Ett middels Manchester United på norsk jord

Manchester United på Ullevål er ikke hverdagskost så dette ble verdsatt hvert sekund. Forventningene til denne kampen er som alltid i pre-season lave, men så lenge United fortsetter progresjonen er jeg mer enn nok fornøyd.

Plassene på stadion var perfekte så alt lå til rette for en herlig kamp, men for å være ærlig ble jeg ganske skuffet… For meg virket det som kampplanen var å ta det rolig og unngå skader, rett og slett bare la ballen trille. Dette baseres på hvordan United har spilt i tidligere kamper denne sommeren. Kan noe skyldes “jetleg” enda? Neppe..  Men ok, United kan ikke briljere i alle kamper, men med all respekt for KBK så er det og skal det være klasseforskjell på lagene.

En soleklar svakhet for United er når Pogba ikke er på banen, da forsvinner “bokseåpner”- pasningen, vi må ha en slik kreativ spiller til og i tillegg så håper jeg virkelig at han blir.. Han og Fernandes kunne blitt en farlig duo på midtbanen som United virkelig trenger,pluss stopperplassene som er deres svakeste punkt.

United skaper nok sjanser de første 45 til at de burde ha ledet både 1- og 2-0 til pause. Da United gjorde masse bytter 30 minutter før slutt kunne man se unge og sultne spillere som ville vise seg frem for både fans og Ole Gunnar og Manchester United hadde noen særdeles store sjanser ved McTominay, Rashford og Martial som dem burde ha scoret på.Dette snakket jo også Solskjær om også før kampen om at United MÅ bli mye bedre til å sette sjansene sine, så der har gutta en liten vei å gå.

Heldigvis vinner United 1-0 etter at Juan Mata setter inn et korrekt dømt straffespark, men helt ærlig så skuffet United idag, men som jeg alltid sier: “vinner dem så skal jeg ikke klage”.

MUTV var jo også på plass her, jeg var så heldig å treffe David May og Stewart Gardner i pausen. Etter kampen slo jeg av en prat med May om kampen, han var imponert over innsatsen til KBK samt at han tvilte på om det var straffe, men som meg sa han at han var fornøyd så lenge United vinner. Alt i alt, selv om United ikke var overbevisende var dette en strålende dag på Ullevål.

Inne i presseboksen til MUTV med David May og Stewart Gardner

Etter kampen var vi inne i mixedzone for og prøve å få til ett intervju med noen av spillerne, men dessverre var vi mange om beinet og nærmeste jeg kom var Daniel James som takket høflig nei etter 2 intervjuer før meg dessverre. You win some, you loose some 🙂  Traff i hvert fall på Andy Mitten og MUTV reporter Mark Sullivan så det var hyggelig 🙂

 

I morgen setter vi kursen til Intility Arena hvor vi satser på en seier til Manchester United Women over Vålerenga Damer.

 

2 kommentarer
    1. Jeg tenker at dette ikke var en helt vanlig vennskapskamp. Lederne av lagene er barndomsvenner, og en SMS fra den ene til den andre resulterte i årets siste pre-season match. Hjemmelaget forsvarte seg bra, og jeg velger å tro at spillerne til United ville gjøre siste kamp som en takk til manageren sin, via hans familie og hjemby som følgelig betyr mye for han. For meg var dette en veldig vennlig vennskapskamp. Frustrerende å ikke score, men marginene til alle 3 keepere var på deres side i denne kampen. Mange sjanser, så det skorter ikke på mulighetene.

      Det er mine tanker, som jeg har hatt siden kampen var spilt 🙂

      1. Hei , jeg er enig på mange måter , men blir litt skuffet.Nå er det kun en treningskamp igjen før seriestart så forventet noe mer😀Uansett så få vi se mot AC Milan på lørdag 😀

Siste innlegg