Endelig kamp og et møte med en “treble winner”

Endelig er vi her, endelig kan vi se noe positivt som skjer! Personlig har jeg vært skeptisk til oppstart så raskt og den følelsen ble ikke akkurat svekket da kampen mot Stoke forrige uke ble avlyst grunnet en positiv Covid-19 test av bortelagets manager, eller at en Norwich- spiller testet positivt på Covid-19 da dem spilte mot vår kommende motstander. Uansett så er det for mange egeninteresser som påvirker oppstart og for meg er “project restart” å “gamble”, men nå skal jeg bare nyte at vi endelig får se våre kjære gutter igjen førstkommende fredag. Så får vi alle krysse fingrene for at det går bra.

En deilig uke..

Denne uken skal jeg treffe den tidligere “treble winner” Ronny Johnsen igjen for et nytt intervju som kommer senere på Unitedtim i sosiale medier, her skal vi snakke om hvordan den siste tiden har vært, ulike ting fra hans karriere samt dagens Manchester United lag. Jeg skal også filme slik at dere kan få se intervjuet på min YouTube kanal Unitedtim så snart dette er klart.

Linken til min YouTube kanal finner du her og jeg blir veldig glad hvis du trykker på “abonner knappen“. Denne kanalen er gratis og det vil den alltid være. På kanalen vil jeg dele reiser, kamper, events og intervjuer med tidligere United- spillere samt at jeg vil kjøre Q&A og mye mer. Rett og slett en “video versjon” av bloggen, men med forskjellig innhold

Fortsetter fremgangen?

På fredag venter Tottenham borte, men fortsetter fremgangen? Spurs var svært skadeutsatt og viste en nedadgående formkurve, mens Manchester United viste kruttsterk form på sine 11 siste kamper før Covid-19 satte en hindring på fortsettelsen. Pogba er tilbake og min favoritt på dagens Man Utd.- lag, Marcus Rashford, er tilbake og med 29-2 i målforskjell på siste 11 kamper hvor laget har vunnet ni og spilt to uavgjort så må man krysse fingrene for at dette fortsetter. Legger ved her at City ble slått to ganger og Chelsea en gang på disse kampene.

Mine tanker om kampen…

Min to største tanker er:

  1. Hvilken formasjon skal United spille nå som alle er skadefrie?
  2. Bør Ole Gunnar finne plass til Pogba fra start?

Tanker rundt det første er at United bør spille 4-3-1-2 på grunn av fredagens kamp blir knalltøff og her “spår” jeg at laget med den dominerende midtbanen vinner kampen. I tillegg passer denne formasjonen et skadefritt Manchester United og det er den formasjonen mitt United- hode mener er best hvis alle er skadefrie. Et annet spørsmål er hvordan vår tidligere manager Jose` Mourinho angriper kampen, han er verdens beste manager rent taktisk så dette blir garantert et herlig oppgjør. Når det gjelder punkt to så må Pogba starte, men det er ene og alene av den enkle grunn at ingen har spilt på lenge så den berømte “kampformen” er det i teorien ingen som innehar. Under andre omstendigheter ville jeg satt Pogba på benken til han ble “matchklar”. Laget United har nå er til å få “vann i munnen” av og nå er det opp til Solskjær å få alle til å fortsette den herlige progresjonen! Ikke noe press der altså.

Min drømmestart 11`r til kampen er: de Gea, Wan-Bissaka, Maguire, Bailly, Williams, Fred, McTominay, Pogba, Fernandes, Martial og Rashford.

Hvem av Bruno og Pogba som bør spiller i den berømte 10`r rollen har jeg ingen klar mening om så her stoler jeg på at Ole Gunnar har full kontroll. #InOleITrust

 

Woke up this morning feeling fine,
I’ve got United on my mind,
Ole’s got us playing the way we should,
Something tells me we`re into something good.

 

Ha en fantastisk uke kjære Manchester United venner 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg