men fordi det er ufattelig mange tøffe kamper som United`s meget talentfulle unggutter vil nyte godt av både på godt og vondt. På keeper-plassen håper jeg Sergio Romero kan få noen kamper under beltet, det fortjener verdens beste 2.keeper.

Det er mange gode lag som er tøffe å slå sammenlagt da det er mange kamper og ikke minst lange reiser for å komme til finalen i Gdansk i Mai, det blir heller ikke enklere da en del treer lag fra gruppespillet i Champions League kommer inn, men jeg gleder meg vanvittig mye til Ole Gunnar sin første reise i Europa med Manchester United.

Hvem skal spille?

Aldri har en lagoppstilling vært så åpen som denne, Ole Gunnar har sagt at ungdommen skulle få sjansen, men hvor tidlig? Mange av dem er mer enn gode nok til å spille og for at dem skal utvikle seg riktig må de også få spilletid. Uansett kan vi ikke spille med rent B-lag for det er ikke stallen sterk nok til og United bør ikke ikke gamble for mye med laguttaket før ett avansement er klart. Uansett vil spillere som Tuanzebe, Chong, Garner, Greenwood og Gomes være klare når Solskjær kaller dem inn. Her bekreftet jo Ole Gunnar på pressekonferansen at Romero, Tuanzebe og Greenwood skulle starte så det gledet jeg meg til og skulle se på hos “søta bror”. For de som ikke har fått det med seg er vi her da jeg har ett nytt intervju på gang som skal gjennomføres like utenfor Stockholm 🙂

Kampen nytes med fruen på O`Learys på Friends Arena

Forventningene mine til denne kamper var seier og ungdommelig innsats…

Var det noe denne kampen hadde var det ungdommelig pågangsmot og iver, ja United svikter igjen foran kassa for denne kampen burde United ha vunnet minst 3-0 (da er jeg snill). Supertalentet Mason Greenwood som har bøtta inn mål for United sikrer United seieren med 1-0, husk at han kun er 17 år og vi har garantert mye mer i vente i denne unge herremannen.

Hvordan United kun vant 1-0 er ikke godt og si, for å være helt ærlig vet jeg ikke hva United kunne gjort annerledes? United presser på i 2×45 og har to stolpeskudd, en i tverrlegger pluss Rashford hadde to gigantiske sjanser, Dalot burde vel også ha satt inn ett mål. Uansett er det viktig at vi ikke glemmer at mange fikk sin første fulle kamp for sesongen, men ja Astana skal slås 10 av 10 ganger! Savnet av en “pluss 25 mål spiss” er fortsatt der, men pr. nå må vi løse dette som ett lag og la OGS få flere overgangs-vinduer slik at laget han ønsker å bygge kommer på plass. At han er rett mann er jeg 110% sikker på og han har min fulle støtte!

Jeg er stolt av innsatsen, jeg er stolt av ungguttene, men jeg er bekymret for sjansesløseriet for det kan fort koste oss dyrt hvis ikke spillerne lærer seg å sette sjansen samt det og “drepe” kamper.

Uansett så terper Ole Gunnar garantert på dette så en dag må det løsne permanent.

Tusen takk til deg Super Mason for din scoring som sikret oss tre poeng i den første kampen på vei til finalen i Gdansk i Mai.

West Ham neste i London med undertegnede og frue til stede, og kjære Manchester United la oss fortsette, bit for bit og kamp for kamp så ender det godt til slutt for vår elskede klubb.

 

United 4 Life

0 kommentarer

Siste innlegg